Browsing by referee "Mrkvička, Ladislav"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Cesta k herecké pravděTichý, Miloslav(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2011-01-13Herecká pravda nebo herecká pravdivost. Jak jí mohu dosáhnout? Co musím udělat, abych se vyvaroval falešných intonací? Co mám dělat, abych věděl co říkám, co hraji, co mám cítit, jak se mám hýbat, co chci, kdo jsem a kde jsem? Na všechny tyto otázky si snažím odpovědět, protože herecká pravda je to, co mě přitahuje, zajímá a naplňuje. Ve své magisterské práci popisuji svůj přístup k roli, který mě k herecké pravdivosti přibližuje. Vycházím z profesorů, kteří mě během čtyř let na divadelní škole učili a ovlivňovali a také vycházím z knihy Declana Donnellana ?Herec a jeho cíl?. (1) ?Nejsme tu proto, abychom věci dělali správně nebo špatně. Jsme tu proto, abychom je dělali co nejlíp.?
- Osobnostní předpoklady herce a práce na jejich rozvíjeníĎurišová, Michala(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-26Diplomová práce má název Osobnostní předpoklady herce a práce na jejich rozvíjení. V úvodní části se zaměřuji na obecné vymezení pojmu osobnost a také na osobnost herce jako takovou. Popisuji, co všechno herec ke své profesi potřebuje a jak specifická jeho osobnost může být. V dalších částech se zaměřuji na své vlastní herecké předpoklady a jejich rozvíjení během zkoušení ve školním divadle Disk a také během repríz jednotlivých inscenací. Snažím se popsat problémy, na které jsem během práce narazila a které mě ovlivnily. Písemné zachycení mé školní praxe je protkané příslušnými teoretickými poznatky z dané problematiky. V další části se snažím popsat, jak se během čtyřletého studia herectví vyvíjel můj pohled na hereckou práci. V poslední části práce shrnuji a zhodnocuji dosažené výsledky a docházím k závěru, že herec se musí učit a pracovat na rozvíjení svých hereckých předpokladů celý život.