Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "Matásek, Petr"

Now showing 1 - 14 of 14
Results Per Page
Sort Options
  • 7 minut
    Mládková, Petra
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-09-11
    V první kapitole připomenu výchozí body svého magisterského projektu a zároveň stručně naznačím jeho vývoj. Pak se budu několik dalších kapitol věnovat optice, která s mým projektem úzce souvisí. (Minimálně jako inspirační zdroj pro první stádium projektu - krátký film). Konkrétně se budu věnovat lidskému oku, vidění (3D technologiím a zejména optickým klamům), světlu a vůbec celkově zrakové percepci. Dále uvedu několik příkladů z oblasti umění, které se nechaly inspirovat, podobně jako já, optikou. Můžu je tedy pokládat za další z inspiračních zdrojů. Skrze jednotlivá zastavení tak můžete vysledovat, jak se jednotlivé jevy vkládají do malířství, fotografie, divadelní a filmové praxe. Proces vidění mě fascinuje, a proto se o to s Vámi musím podělit.
  • Aristofanes: Ptáci. Symbolika masky a její uplatnění v moderním divadle.
    Krejčová, Kateřina
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-06-12
    Abstrakt Tématem této práce jsou Aristofanovi Ptáci. Toto téma se zaměřuje nejprve na historické hledisko, období a okolnosti vzniku této politické satiry a způsoby inscenování od starého Řecka po součastnost. Dalším tématem, kterým se tato práce zabývá, je symbolika masky a její uplatnění v moderním divadle. Maska se dotýká Aristofanových Ptáků, jak obdobím vzniku, tak i možnostmi, jak tuto komedii výtvarně-dramaticky zpracovávat. Maska vznikla při prvních primitivních obřadech, z nichž se vyvinulo i samo divadlo. Maska se objevila ve všech kulturách po celém světě. Moderní divadlo chápe masku jako prostředek k inscenování. Maska se v moderním divadle uplatnila prostřednictvím spolupráce režiséra a výtvarníka. Druhá část práce je vlastním řešením Aristofanových Ptáků z pohledu kostýmního výtvarníka. Při tvorbě koncepce je důležitá otázka aktuálnosti. Svět ptáků je protipólem světa lidí a bohové tyto dva světy spojují ve snech a touhách. Pozornost je věnována masce a kostýmu dramatických postav v kontextu s prostorem. Kostýmy a masky jsou výtvarně-dramaticky zpracovány. Při dramatickém zpracování jsou řešeny všechny druhy masek a jejich symbolika.
  • Divadlo jako výtvarné médium
    Täubelová, Kristýna
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-12-21
    Ve své disertační práci se zabývám analýzou tvorby scénografa z pozice výtvarnéo umělce, který pracuje s prostředky typickými pro divadlo, to znamená že, užívá divadlo jako výtvarné médium. Tím se také dotýkám existence specifickho proudu v současném divadle, ve kterém dochází k prolínání v tomto případě výtvarných a divadelníh prostředků.
  • H2O - bezbarvá čirá kapalina bez zápachu
    Velková, Zorka
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-09-11
    Práce H2O se zabývá vodou. Zaznamenává zrození myšlenky, zkoumání vody, fascinaci tímto živlem, jeho uchopování, snahu o porozumění a nakonec i vtažení hrstky vyvolených do komunikace s vodou. Objasňuje postup práce na celkovém konceptu Zahrady Mrtvých Zón, ale i vlastní pracovní postup na instalaci H2O. Základním principem projektu je snaha umožnit kolemjdoucím přímou konfrontaci s fenoménem Vltavy skrze nevšední zážitek. Vychází z přesvědčení, že jakákoliv obecnost v umění nic nesděluje, v závěru hodnotí týmovou práci z čistě osobního autorčina hlediska. Práce H2O nemá ambici být přísně vědeckým rozborem vodního živlu. Scénografie jako obor disponuje jednou obrovskou výhodou - k ovlivnění vlastní práce s úspěchem využívá i zdroje, které nejsou většinou vědecké obce přijímané jako validní, přesto však ovlivňují myšlení mnoha lidí.
  • Kompletní scénografické a technologické řešení autorské inscenace na námět děl G.Orwella
    Nishioka, Kanako
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-09-12
    Výtvarné návrhy a technické řešení.
  • Kompletní výtvarné a technické řešení inscenace H2O - vodní divadlo
    Velková, Zorka
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)
    obrazová dokumentace zahrnující CD záznam
  • Kompletní výtvarné a technické řešení inscenace Romaldíno a Kamila (Romano Paramisa)
    Fonová, Klára
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-09-16
    Technická dokumentace scénografického řešení inscenace Romaldíno a Kamila (Romano Paramisa) v Bábkovém divadle Žilina: návrhy, technické nákresy, fotodokumentace pracovního procesu a výsledného představení, DVD záznam představení a scénář.
