Browsing by referee "MYSLÍK, Václav"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- Česká filmová pohádka jako součást TV rituálu za posledních 10 letKnauerová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-09-11Tématem této bakalářské práce je česká filmová pohádka. Pohádka jako součást tradičního, každoročně opakovaného vánočního rituálu, pohádka jako důležitý a neodmyslitelný prvek našeho života. V práci jsou vysvětleny základní pojmy, jako je pohádka, rituál, literární pohádková předloha, filmová adaptace, filmové triky, animovaná tvorba či sledovanost. Česká filmová pohádka je nedílnou součástí televizních programů veřejnoprávních i soukromých televizních stanic a tato práce se zaobírá jejím zastoupením a diváckou sledovaností v jejich prime-timu, především pak během Vánoc, v průběhu posledních 10 let (2009-2018). Bakalářská práce je doplněna dotazníkem, vedeným na téma Vánoce a televizní vysílání. Zakončena je zhodnocením úspěchu nejznámější české filmové pohádky Václava Vorlíčka, Tři oříšky pro Popelku (1973).
- Divácké preference cílové skupiny 65+ v letech 2011-2014 na kanálech ČT1 a ČT2Slivoňová, Juliána Silvie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-09-08Obsahem této práce je konkretizovat vztah mezi divákem a vysílatelem televizního přenosu, objasnit problematiku diváckých skupin s důrazem na cílovou skupinu 65+. Dále se snaží vyvrátit stereotypy, které tuto cílovou skupinu reprezentují, zmapovat preference diváků seniorské divácké skupiny na prvním a druhém kanále České televize a žánrově zařadit nejúspěšnější pořady z hlediska seniorského diváka.
- Koncepce vývoje a výroby televizních seriálů v DRŠpičáková, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-09-14Tato bakalářská práce zkoumá podmínky pro vývoj a výrobu televizní série v dánském veřejnoprávním médiu DR. Cílem je představit osvědčené způsoby práce které vedly k mezinárodnímu úspěchu DR a přiblížit postupy této malé národní televize českému publiku.
- Přeliv diváků od obrazovek k monitorům a displejůmSyruček, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-08Žijeme v multimediální době plné audiovizuálních obsahů. Internet se již rozšířil do většiny domácností v České republice, a tím začal ovlivňovat a měnit zvyky diváků. Kdo dnes ještě sleduje klasickou televizi? A jak máme v této době vůbec chápat pojem televize? Patří budoucnost audiovize pouze internetové obci?
- Přímý přenos jako unikátní televizní disciplínaRoháčová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-09-16Diplomová práce se věnuje problematice výroby přímých přenosů v České televizi. Práce je členěna do dvou hlavních částí; teoretické a projektové. V první části je teoreticky popsána výroba pořadů v České televizi. Teoretická část je rozdělena do několika kapitol včetně historie vysílání, rozboru jednotlivých typů výroby, popisu přenosových vozů a současné možnosti distribuce televizního signálu. V projektové části je zanalyzován celý výrobní proces konkrétního pořadu, který vysílala Česká televize.
- Profil HBO se zaměřením na původní tvorbu v České republice a možnosti spoluprácePešula, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-11Profil HBO (Home Box Office Inc.) - předního prémiového kabelového a satelitního programu označovaného jako kvalitní televize. Uvažování o HBO v širším kontextu proměny televizního média v důsledku postmoderního uvažování, technologických inovací, vzdělanosti publika a vývoje diváka ve třetím televizním věku. Vznik, vývoj a expanze HBO ve Spojených státech amerických, v Evropě a zejména v České republice. Analýza původní originální tvorby HBO a její záměrné odlišení od současného televizního obsahu celoplošných sítí. Zmapování dlouhodobého producentského a dramaturgického záměru společnosti, jejího developmentu, cílové skupiny diváků, přínosu v kulturní a kinematografické oblasti a prozkoumání možností spolupráce. Důraz je kladený na principy fungování HBO, její politickou a hospodářskou činnost, strategie, komunikační a marketingové nástroje, kreativní přístup a technologický rozvoj s přesahem do budoucna.
- Programová skladba médií verejnej službyBadač, Peter(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-03V práci sa zaoberám programovou skladbou médií verejnej služby. Na príklade Českej televízie, írskej RTÉ a fínskej YLE sa snažím demonštrovať súčasné trendy v programingu, vývoji nových programov a formátov ako aj vzťahu médií verejnej služby k novým médiám. Vrámci programingu sa práca zaoberá žánrami, ktoré sú vysielané médiami verejnej služby, v oblasti vývoja nových programov popisuje proces vývoja projektov v spomínaných inštitúciách ako aj analzyuje momentálne programové smerovanie médií verejnej služby. Práca tiež mapuje súčasnú trendy v európskych verejných televíziách a naznačuje možný vývoj vo oblasti programu a nových médií.