Browsing by referee "MIHULE, Jiří"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- Anglický roh - dějiny a literatura nástrojeKopicová, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-09Název mé bakalářské práce je: Anglický roh-dějiny a literatura nástroje. Práci rozděluji do šesti kapitol. V první kapitole píši o předchůdcích skupiny dvouplátkových nástrojů, ve druhé kapitole o historii anglického rohu, ve třetí o barokním typu anglického rohu-oboe da caccia. Čtvrtá kapitola pojednává o sólové a komorní literatuře anglického rohu, v páté kapitole píši o využití anglického rohu v symfonickém orchestru a v opeře, kde jsem zařadila i notové ukázky. Poslední šestá kapitola je zaměřena na nejvýznamnější výrobce anglických rohů v dnešní době. Má bakalářská práce by měla být přínosem pro hráče dřevěné dechové harmonie.
- Isang Yun a jeho skladby pro hobojKozáková, Kamila(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-06-06Diplomová práce na téma Isang Yun a jeho skladby pro hoboj představuje osobnost korejského skladatele Isanga Yuna se zaměřením na jeho skladby věnované hoboji. První kapitola obsahuje shrnutí zásadních mezníků pestrého života komponisty. V následující kapitole se práce stručně zabývá charakteristikou tradiční korejské hudby, vlivem západní kultury na korejskou hudbu a jejich vzájemné prolínání. Na ni navazuje kapitola popisující skladebný styl Isanga Yuna, ve kterém se jedinečným způsobem snoubí prvky obou odlišných kultur. Jeho tvorba je zde rozdělena do pěti stylistických etap a dílčí podkapitola nabízí vhled do některých skladatelových kompozičních postupů. Poslední kapitola obsahuje rozbor pěti skladeb, které Isang Yun věnoval hoboji, a to konkrétně Piri, Doppelkonzert pro hoboj a harfu, Rondell, Quartett pro hoboj a smyčce a Bläserquintett.
- Jan Dismas Zelenka a jeho šest triových sonátHucek, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-06-04Tato práce se zaměřuje na biografii a velkolepé dílo komorní tvorby českého mistra kompozice 1. poloviny 18. století. Ve stručnosti vystihuje jeho životní milníky, úspěchy, i zklamání. Opírá se o dosud málo zmiňovaná, či nejasná fakta v prostředí, ve kterém se pohyboval. Pojednává též o okolnostech vzniku některých dalších stěžejních skladeb.
- Komorní dechová hudba v období klasicism u na příkladech W.A. Mozarta, L.v.Beethovena a A. RejchyLužná, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-06-06Tato magisterská práce se zabývá pojednáním o komorní hudbě, a to zejména pro dřevěné dechové nástroje v období klasicismu. Na počátku se zaměřuji na klasicismus po obecné stránce a potom dále navazuji na hudební klasicismus, který se dělí na tři etapy. Následující kapitoly se zabývají studií o mistrech klasické a preromantické hudby. Jsou to W. A. Mozart, L. v. Beethoven a A. Rejcha.
- Osobnost Miloslava Kabeláče a jeho sonatina pro hoboj a klavírTrnčíková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-04Tato práce se zabývá životem a dílem českého hudebního skladatele 20. století Miloslava Kabeláče se zaměřením na jeho Sonatinu pro hoboj a klavír op. 24. Snahou je zde přiblížit nelehký životní osud významného českého symfonika, jehož hudba byla „umlčována“ jak za II. Světové války, tak za socialistického režimu. Rozbor Sonatiny pro hoboj a klavír má pomoci dílo dostat do širšího povědomí a pomoci dalším interpretům k jejímu zevrubnějšímu pochopení a nastudování.