Browsing by referee "Marek, Petr"
Now showing 1 - 15 of 15
Results Per Page
Sort Options
- Absolventský film: RestartŠevčík, Julius(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-10-11Restart je naléhavá a nevyhnutelná operace, kterou musíme provést ve chvíli, kdy se systém zhroutí. Film vypráví příběh o cestě mladé městské dívky k "restartu", o jejím životě, který se během 24 hodin zhroutí jako domek z karet. Natočen v současné Praze, Restart zobrazuje osamění jednotlivce v agresivním světě velkoměsta, v jeho klubech, ulicích, kancelářích a bytech. Ve světě, ve kterém se všichni zdají být sebevědomí, silní a neporazitelní. Restart je osobité, experimentální a zároveň všeobecně srozumitelné drama ze současnosti.
- Aby bylo slyšet ticho, nejprve musí zaznít pořádný hluk /Duchovní dimenze ve filmech Bruna DumontaBřezina, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-21V této práci jsem se snažil postihnout dosavadní tvorbu francouzského režiséra Bruna Dumonta. Na jeho pěti celovečerních filmech jsem se snažil vysledovat společné rysy a motivy, abych zkoumal, co činí jeho tvorbu tak specifickou. Jakými filmovými prostředky oslovuje diváka a za jakým účelem. Jako čtyři základní okruhy motivů v jeho tvorbě jsem identifikoval následující filozofické kategorie: tělo, teritorium, probuzení se, vina.
- Bergmanovo melodramaOmerzu, Olmo(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-18V textu se prostřednictvím analýzy čtyř Bergmanových filmů, které jak tematicky tak formálně na sebe navazující, a zabývám se žánrem melodramatu. Zvolenými filmy jsou Scény z manželského života, Ze života loutek, Léto s Monikou a Sarabanda.
- EntertainmentJelínek, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-21Film o plynutí času
- Krzysztof Kieslowski - Hledání skutečnostiFilipec, Radim(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-10-11V této práci se pokouším analyzovat vztah dokumentárního filmu a filmu hraného v tvorbě Krzysztofa Kieślowského. Jejich vzájemnou vazbu a spojení, ke kterému intenzivně dochází v ranném období jeho tvorby. Cestu režiséra dokumentaristy vedoucí k režii hraného filmu. Cestu od záznamu a hledání skutečnosti k pozdější snaze o její co nejvěrnější rekonstrukci ve fabulovaném příběhu. Skutečnost, která se pro režiséra stane důležitou myšlenkovou a inspirační matérií, ale také svazujícím a zavazujícím břemenem. Jeho citlivé vnímání úlohy autora - režiséra ve vztahu k vlastní tvorbě a především k morální a etické stránce profesního a také soukromého života. Tyto aspekty Kieślowského tvorby se tak snažím dokázat na jeho konkrétních filmech.
- Metafyzika ve filmu K. KiéslowskehoWinski, Tomasz(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-09-19Analýza postupů a motivů ve filmu Dvojí život Veroniky
- Nejrychlejší Matěj na světěPavlíček, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-20Velmi barevný film s velmi barevným hrdinou. Matěj si pozvolna uvědomuje, že těch barev je na něho moc. Musí si vybrat jen některé.
- Poučení z nové česko - slovenské vlnyMaráky, Daniel(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-16Snahou mojej bakalárskej práce je vystopovať na 5 - 6tich prípadoch filmov novej ČS vlny spoločné prvky filmovej reči tohto doležitého obdobia. Zamerám sa najma na originalitu, ale aj klišé týchto spoločných čŕt. Jednou špecificky a výrazne doležitou sférou práce bude aj sledovanie dokumentaristických postupov využitých vo filmoch novej ČS vlny. Zaoberať sa budem predovšetkým tými dodnes účinnými a z dnešného pohľadu stále aktuálnymi prípadmi /Strop, O slavnosti a hostech, Démanty noci, Intimní osvětlení, Perličky na dně, Sousto, Postava k podpíraní,....atď/
- Přístup autora k filmovému vyprávění - cesta k hodnotě filmuSaska, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-18Bakalářská práce se zabývá myšlenkou, kde se vlastně může nacházet ona hodnota filmového vyprávění.
