Browsing by referee "MORAVEC, Václav"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- Fenomén "Late night" a jeho adaptace pro české publikumOravová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-15"Late night talkshow" je zejména v USA velmi významným, zaběhnutým a populárním televizním žánrem. V českém (potažmo evropském) televizním prostředí se však tento speciální druh televizní zábavy ve své původní (tzn. americké) podobě často neuchytil, nebo uchytil, ale americké podobě se pouze přiblížil. Ve své bakalářské práci se budu z pohledu vývoje zabývat důvody pro tyto skutečnosti. Na základě svých poznatků se v závěru pokusím ustanovit, zda se zde vyplatí vytvářet pořad bližší charakteru "late night" či nikoliv a případně také vymyslet návrh, jak by v domácím televizním prostředí takový pořad mohl vypadat, tak aby byl úspěšný.
- SROVNÁNÍ VYSOKOŠKOLSKÉ VÝUKY TELEVIZNÍ TVORBY VE VELKÉ BRITÁNII A V ČESKÉ REPUBLICE S DŮRAZEM NA NEDRAMATICKOU TV TVORBUZemanová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-24Diplomová práce srovnává, jak probíhá bakalářské studium televizní tvorby ve Velké Británii a v České republice. Pro lepší pochopení tématu nás nejdřív seznámí s historickým kontextem televizního vysílání v obou zemích. Z něj bude patrné, že výchozí pozice je pro každou zemi sice rozdílná, ale samotné médium má ve společnosti obdobný význam. Z toho by se dalo předpokládat, že i možnosti vysokoškolského studia tohoto oboru budou obdobné, tedy srovnatelné. Situace na českém trhu je ale jiná a tak se práce bude ve svém závěru zabývat tím, jak a proč se od sebe výuky v obou zemích tak liší a čím by se Česká republika mohla do budoucna inspirovat.
- Teen publikum v dobe digitálnej éryZatkalíková, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-09-12Bakalárska práca sa bude venovať analýze súčasnej filmovej tvorby určenej pre publikum 12-17 rokov, na volené marketingové stratégie producentov a úspešnosť distribúcie v českých kinách. Nakoľko v Českej republike vzniká len veľmi málo filmov pre túto cieľovú skupinu, môj záujem sa sústredí na príčiny tohto faktu, akými môžu byť nedostatok námetov, nízka atraktivita tohto žánru pre režisérov a producentov, či slabá divácka odozva. Ďalej sa v práci zameriam na príčiny nezáujmu publika a s tým súvisiacu nízku návštevnosť v kinách. Jej príčiny budem hľadať predovšetkým v neohybných reklamných kampaniach k filmom, ktorým sa nedarí zasiahnuť svoju cieľovú skupinu. Ďalej zmene diváckych návykov teenagerského publika a presunu jeho záujmu k obsahu na internete. Taktiež porovnám výsledky domácich filmov s výsledkami zahraničných filmov pre teenagerov a ich podiel v českých kinách a pokúsim sa tak odhaliť rozdiely medzi nimi.
- Time management českých filmových producentůHomolová, Anika(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-10Ve své práci jsem se zabývala otázkou time managementu českých nezávislých filmových producentů. Zajímalo mě, jaké specifické nároky klade práce producentů na jejich časové plánování a jaké metody mohou producenti využívat k tomu, aby měli svůj čas pod kontrolou. Oslovila jsem za tímto účelem čtyři české producenty a zpracovala téma formou rozhovorů. Pomocí jejich osobních zkušeností s time managementem jsem se pokusila navrhnout několik modelů organizace času, které mohou být užitečné pro producenty. Vzhledem k povaze kvalitativního výzkumu je výstup z mé práce spíše subjektivní. Přesto mi přijde velice přínosné zabývat se tímto tématem a prozkoumat osobní zkušenostmi těchto osobností filmového průmyslu.
- Transmediální produkceKošťál Duchoňová, Gabriela(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-24Diplomová práce s názvem Transmediální produkce; Práce s IP – zahraniční praxe a tuzemské možnosti si klade za cíl popsat problematiku současné transmediální produkce a jejích praktik. Popisuje cesty, kterými se může vydat nezávislý transmediální producent a uvádí příklady světových i českých transmediálních projektů. Zároveň tyto způsoby pojetí transmediální produkce aplikuje i na vlastní transmediální projekt autorky. Práce se snaží popsat také současné tuzemské prostředí, ve kterém transmediální produkce vzniká.
- Závislostní chování jakožto odvrácená tvář audiovizuálního průmysluTichá, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-09-16Diplomová práce s názvem Závislostní chování jakožto odvrácená tvář audiovizuálního průmyslu si klade za cíl popsat problematiku oficiálně uznaných i spekulovaných digitálních závislostí a poukázat na jejich souvislost s audiovizuálním prostředím. Práce se zabývá typologií i klasifikací závislostního chování a následně popisuje jeho konkrétní formy, přičemž se zaměřuje na ty, které mají charakter digitálních a online aktivit. Specifické mechanismy závislostního chování jsou pak uvedeny do kontextu s působením v audiovizi. V neposlední řadě práce za použití dotazníkového šetření zjišťuje míru povědomí o nahlíženém tématu v rámci komunity Filmové a televizní fakulty AMU, tedy mezi stávajícími i budoucími profesionály audiovizuálního průmyslu.