Browsing by referee "Mravcová, Marie"
Now showing 1 - 15 of 15
Results Per Page
Sort Options
- Česká filmová pohádka pod vlivem doby a politické situacePauer, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-09-19Česká filmová pohádka a její proměna v časové a politické závislosti
- ČtenářkaPoláček, Vít(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-17Její ruce jsou jemné jako světlo, které jde oknem zleva. A v její ruce přehnutý papír dopisu? Vítkovi je patnáct, když na křesťanské akci v Nizozemí v roce 1999 potká Elisabeth. Elisabeth je Belgičanka, takže Vítek mluvící anglicky, německy a česky nemá šanci se s ní dorozumět, protože Elisabeth mluví jen francouzsky a vlámsky. Přesto si myslí, že dostal od Boha znamení, že je Elisabeth ta pravá. I Elisabeth není Vítek lhostejný, ale na své znamení teprve čeká. Oba se rozjedou domů, aniž by věděli o tom druhém něco víc. Na řadu přichází čekání, snění a dopisy. Scénář je podivným milostným příběhem dvojice, která se nemá šanci sejít a žije jen v představách. Zároveň je příběhem přechodu mezi dětstvím a dospělostí. Mezi spoléháním se na okolí a vlastní zodpovědností. Mezi racionalitou a citem. Západní a bývalou východní Evropou. Je i pohledem na Českou Republiku z Belgie a na Belgii z Čech a tedy je plný odkazů?
- Detektivní žánr a budování napětí ve filmech Petra SchulhoffaSoukupová, Irena(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21Tato práce se zabývá žánrem detektivky a budováním napětí ve třech detektivních filmech Petra Schulhoffa. Snaží se popsat pravidla konstrukce dobrého detektivního příběhu a režijní a scénáristické postupy při budování napětí ve filmu.Detektivky Petra Schulhoffa se v dobovém kontextu vymykají svou vizuální autentičností, dodržováním pravidel detektivního žánru a právě napětím, které navozuje neopakovatelnou atmosféru.
- Egoyan - Identifikace cizinceShakarianová, Mané(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-04Monografické pojednání dosavadního díla kanadského režiséra arménského původu.
- Filmy s tematickou poruchy příjmu potravyMikulková, Anna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19
- Gaspar NoéSláma, David(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2009-10-16Tato teoretická diplomová práce má za cíl analyzovat a interpretovat komplexní filmografii Gaspara Noé (narozen 1963 v Buenos Aires). Bere v úvahu nejen všeobecně známé, kritikou ceněné a kontroverzně přijaté celovečerní filmy Seul contre tous (1998) a Irréversible (2002), ale i krátké filmy, komerční spoty a videoklipy. Zkoumá klíčová témata Noéových snímků, mezi které patří vztahy mezi sexualitou a násilím, pomstou a jejími důsledky či situace jedince stojícího vůči společnosti. Zabývá se hledáním specifických filmových výrazových prostředků a jejich vývojem napříč Noého tvorbou, stejně jako pátráním skrz dějinami kinematografie po možných souvislostech, inspiracích či kořenech tvorby tohoto významného současného francouzského filmaře.
- Lars von Trier a jeho (nejen Americká) trilogieDusová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-10-14Diplomová práce je věnována Trierovým filmovým trilogiím a vývoji Trierova přístupu k filmované látce. Přičemž na počátku stojí fascinace obrazem a na druhém konci fascinace příběhem a postavami, při upozadění vnějších prvků. V jednotlivých kapitolách se zabývám Trierovým konceptuálním přístupem k filmované látce, výběrem témat, typem Trierova hrdiny (později hrdinky), stavbou Trierových scénářů a v neposlední řadě způsobem jejich realizace a filmy samotnými. Stěžejní je přitom část věnovaná neúplné Americké trilogii, tedy filmům Dogville a Manderlay.
- Motív cudzinca vo filmovej tvorbe Atoma EgoyanaŠperkerová, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-10-15Diplomová práca sa zaoberá filmovou tvorbou kanadského režiséra Atoma Egoyana. Obsahuje podrobnejší prehľad jeho filmografie rozdelenej na niekoľko období. Pozornosť je venovaná hlavne celovečerným filmom, ale i dôležitým krátkometrážnym filmom. Okrajovo sa venuje televíznej tvorbe. Samostatnou tematikou je arménska etnicita. Opakujúcimi sa témami v tvorbe Atoma Egoyana sú vplyv komunikačných technológií na ľudské vzťahy, odcudzenie, dysfunkčná rodina, identita jedinca a pod. Rozbor jednotlivých filmov sa sústredí na spôsob narácie, štruktúru, typické tvorivé znaky a štýl, a predovšetkým na charaktery. Dramaturgická analýza je orientovaná hlavne na psychologické a sociologické aspekty.
- Oliver Stone - Historie a fabaluca aneb Homér politického filmuViktora, Zdeněk(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-10-16Diplomová práce se zabývá tvorbou režiséra Olivera Stonea, především jeho vztahem k zobrazení historické skutečnosti ve filmu. Genezí jeho politických stanovisek, jeho spory s historickými kruhy a jeho pracovními metodami. Hledá odpověď na otázku objektivity historie a možností jejího zobrazení ve filmu.