- PrůvodkyněGhebremichael, Asmara(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-16Absurdní drama, které se odehrává v průběhu jednoho dne, zachycuje psychologický stav ženy, usilujicí o znovunabytí ztracené rovnováhy. Děj filmu je rámován úvahou, která vytváří podvědomou analogii mezi funkčností architektury a smyslem lidských vztahů. Hlavní postava se rozhoduje racionálně a přesto staví diváka před otázku, zda je možno definovat hranici mezi racionalitou a iracionalitou v lidském chování.
- Putování a čas. Retrospekce v rukopisu nalezeném v Saragoze.Mielnik, Tomasz(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-22Retrospektiva plní u Hase řadu funkcí, které můžeme jednoduše označit jako boj se smrti, cestou a nebo ironickou anekdotou. Jsou iniciací, ale i labyrintem. Retrospektivy jsou nakonec pouze záminkou k tomu, abychom mohli ukázat, že naše skutečnost není jedinou linií přítomnosti. Na přítomnost se nanáší, to co již minulo. Tyto dvě oblasti se vzájemně prostupují a vytváří tak nás.
- Saharské pískyTuka, Josef(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-16Filmový příběh o manželském páru, který se rozhodne oslavit 25 let společného soužití v místě, kde se poprvé potkali. Paradoxně, v tento čas a na tomto místě, se rozejdou.
- Směřujeme k utopiiI, bratře!Bušta, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-10-12Filmový režisér je už z podstaty své práce i svého vnitřního založení permanentně konfrontován se ?světy, které nejsou?, s ?utopiemi?, které musí pro své publikum důvěryhodně (?žitelně?) zkonstruovat. To je ústřední teze, z níž vychází trojce esejů, které se pokoušejí implikovaného ?bratra režiséra? ? pojímaného coby všeobjímajícího autora, jak audio-vizuální, tak myšlenkové koncepce filmového díla ? konfrontovat s nutností vypořádat se se zpracováním tématu ?utopického společenství?, utopie jako takové. Technokratický snílek, bratr režisér, je v pěti obmýšlených filmech Ztracený obzor (Lost Horizont; Frank Capra), Muž z prvního století (Oldřich Lipský), Avatar (James Cameron), Vesnice (The Village; M. Night Shyamalan) a Pobřeží moskytů (The Mosquito Coast) postaven před úkol ?zobrazit nezobrazitelné?. Zhmotnit pomocí celé škály možností kinematografického vyjadřování ?realizovaný utopický svět?. Široký rozptyl esejistického stylu pak autorovi práce, který se rovněž považuje za filmového režiséra, umožňuje, aby se nechal volně unášet svým tématem a mohl se skokově zabývat tu ?světlem?, tu ?časem?, tu konstruováním ?prostoru? či ?postavy?... To vše při vědomí možného profesního zobecnění jím nastolených tezí a metafor.
- Styl Davida Finchera ve třech filmech z devadesátých letTěšitel, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-22Práce mapuje tři snímky režiséra Davida Finchera, které vytvořil v devadesátých letech minulého století. Jedná se o filmy Sedm, Hra a Klub rváčů. Primárně se soustředí na rozbor filmu Sedm, a sice všech jeho složek. Antropologickou analýzou s přesahem k filosofické interpretaci jeho díla chce práce postihnout tvůrčí procesy jedné z nejvýraznějších autorských osobností současného Hollywoodu.
- Třináctý týdenBřezina, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-21Film zobrazuje emocionální rozpoložení těhotné dívky jako změnu životní role, která nutí přijmout zodpovědnost a znovu ustavit svoji pozici ve světě.