Browsing by referee "MRKVIČKA, Ladislav"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Herecká postava na divadle a ve filmu/TV - prostředky a proces tvorbyJosefíková, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-06-15Studentka si v práci pokládá za cíl zrekapitulovat průběh studia na DAMU a reflektovat své pozdější zkušenosti z hostování v profesionálních divadlech či krátkého angažmá v kladenském divadle. Stejnou měrou se také zabývá účinkováním před kamerou. Ve své práci popisuje ty školní klauzury, inscenace či filmové a televizní projekty, které jí pomohly změnit dosavadní uvažování nad hereckou prací. Naučily ji nové postupy a umožnily jí posunout se profesně dál. Na základě těchto zkušeností se snaží nalézt a definovat převážně to, co je při herecké tvorbě pro obě disciplíny společné, z jakých zdrojů vycházejí a jakým způsobem se mohou vzájemně ovlivňovat. Vzhledem k tomu, že se na DAMU herectví před kamerou nevyučuje, popisuje své hledání metodou pokus-omyl, resp. sbíráním a tříbením zkušeností projekt od projektu. Své poznatky doplňuje mimo jiné citacemi zahraniční literatury, věnované filmovému herectví, v České republice nepublikované. Citace tedy uvádí ve vlastním překladu.
- Na hraně mezi odstupem a ztotožněnímKraus, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-01-08Titul magisterské práce ?Na hraně mezi odstupem a ztotožněním? vystihuje problematiku, kterou se Adam Kraus zabývá. Reflektuje své vlastní zkušenosti ze studia herectví, své zážitky na stáži v Londýně i svoji první režii. Na zmíněné hraně se nepohybuje hladce, ale složitě řeší konflikt mezi svým sklonem k analýze a kritickému odstupu a mezi potřebou ztotožnit se s hereckou postavou, kterou vytváří. Snaží se dobrat vlastním myšlením podstaty tohoto konfliktu a najít z něho takové východisko, které by rozvíjelo jeho tvůrčí potenciál.
- Odstup od postavy a splynutí s postavouRadová, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-06-15Předmětem této práce je zkoumání způsobu tvorby divadelních postav studentky činoherního herectví Divadelní akademie skrze hlavní divadelní myšlenky a teorie Denise Diderota, Konstantina Sergejeviče Stanislavského a Bertolta Brechta. Téma odstup od postavy a splynutí s postavou zde chápu jako otázku rozumu a citu na divadle, konkrétně jako otázku vědomého herectví v protikladu k herectví, jež získává svou podobu působením podvědomí. Neustálé zkoušení nových postav a hledání hereckého já mě přivedly ke třem protichůdným divadelním teoriím a potřebě se s nimi konfrontovat. Herecký paradox Denise Diderota, Stanislavského Metodu a Brechtův přístup k divadlu porovnávám navzájem, a zároveň se ke všem vyjadřuji i srze optiku své vlastní herecké zkušenosti. Své divadelní zkušenosti dále rozvádím v kapitole Letovisko, druhé absolventské inscenaci v divadle Disk. Zde si také na otázky o mém hereckém projevu nejvíce odpovídám. Dalším popisovaným divadelním zážitkem je práce na inscenacích Bubnů v noci Bertolta Brechta. Zde porovnávám dvě podoby hry, kterou jsme s ročníkem činoherního herectví nazkoušeli v druhém semestru studia a o čtyři roky později se k ní vrátili a dali jí nový tvar.