Browsing by referee "Musilová, Helena"
Now showing 1 - 20 of 23
Results Per Page
Sort Options
- Bakalářský výstavní soubor: TransvestitiŠigut, Vladimír(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-18Ve svém souboru fotografuji muže, kteří nezávisle na svém sociálním postavení, mají problém se svoji mužskou identitou a proto se převlékají nebo stylizují do role žen. Jsou to obyčejní muži, které můžeme míjet a potkávat denně v práci, na ulici a večer se mění v ,,sexbomby? a hvězdy klubových parketů a pódií. Ve svých ženských převlecích rázem ožívají, protože jejich přeměna v ženu je celkově naplňuje a uspokojuje. Pokládat otázky, proč se stylizují do rol žen a co je k tomu vede. Snažím se je fotografovat popisně ne umělecky, nalézt přirozenost portrétovaných a zachytit autentičnost okamžiku, který společně strávíme v ateliéru.
- Bez názvuKliment, Jáchym(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-15Partitury, plošné diagramy. Utkvělé myšlenky, obrazy a jejich záznamy
- Bulvární fotografieKolářová, Dana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-10-07Motivem této práce bylo zejména přiblížit zákulisí vývoje jednotlivých fází událostí vykresleného na titulních stranách bulvárního tisku od jeho zrodu, přes jednotlivá úskalí až k jeho finální prezentaci jednotlivými deníky bulvárního žánru.
- Contemporary Photography and PoliticsMüller, Kristyna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-18In my BA thesis I am exploring photographers that are working with politics, political photographers. They intetionally are photographing to comment or change certain political incidents. Photographers that I am briging up are such as Alfredo Jaar, Raphael Dallporta or Jean-Christian Bourcart. I explore their work with questions like, how they photograph, what political event and how do they work with the viewer. It is a broad subject, and I am trying to give the reader a first meeting with what politics and photography is.
- Elina BrotherusZahradníčková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-20Tato bakalářská práce je věnována celkové tvorbě finské fotografky Eliny Brotherus. V úvodu se zabývám jejím životem, který částečně ovlivňuje její dílo. Hlavní část práce je věnována jejím fotografiím, část pak také jejím videím. Dílo je zachycené chronologicky již od raných počátků, kdy autorka ještě studovala na vysoké škole University of Art and Design ve finských Helsinkách až po její současnou tvorbu. Velká pozornost je směřována nanejznámější soubory jakými jsou Das Mädchen sprach von Liebe, Suites françaises 1 a 2 nebo The New Painting. Jedna kapitola se zabývá také zařazením Eliny Brotherus do Helsinské umělecké školy. Výsledkem je vytvoření biografie této známé fotografky, která prozatím ještě nikdy nebyla sepsána.
- Estetické principy v nekomerční reklaměDernerová, Dora(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-21Bakalářská práce na téma Estetické principy v nekomerční reklamě (se zvláštním ohledem na organizaci Člověk v tísni) se zabývá tištěnou reklamou pro neziskový sektor. V jednotlivých kampaních organizace Člověk v tísni hledá prostředky, kterých nekomerční používá a snaží se porovnat projevy nekomerční reklamy s nástroji reklamy komerční.
- Fotografky v českých zemích 1918 - 1939Kontra, Gabriela(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-10-07Ve své magisterské diplomové práci se zabývám obdobím, které je ohraničeno koncem první a začátkem druhé svetové války. Snažím se vytvořit alespoň několik ucelených profilů jednotlivých autorek, bez ohledu na posuzování jejich uměleckého významu.
- Hella Heyman/HammidBenešová, Pavla(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-16My theoretic bachelor work deals with life and work of the american photographer Hella Heyman/Hammid. During her life Hella Hammid created uncountable quantity of photographs with theme of childhood, which has got wide social and sociological range. Her book illustrations indicate her profesionality and precision both in custom work and in free creation. Her book illustrations indicate also her ability to communicate with children and her amazing invention and creativity.
- Interaktivní projekty pracující s fotografiíDržková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-09-18Práce se věnuje uměleckým projektům, které interaktivně zpracovávají větší množství fotografií a jsou určeny k prezentaci na internetu, případně CD-ROMu. Cílem práce je popsat dva základní okruhy otázek, které se k těmto projektům pojí ? otázku interaktivity a problematiku fotografické databáze. Na základě obecných definic a klasifikací interaktivity jsem projekty rozdělila do dvou skupin, na projekty uplatňující selektivní a produktivní princip interaktivity, a následně je popsala s ohledem na strukturu a princip fungování. Další část se zabývá vztahem databáze projektů k fotografickým archivům. Pozornost je věnována zejména vztahu digitálních a analogových fotografických archivů a otázkám spojeným s otevřenými archivy a obrazovou databází internetových serverů.
- Jano PavlíkPodolská, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-09-18Bakalářská práce je o fotografovi Jano Pavlíkovi, rozebírá jeho krátký život a tvorbu.
- Josef BartuškaHorázná, Jitka(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-09-18Jihočeský učitel Josef Bartuška se řadí k nejoriginálnějším a nevčestrannějším avantgardním uměleckým osobnostem třicátých let dvacátého století.
