Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "Malý, František"

Now showing 1 - 20 of 27
Results Per Page
Sort Options
  • Barbora Říhová: Bakalářský koncert
    Říhová, Barbora
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-07
  • Fenomén barvy klavírního tónu
    Jurčík, Vlastimil
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-06-11
    Práce přináší rozřešení zásadní otázky, jak se můžeme objektivně dívat na proměnu barvy tónu klavíru pomocí modifikace úhozu klavíristy. Cílem je provést čtenáře tolika souvislostmi, aby pochopil podstatu tohoto jevu a nespoléhal se pouze na povrchní úsudek. K tomu je nutné najít základní elementy, prozkoumat je a poté je složit do výsledného slyšeného obrazu. Cesta vede od nutného pochopení pojmu barvy tónu přes rozbor mechanické části klavíru až k psychologii vnímání posluchače. Pro podložení některých logických úvah zmíníme také výsledky moderních výzkumů, které však náš logický úsudek nemohou nahradit.
  • Franz Schubert. Fantasie Poutník, op.15 (C dur)
    Subbotin, Filipp
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2009-09-03
    V tomto esej jsem chtěl ukázat jak je možné pracovat s hudebním textem a zároven s textem ve skladbách Franze Schuberta. Myslím že takový přístup mohl by pomoct klavírístovi najít správný způsoby provedení skladeb tohoto geniálního skladatele.
  • Hana Vlasáková: Bakalářský koncert
    Vlasáková, Hana
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-06-07
  • Ilja Hurník: Klavírní dílo koncertní a instruktivní
    Milarová, Petra
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-07
    Tato magisterská práce je zevrubnou analýzou klavírního díla Ilji Hurníka. Jejím cílem je seznámit čtenáře s koncertním a instruktivním klavírním dílem tohoto skladatele. Dílo je členěno chronologicky a podle obtížnosti. Část práce je také věnována skladbám čtyřručním, kde jsou obsaženy jak instruktivní, tak koncertní skladby. Každý kus je rozebrán po stránce formální a charakterové, zmíněn je také tonální plán a tématická práce. Na podrobnější harmonický rozbor zde bohužel není prostor, vzhledem k rozsáhlosti díla. V závěru práce je stručně pojednáno o ostatních hudebních dílech a autorově tvorbě literární. Práce může sloužit interpretům i pedagogům jako přehled o dostupné klavírní literatuře jednoho z nejvýznamnějších soudobých českých autorů.
  • Ilja Samoljov - koncert
    Samojlov, Ilja
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2006)
    Date of thesis defence: 2008-05-26
  • Jana Sedláčková: Bakalářský koncert
    Sedláčková, Jana
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-06-07
  • Josef Bohuslav Foerster - život a dílo
    Levický, Martin
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2005)
    Date of thesis defence: 2006-06-14
    není
  • Karel Vrtiška: Bakalářský koncert
    Vrtiška, Karel
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2010-06-07
  • Klavírní dílo Roberta Schumanna s přihlédnutím k jeho sonátám
    Vrtiška, Karel
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-06-07
    V úvodu zdůvodňuji své rozhodnutí pro výběr tématu své bakalářské práce. Druhá kapitola pojednává o životě skladatele Roberta Schumanna, podkapitoly jsou věnovány manželce Claře Schumannové a klavírnímu dílu obecně. Třetí kapitola je zaměřena na Schumannovy klavírní sonáty, v podkapitolách je pak jejich podrobnější rozbor. V závěru shrnuji podstatu a význam Schumannova díla.
  • Klavírní dílo Roberta Schumanna se zaměřením na op. 16 Kreisleriana
    Hutyrová, Eva
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-06-06
    Tato diplomová práce je zaměřena na klavírní dílo Roberta Schumanna. Hlavním smyslem je popsat skladatelův přínos právě v oblasti klavírní tvorby. Podrobně je zde analyzována pouze Kreisleriana op. 16, kterou se tato práce zejména zabývá.
  • Klavírní tvorba Claude Debussyho
    Sedláčková, Jana
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-06-07
    Práce pojednává o klavírním díle Clauda debussyho. Po první kapitole, která se snaží krátce shrnout základní biografické údaje o skladateli a postihnout jeho umělecký vývoj včetně klíčových děl, následuje přehled všech jeho známých skladeb pro klavír (sólové a čtyřruční skladby, skladby pro dva klavíry a pro klavír s orchestrem). Závěrečná kapitola, která je zamýšleným těžištěm práce, se věnuje rozboru debussyho klavírní faktury a jeho klavírního stylu. Charakter Debussyho klavírních skladeb je posuzován z hlediska propojení slova a hudby, úlohy melodie, melodiky, rytmu, metra, harmonie, modality, agogiky, pedalizace a dalších.
  • Koncert
    Hlinka, Suzanna
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-06-14
  • Ladislav Doležel: Magisterský koncert
    Doležel, Ladislav
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-07
  • "L´isle joyeuse" Clauda Debussyho. dílo a jeho interpretace.
    Vlasáková, Hana
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-06-07
    Tato práce pojednává o Debussyho klavírní skladbě Ostrov radosti. Nejprve seznamuje čtenáře s významnými okolnostmi autorova života do doby vzniku tohoto díla a poté uvádí stručný přehled jeho celkové klavírní tvorby. Následující analýzy formy, harmonie, klavírní stylizace, zvukovosti a studium okolností vzniku Ostrova radosti odhalují Debussyho inspirační zdraoje a na jejich základě jsou zde formulovány závěry, podstatné pro získání výchozích interpretačních stanovisek. Ta jsou zde konfrontována s vynikajícími provedeními díla pěti známými pianisty různých národností (Pascal Rogé, Jean-Yves Thibaudet, Walter gieseking, Alexis Weissenberg a Zoltán Kocsis). práci doplňuje multimediální CD, dokumentující některé méně známé Debussyho hudební a obrazové inspirace a také obsahuje záznam rozebíraných nahrávek výše uvedených pianistů.
  • Magisterský koncert Filippa Subbotina
    Subbotin, Filipp
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-09-03
  • Milarová Petra: Magisterský koncert
    Milarová, Petra
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-07
  • Osobnost Igora Vitaljeviče Katajeva
    Náhlá, Silvie
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-07
    Předmětem této práce je životopis Igora Vitaljeviče Katajeva, rozdělen do oblasti skladatelské, interpretační a pedagogické. Součástí práce jsou kapitoly pojednávající o uměleckém prostředí a významných osobnostech, které ovlivnily Katajevův život a tvorbu. Závěrečnou kapitolu tvoří kapitola o osobních vzpomínkách I. V. Katajeva na význačné hudební osobnosti v jeho životě.
  • Pavel Voráček Bakalářský koncert
    Voráček, Pavel
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-06-11
  • R. Schumann: Klavírní koncert A-moll op. 54
    Nakachi, Makiko
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2005)
    Date of thesis defence: 2006-06-14
    Ve své práci se zabývám romantismem a hudbou období romantismu. Konkrétně se věnuji životu R. Schumanna a jeho přístupu ke komponování. Další část práce pak tvoří rozbor klavírního koncertu a-moll, op. 54.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy