Browsing by referee "Mikeš, Vladimír"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Role režiséra v autorském divadle - psychologické aspekty při tvorbě autorské inscenaceOdarčenko, Anna(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-131. Nastínění problému. V mé práci se zabývám především tím, zda, a hlavně jakým způsobem, jde při autorské práci skloubit svobodu jedince a jeho individualitu, z které později i vycházíme při tvorbě inscenace, s udržením nějaké hierarchie v týmu, která je paradoxně pro svobodnou práci podstatná. 2. Metody. Vzhledem k druhu divadla, který klade důraz na herce jako osobnost, se v mé práci nesnažím o popis nějaké jednoznačně fungující metody, spíše se snažím na základě jednotlivých konkrétních zkušeností pozorovat jednotlivosti, které sice nevedou k nějakým obecně platným pravidlům, avšak jejich souhrn může poskytnout určitou zásobu informací, kterou se v další praxi můžu inspirovat. 3. Výsledek. V předkládané práci jsem se snažila postihnout roli režiséra v autorském divadle na příkladu mých inscenací, s ohledem na nestejný kolektiv při tvorbě každé jednotlivých inscenací. 4. Závěr. V předkládané bakalářské práci jsem se snažila postihnout postup (či postupy), které jsem používala v mé autorské práci na uvedených inscenacích, které byly vytvořeny za nestejných podmínek. Ať už se jednalo o podmínky materiální či lidské. Zajímalo mě, zda, a v čem, jsou uvedené postupy přínosné či nikoliv pro kolektiv i pro mě. Během tří let, kdy se věnuji divadelní režii jsem dospěla k jakési syntéze režiséra ?diktátora? a režiséra ?matky? a snažím se o vyváženost obou možností, neboť jsem si vědoma, že přikloněním se k jedné či druhé variantě škodím nejen inscenaci, ale i lidem, kteří na ni participují
- Stylizované herectvíMatějová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-17Diplomová práce na téma Stylizované herectví se věnuje stylizaci jakožto formě a prostředku při tvorbě divadelního představení. V úvodu je vysvětleno, jak pojem stylizace vystupuje v různých odvětvích lidské činnosti, aby se následně práce zaměřila na uplatnění stylizace v divadelním umění. První část práce se zabývá formou inscenace a jejími složkami tak, jak se v nich proces stylizace odráží, následně jak na herce působí jednotlivé složky inscenace a jak napomáhají jeho hereckému projevu. Druhá část je věnovaná herci, jeho vztahu ke scéně, kostýmu, postavě. Píše se zde o tom, jakým způsobem je schopen herec, jakožto hlavní hybatel, oživit ostatní složky inscenace, jaké prostředky využívá a jak naplňuje prvotní záměr. Zároveň je zmíněno, jaký význam má hercova lidskost, jeho vědomí a nevědomí, jeho osobnost, na jednání v rámci postavy. Jednotlivá témata jsou doplněna o konkrétní příklady z představení, v kterých jsou obsaženy prvky stylizace.
- Zmrazit čerstvé ovoceHavelka, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-05-11Tato disertační práce je v zásadě rozdělena na tři části. V první, nazvané Divadelní kontext, se snažím dokázat výlučnost tohoto živého druhu umění mezi všemi ostatními obory a hledat nové podstatné důvody pro divadlo v době elektronických médií a virtuálních realit. Zkoumám hranici mezi skutečnou a divadelní realitou, a to především na půdorysu hry. Zaměřuji se na pohled diváka, na schopnost jeho aktivní imaginace jako zásadní složky pro vznik divadelního představení.