- MessAgeKovačevič, Danica(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-10-06Danica Kovačević se ve svém diplomovém výstavním souboru zabývá portréty cizinců žijících v Čechách, jelikož autorka sama pochází z ciziny, ale žije v Praze třetinu svého života. Název souboru MessAge má dva významy: zpráva, nebo sdělení a zmatený věk. Oba jsou správné a nesou základní myšlenku souboru. Soubor vypráví o zkušenostech, dobrých a špatných. Zároveň má ambice probouzet v lidech otázky, uvědomit si alespoň na okamžik sebe sama i své okolí a konfrontovat se s ním. Soubor je rozdělený na dvě častí, první jsou barevné portréty ve formátu 25x25 cm a druhá jsou ilustrace příběhů vyprávějícich, barevné fotografie ve formátu 25x20cm. Vše je vytištěné technologií inkjet. Součástí souboru je i text, vypovědi portrétovaných, kteří nám sdělují svoje vnímáni okolí, ve kterém se snaží i přes svoje rozdíly zapadnout.
- Osobní vesmírPříhodová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-15Zhmotnění představ. Vytvoření "osobního vesmíru", realizace nejhlubších fantaskních představ člověka. Dílo bude tvořeno fotografiemi, texty, publikací a světelným modelem.
- Primrose HillVeselá, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-10-05Práce pojednává o plynutí času a prolínání příběhů
- Publikace: 5%Hrabětová, Kristina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-10-01V období normalizace platil nepsaný zákon, že pět procent z celkového nákladu na výstavbu musí patřit umění. Vznikala tak velkolepá, ale mnohdy i velmi absurdní díla.
- Publikace: I-boxBričová, Katarína(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-10-01Ja-krabička, Objekt predstavujúci moju osobnosť. Superego - alebo "nad Já",chce byť dokonalé z hľadiska spoločnosti. Vzniká vedomo i nevedomo. Je našou zažitou vnútornou morálkou alebo svedomím.V mojom prípade predstavuje vonkajší obal objektu. Ego - alebo "Já". sa riadi princípom reality a vyrovnává pôsobenia složiek sociálnaj a pudovej. Je vedomé i podvedomé a výsledkom jeho činnosti je naše chovanie. Po rozložení objektu sa objaví zrkadlová kocka v ktoréj sa odráža nielen moje chovanie a slúži mi tak k lepšiemu spoznaniu sebe sama ale odrážajú sa na jej stranách 4 fotografie predstavujúce 4 veci. Tie veci reprezentujú prácu, zábavu, spomienky- mynulosť a partnerské vs'tahy a sex. Sú doprovádzané citátmi od Pablo Picassa, Oskara Wilda, Woodyho Allena a Andyho Warhola. Sú zrozumiteľné iba v odraze. Id - V moderní psychologii je id názvom pre vášne, pudy, priania, túžby, spontánnosť. V mojom prípade túto zložku mojej osobnosti predstavuje obsah - vnútro celej krabičky. Cez malý priehľad sa dá nazrieť akoby do mojej "hlavy". Kde sa v priestore hemží zmesica maličkých farebných fotografií.
- Rodinná mapaKontra, Gabriela(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-10-07
- Sebeflexe nemoci ve fotografiiKleinhamplová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-10-07Sebereflexi nemoci ve fotografii zpracovávám v nekolika kapitolách nazvaných podle představované nemoci - jde o rakovinu, HIV/AIDS, nevidomost, poruchy funkce mozku.
- Spiritistická fotografieTesař, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-10-01Následující úvahy, citace a obrazové přílohy mají za úkol přiblížit téma spiritistických úkazů ve fotografii. Předmětem zájmu jsou jednotlivé snímky i vybraní autoři. Po úvodu následuje první kapitola ?Chápání pojmu ?realita? ve spiritistické fotografii.? Jsou v ní např. informace, jak se na tuto problematiku dívali různí teoretici. Druhá kapitola ?Spiritistická fotografie ve Světě? je členěna do třech podkapitol. První z nich - Materializace ?duchů? lidí, přibližuje počátky spiritismu (např. dílo Williama Mumlera). Druhá - ?Levitace neživých předmětů? je o díle Fredericka Hudsona a Edouarda Isidora Bugueta. Třetí podkapitola ? ?Neidentifikovatelné úkazy? pojednává o jednotlivých případech takových úkazů a např. o Kirlianově fotografii. Poslední kapitolou je ?Spiritistická fotografie v Čechách?. Rozebírá nejen fotografii, ale zmiňuje se také o ostatních vizuálních projevech. Poslední část ?Závěr?, je zamyšlení nad chápáním spiritistické fotografie dnes a v minulosti, nad rozdíly u nás a ve světě, a mimo jiné i nad srovnáním s dalšími druhy vizuality.
- Teologicko-estetické konvence v díle J. P. Witkina, Cindy Sherman, Ivana Pinkavy a Václava JiráskaKundera, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-10-07Mé úvahy, citace a obrazové přílohy mají za úkol pzřejmit jakým způsobem je dosaženo u několika současných fotografických autorů překročení a posunutí zažitých vizuálních forem za použití tradiční "posvátné" symboliky kresťansko-židovské kulturní tradice.