Browsing by referee "MIKEŠ, Vladimír"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- Herec fyzický.Menšík, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-01-31Herec je z masa a kostí. Herec své tělo využívá po celou dobu své profesní dráhy. Potřebuje jej, aby mohl komunikovat. Aby mohl hrát. V této práci se autor vrací ke svým profesním zkušenostem, které ho přivedly k hlubšímu poznání herecké tělesnosti a k uvažování nad možnostmi fyzického projevu a přirozené bytostné přítomnosti na jevišti. Autor tyto poznatky demonstruje na stáži Erasmu v Barceloně, na absolvovaných inscenacích, workshopech a vlastní práci mimo divadla. Zamýšlí se nejen nad tím, jak může tělo k divákovi promlouvat, ale také nad tím, jak by herec měl ke svému tělu přistupovat a pečovat o něj.
- Herecká příruška Daria Fo v kontextu vývoje výuky herectvíBerčíková, Anežka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-15Tato bakalářská práce má za cíl přiblížit čtenářům knihu italského divadelníka Daria Fo Manuale Minimo dell´attore (Minimální příručka herce) vydanou v roce 1987. Výchozím podnětem k napsání práce byla skutečnost, že publikace nebyla dosud přeložena do češtiny. Přibližuje život, hereckou a pedagogickou zkušenost držitele Nobelovy ceny za literaturu (1997) Daria Fo. Práce také shrnuje strukturu zkoumané herecké příručky po formální stránce. Dále se zabývám různými tématy popsanými v herecké příručce, které následně komparuji s názory dalších divadelníků. Mezi daná témata patří například improvizace, střet obsahu a formy, inspirace orientem nebo práce s maskou. Hlavním přínosem této práce je, že se čtenář seznámí s dosud nepřeloženou publikací a má tak možnost nahlédnout, jak určitá témata vidí nejen Dario Fo, ale i další divadelníci.
- Nevědomá inspiraceHolubář, Patrik(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-29Smyslem práce je objasnění konkrétního životního projevu, který je zpřítomněn okamžikem teď, jenž v sobě shrnuje příčinu a důsledek. Středem pozornosti práce je, charakterizovat vlivy působící při umělecké tvorbě, která je souhrnem fyziologických a psychologických jevů daného jedince. Za tímto účelem jsem zreflektoval mé dosavadní působení v umělecké oblasti, vyhledal a načetl tématu blízkou literaturu a potkal se s osobnostmi, které mi s prací ochotně pomohli. Z průběžné rekapitulace dosavadního poznávání vyplývá, stanovisko shrnující dojem, že umělecká tvorba je těsně spojena s životními zkušenostmi, individuálním vnímáním a subjektivními požitky a prožitky. Tím, že si člověk stanoví dlouhodobý cíl, kým chce být a čeho dosáhnout, takřka automaticky bude vědět, co má udělat, a dle svých zažitých a odzkoušených schopností to, i v přítomném okamžiku udělá. Je žádoucí se vybraným profesním dovednostem věnovat, pokud možno většinu volného času, aby byl zajištěn růst člověka v dané profesní kategorii, ale je třeba dávat pozor, i na osobní život, jenž v konečném důsledku může, mít rozhodující vliv.
- Od tradiční písně k divadlu site specificŽurakowska, Ewa(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-07Tato disertační práce s názvem „Od tradičních písní do site specific divadla“ je výzkumná esej založená na divadelní praxi. Práce obsahuje oddíl týkající se výzkumu tradiční písně a praktickou část věnovanou analýze realizovaných představení a uměleckých projektů. Postřehy, ke kterým jsem během výzkumu tradičních písní dospěla, mě vedly k vytvoření paralely mezi tradičními písněmi a site specific divadlem. Ze společných prvků tradičních písní a divadla jsem vybrala kategorie, které se mohou aplikovat jako nástroje: prostor, akustika, sólo a ansámbl, nebo jako přístup: tradice, místní komunity, animace kultury prostřednictvím umění. Dále jsem zkoumala hudební folklor a dramatický text. Do mého výzkumu a praxe nepatří sběr písní, nýbrž aplikace prostorových a kulturních pravidel a tělesného prožívání do divadelní hry v site specific divadle
- PředstíráníHába, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-02-07Práce se zabývá fenoménem předstírání v souvislosti s divadlem. Kromě otázky smyslu divadla dnes a jeho pravdivosti se věnuje otázce herectví/hráčství a s ní spojenými tématy autenticity, (sebe)zveřejnění, nadhledu a komunikace. Práce se z tohoto úhlu pohledu věnuje i otázce ?výchovy k herectví? a vymezením ?alternativního divadla?. Principy divadla ne-předstírání a estetiky divadelní demence jsou definovány z popisu konkrétní divadelní praxe.