Browsing by referee "Martínková, Nina"
Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
- Démonické bytosti Jizerských horKousalová, Martina(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-05Těžištěm práce je návrh a realizace projektu, který seznamuje děti ve věku jedenácti až čtrnácti let s pověstmi Jizerských hor. Zaměřuje se na neznámou skupinu, která má různé, tedy i žádné zkušenosti s dramatickou výchovou. V průběhu lekcí by si děti měly osvojit základní metody a techniky dramatické výchovy a rozvíjet schopnost spolupráce ve skupině. Dále by se měly zevrubně seznámit, pomocí regionálních pověstí, se strašidly Jizerských hor.
- Dramatická výchova a slovo. Jak vést (děti) k umění používat slova.Klárová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-05-29Tématem této práce je slovo v procesu divadelně dramatické tvorby s dětmi a mladými lidmi. Zabývá se otázkou, jak vést děti k umění používat slovo na jevišti. Teoreticky se opírá o základní poznatky a pojetí slova z pohledu lingvistiky a psychologie, ale i uměleckých disciplín, které se slovem pracují, tedy literatury, dramatu a divadla. Dále se práce věnuje vztahu slova a improvizace jako klíčové metody vedoucí k pochopení hodnoty a postavení slova na jevišti. Z praktického hlediska je práce založena na zkušenostech s vedením studentů osmiletého gymnázia.
- Inscenační proces s dívčím kolektivem ve věku pubertySittová, Gabriela(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-11Bakalářská práce se zabývá inscenačním procesem s dívčím kolektivem ve věku puberty. Je v ní zachycena diagnostika skupiny, od níž se odvíjí volba tématu a literární předlohy. Předlohou se stala pohádka Karla Šiktance Království krasavic. Tento text je v práci podroben dramaturgické analýze. Při dramatizaci textu došlo k velmi výrazným zásahům do původní fabule pohádky. Scénář, jehož vznik je v práci zachycen, lze považovat spíše za autorskou práci na motivy Šiktancovy pohádky. Vznikal ve spolupráci s dívkami ze skupiny a současně s ním se vyvíjela i základní představa inscenačního klíče, jevištních prostředků atd. Práce podrobně popisuje, jak se formovala podoba jednotlivých postav, scény, kostýmů, masek, rekvizit, hudby atd., až do prvního uvedení inscenace Království Černé růže a jeho reflexi.
- Inspirace výtvarným uměním pro dramatickou výchovuNajbrtová, Martina(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-01Diplomová práce se zabývá inspiračními podněty výtvarného umění pro výuku dramatické výchovy. Úvodní teoretická část se věnuje rozboru výtvarného umění a pojmenovává, v jakém rozsahu je výtvarné umění schopno obohatit tvorbu dramatické výchovy. Prostor je zde částečně věnován metodice, jakou formou s inspiračním materiálem při hodinách dramatické výchovy vhodně zacházet i co je schopen nabídnout jednotlivým věkovým skupinám. V praktické části obsahuje návrhy pro realizaci lekcí dramatické výchovy, které se vztahují ke konkrétním výtvarným dílům anebo souborům výtvarných artefaktů V závěru zmiňuji i přínos tématu, jako nabídku pedagogům dramatické výchovy, kteří hledají nové inspirační zdroje pro výuku dramatického oboru.
- Osobnost hlasového pedagoga - jeho příprava a předpoklady pro vykonávání profesePecharová, Terezie(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-08Diplomová práce se zabývá osobností hlasového pedagoga, jakožto odborníka na práci s hlasem dětí i dospělých. Hlavní snahou práce je zmapovat jeho teoretickou i praktickou vybavenost a současné možnosti vzdělání, které jej kvalifikují k výkonu jeho profese. Práce též nahlíží obecné cíle hlasové výchovy ve vztahu k výchově zpěvní a mluvní, vymezuje pole působnosti hlasového pedagoga a navrhuje optimální způsob jeho přípravy k povolání.
- Poetický večer pro nejmenšíJedličková, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-09Ve své bakalářské práci popisuji svůj projekt. Ten jsem vytvářela se středoškolskými studenty, žáky literárně - dramatického oboru na základní umělecké škole. A mým záměrem bylo pracovat s uměleckým přednesem. Od poetického večera pro dospělé jsme se nakonec nasměrovali k nové cílové skupině, a to k dětem v mateřských školách. Po složité cestě za výběrem těch správných textů pro náš pořad, jsme se nakonec dostali, k původně folklórním, pohádkám a říkadlům sebraným a sepsaným Karlem Jaromírem Erbenem. Z nich jsme vytvořili krátké představení, založené z větší části na vyprávění pohádek dětem. Chtěli jsme jim přiblížit klasické pohádky, jako základ naší moderní a současné literatury pro děti. Zařadili jsme tam též původně lidová říkadla, základ dětských říkadel a poezie, která děti oceňují pro jejich typický rytmus, humor a hravost. Snažila jsem se zaznamenat proces celého našeho snažení a přinést postřehy, poznatky a závěry, ke kterým jsme v jeho průběhu došli.
- Přednes s pubescenty na základní umělecké školeŘíčařová, Jitka(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-01Diplomová práce ?Přednes s pubescenty na základní umělecké škole? má za cíl čtenáře seznámit v teoretické části nejprve se specifikami vývojového období puberty z několika úhlů pohledu a to z pohledů biologie člověka, psychologie a sociologie. Po tomto širokospektrálním popisu následuje část zabývající se prací s pubescenty v hodinách dramatické výchovy na základních uměleckých školách. Podrobněji se pak teoretická část věnuje problematice přednesu s pubescenty a to opět z několika hledisek: jak probíhá přednes s pubescenty, co u nich rozvíjí, jaké volí umělecké texty, jak s nimi pracují, jak je interpretují a veřejně prezentují. Navazující praktická část popisuje celoroční projekt uskutečněný se skupinou pubescentů v hodinách přednesu na základní umělecké škole. Skrze přednesovou práci tak projekt odhalil stěžejní témata zkoumaných pubescentů, dále se zaměřil zejména na odlišné vnímání dívek a chlapců. Výsledkem praktického projektu byla tvorba a realizace inscenace divadla poezie, které lze vnímat jako jejich generační výpověď.
- Zdroje inspirace pro hereckou výchovu na základní umělecké školeMaděryč, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-05-31Práce se zabývá dětským dramatickým projevem v kontextu dramatické výchovy. Mapuje způsoby práce v různých druzích dramatické výchovy a zaměřuje se na literárně-dramatický obor na základní umělecké škole, kde je estetické a umělecké působení na žáky nezbytnou součástí dramatickovýchovného procesu. Jedním z prostředků, který k dosahování dramatických a uměleckých cílů směřuje, je herecká výchova. Za metodologický základ herecké průpravy pro žáky dramatické výchovy je obecně považován Stanislavského systém herecké výchovy zohledňující vývojová specifika dítěte. Na hereckých technikách Michaila Čechova a Jerzy Grotowského jsou naznačeny možnosti, jak metodiky, které na Stanislavského systém tvůrčím způsobem reagovaly, mohou posloužit jako inspirace při práci s dětmi na rozvoji jejich divadelních dovedností. V závěru je jako jedna z možností současného eklektického přístupu k této problematice nastíněna metodika Václava Martince.