- Opakující se motivy v tvorbě Kim Ki-DukaBočanová, Sabina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-10-10Předmětem diplomové práce jsou opakující se motivy jako prostředky uměleckého vyjádření nostných idejí napříč filmovými díly současnéhojikohorejského režiséra Kim Ki-Duka. Práce je zčásti esejisticky laděná a to zejména v pasážích dotýkajících se všelidských etických a sociálně-politických problémů v moderní společnosti. Opakujícími se motivy jsou rozuměny například: Motiv vody, přírody, voyeurismu, protituce, sadomasochismu, výtvarný motiv, motiv semi-abstrakce, motivy temných stránek společnosti atd.
- Tarr Béla - Werckmeistrové harmónieMicenková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-18V tejto práci sa pokúšam interpretovať film jedného z najvýznamnejších režisérov súčasnosti - Werckmeisterove harmónie od Bélu Tarra. Autor pracuje s veľmi osobitou, originálnou poetikou, ktorá je náročne dešifrovateľná, a dokonca aj on sám odmieta hovoriť, o čom jeho filmy sú. Prechádzam jednotlivé scény krok za krokom, aby som sa dostala k poskladaniu, vydešifrovaniu náročného posolstva tohto unikátneho, transcendentálneho diela.
- Téma drog v českém filmuMikulková, Anna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-10-15Ve své diplomové práci se zabývám českým filmem s drogovou tematikou. Porovnávám tvůrčí přístup jednotlivých autorů, který se týká především zpracování hlavních postav. Práce obsahuje analýzu několika najznámějších českých filmů. V začátku nahlížím do historie drogové problematiky v Čechách a dále se věnuji jednotlivým filmovým dílům. Porovnávám mezi sebou použití humoru. Způsob využití i jeho funkci v příběhu. Zamýšlím se nad vývojem, vnitřním příběhem postav. Filmy jsem zařadila jak populární, tak méně známe a hledám jejich rozdíly i určitého společného jmenovatele. Z nekomerčních filmů jsem vybrala film začínajícího autora, nízkorozpočtový film a známý díl ještě známějšího televizního seriálu. Celá diplomová práce ukončena stručným souhrnem.
- Tvorba polské režiséra Felikse FalkaNowak, Agata(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-20
- Vladimír Michálek: Vývoj režiséraSoukupová, Petra(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-10-10Vladimír Michálek je jeden z nejosobitějších českých režisérů v porevoluční generaci. Na FAMU vystudoval Katedru dokumentární tvorby. Hned po škole ovšem začal točit hrané filmy. Jeho tvorba se vymyká českému kontextu zejména proto, že Michálek je jeden z mála režisérů, kteří se nebojí experimentovat. Sám sebe sice považuje pouze za řemeslníka, který naplňuje vize jiných, nicméně jeho precizní příprava a osobitý přístup ke každému projektu mluví o opaku. Michálek natočil šest celovečerních filmů. Zvláštností v jeho filmografii jsou adaptace velmi složitých a těžko uchopitelných knih. Jeho uměleckým vrcholem je prozatím třetí film Je třeba zabít Sekala. Cílem této práce je zanalyzovat Michálkovy celovečerní filmy a vysledovat, jak v nich režisér pojímal jednotlivá témata a v návaznosti na ně sledovat proměny jeho stylu.
- Wes Anderson jako součást dnešní popkulturyHruška, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-22Ve své práci se věnuji osobnosti režiséra a scenáristy Wese Andesona a jeho dílu. Především pak jeho třem filmům: Rushmore (česky Jak jsem balil učitelku), The Royal Tenenbaums (česky Taková zvláštní rodinka), Life Aquatic with Steve Zissou (česky Život pod vodou). Je jen málo režisérů, jejichž styl je rozpoznatelný po několika záběrech. Wes Anderson takovýmto režisérem je. Je považován za originálního auteura, jakých si cenila Francouzská nová vlna. Je pokračovatelem takových režisérů jako jsou Jean Renoir, Orson Welles, Louis Malle, Francois Truffaut, Peter Bogdanovich či Martin Scorsese. Je cinefilem, jehož dílo je plné odkazů na díla těchto režisérů. Cituje záběry, kopíruje styl, přebírá jména a kostýmy, či si rovnou vypůjčí postavu ze svého oblíbeného filmu. Jako správný auteur dohlíží Anderson na každou část svého díla. Od výstavby záběrů, přes výběr kostýmů a hudby, až po volbu fondu titulků. Míra intertextuality je díky tomu v Andersonově díle obrovská a nekončí jen u filmových odkazů. Nalezneme u něho literární odkazy (Francis Scott Fitzgerald, J. D. Salinger, Julius Verne), hudební odkazy (Beatles, Rolling Stones, Velvet Undeground and Nico), odkazy na komiksy (Peanuts), či fotografie (estetickou inspirací jsou fotografie Jacquese Henriho Lartiguea). Právě množstvím intertextuality v Andersonově díle se ve své práci zabývám. Rozebírám jednotlivé složky Andersonova díla a přibližuji čtenáři jeho styl. Anderson čerpá z popkultury, ve které vyrostl a vytváří z ní svůj osobitý a nostalgický svět, kterým formuje současnou popkulturu.