  • Kompletní výtvarné a technické řešení projektů Under-on-up v Drážďanech, Move House v New Yorku a Kulový blesk v Praze
    Gajdošíková, Silvie
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)
    Kompletní výtvarné a technické řešení projektů Under-on-up v Drážďanech, Move House v New Yorku a Kulový blesk v Praze.
  • Kompletní výtvarné a technologické řešní inscenace 7 minut
    Mládková, Petra
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)
    obrazová dokumentace zahrnující DVD záznam
  • Realizace idejí okcidentálního autora
    Nishioka, Kanako
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-09-12
    V dnešní době nám skvělá technologie nazyvající se Internet umožňuje spojovat lidi s lidmi, a človek může získat nejrůznější informace kdekoliv na světě. Ale jaká je skutečnost komunikace? Záměr této diplomové práce je prozkoumat důležitost reálné = ne-virtualní komunikace na základě svých zážitků v České republice. Historie českého loutkového divadla ve 20.století dokazuje význam vlastního jazyka, a také idea od George Orwella poukazuje na hodnotu reálné zkušenosti jeho práce včetně jeho pozoruhodného života.
  • Scénografické řešení inscenace v duchu cikánské kultury
    Fonová, Klára
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-09-16
    Práce se zabývá popisem hmotné kultury Romů na území střední Evropy. Představuje základní typy obydlí kočovných i usedle žijících Romů, včetně výzdoby interiérů. Nejdelší část se zabývá popisem tradičního romského oděvu a jeho specifik. Upozorňuje na rozdíly mezi všeobecně zažitou představou o cikánském oděvu a historickou realitou. Zmiňuje také odlišnosti tohoto oděvu v průběhu staletí a v jiných oblastech Evropy. Krátce se věnuje i odívání současných Romů, tradičním romským řemeslům a specifikům tvorby některých současných výtvarných umělců. Druhá polovina textu shrnuje základní scénografické přístupy k zobrazování romské kultury převážně v českých divadlech. Předkládá také dva zahraniční příklady inscenací, které vyjadřují typické rysy cikánské kultury. Jde o představení slovenského divadla Romathan a francouzského cirkusu Zingaro. Závěrečná část předkládá scénografické řešení inscenace na motivy romských pohádek Romaldíno a Kamila realizované v Bábkovém divadle Žilina.
  • Scénografie a prostor v choreografické tvorbě Sashi Waltz
    Palátová, Dana
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-08
    Sasha Waltz je v současnosti výrazným fenoménem současného tance nejen v Německu. Její umělecký přesah ovlivňuje klasické inscenační způsoby oper a boří i zažitá klišé tak staticky chápaných instalací, jako jsou například muzea. V bakalářské práci se snažím zmapovat tvorbu Sashi Waltz skrze prostor a jeho scénografické prostředky, a to od počátků až do současnosti. Měla jsem možnost zhlédnout prvotinu a porovnat ji s nejnovějšími projekty. Hlavním zdrojem práce byl můj několikaměsíční průzkum choreografické tvorby Sashi Waltz, spojený se sběrem informací a osobními rozhovory.
  • Umění místa
    Gajdošíková, Silvie
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-09-15
    Analýza tří projektů, Under-on-up v Drážďanech, Move house specific v New Yorku a v Praze připravovaný projekt Kulový blesk, v historickém kontextu i v souvislosti se současnou uměleckou scénou. Tato práce pojednává o fenoménu uměleckých intervencí do autentických prostor. Je zaměřená na vlastní projekty vytvořené v letech 2009-2010. Jedná se o projekt Under-on-up v Drážďanech, který byl tématem bakalářské práce, projekt Move house specific v New Yorku a na tuto linii navazující plánovaný projekt na rok 2012 Kulový blesk, který se uskuteční v Praze. V práci objasním obecné pojmy, které se k tématu vztahují - site specific, genius loci, interakce, instalace, performance, land art, autenticita a komunitní umění. U všech tří projektů rozeberu jejich koncepci, vývoj, zdroje inspirace a témata. U třetího, plánovaného projektu Kulový blesk uvedu jednotlivé motivy, spojitostí a zkušeností, které by se v něm měly v ideálním případě zůročit. Také porovnám popisované projekty mezi sebou z hlediska typu intervence, využití prostoru, interaktivity, estetických proporcí a produkce. V závěru se pokusím obecně zhodnotit toto srovnání a vnitřní podstatu umělecké intervence do specifických prostor s důrazem na popisované projekty.
  • Vývoj,proměny a souvislosti divadelních her Williama Shakespeara
    Loosová, Lucie
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-12-10
    Objekt, umístěný ve scénickém prostoru, je scénickým objektem.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy