Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "Myslík, Václav"

Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
  • Digitalizace v rámci České televize
    Vácha, Pavel
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-10-12
    Práce popisuje vlivy procesu digitalizace šírení terestrického televizního signálu na Ceskou televizi jako televizi verejné služby. Úvod prináší základní vysvetlení pojmu digitalizace a historii digitalizace televizní výroby, jako predstupne digitalizace terestrického šírení televizního signálu. V první kapitole je uvedena strucná historie televize a televizního trhu v Ceskoslovensku a Ceské republice, která znací i stav trhu pred zapocetím procesu digitalizace šírení televizního signálu. V další cásti je prehled právního rámce procesu a technologické rešení. V kapitolách venovaných dvema novým programovým okruhum, jejichž vznik je umožnen zmenou šírení signálu, je v souvislostech popsán jejich vznik a zhodnoceny první roky vysílání. Dále se práce zabývá problematikou vzniku nových soukromých televizních stanic a jejich vlivem na Ceskou televizi. V záveru je analyzována sledovanost, jako jeden z ukazatelu úspešnosti a trendu, které proces digitalizace na trhu nastolil a prezentována úvaha nad budoucím vývojem na televizním trhu nejen z pohledu Ceské televize.
  • Problematika licencovaných formátů v televizi
    Abbasová, Aida
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-10-10
    Diplomová práce s názvem Problematika licencovaných formátů v televizi mapuje trh s televizními programovými formáty. Práce obecně definuje jednotlivé druhy formátů, kde se s nimi obchoduje a za jakých podmínek. Zabývá se též právními aspekty, nahlíží na smluvní problematiku a v neposlední řadě na autorskoprávní ochranu. Detailněji je nastíněn vývoj formátového trhu v České republice. Přiblíženy jsou jednotlivé organizace a televizní společnosti a je popsán proces nákupu, výroby a šíření formátů. V závěru práce je uveden rozbor šesti nejznámějších formátů odvysílaných v Čechách. Na těchto případových studiích jsou detailně popsány konkrétní situace, které mohou u výroby a vysílání formátových pořadů nastat.
  • Product placement - teoretická východiska
    Souralová, Ladislava
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-09-15
    Bakalářská práce ?Product placement ? Teoretická východiska? se zabývá jedním z možných nástrojů pro financování filmových projektů. Důvodem pro její vytvoření byla absence odborné literatury na toto téma v českém jazyce, jejím cílem je tedy vytvoření uceleného teoretického podkladu k této problematice v češtině. Dalším cílem pak bylo seznámení producentů s pohledem druhé strany tohoto procesu, tj. marketéra firmy. Práce je rozčleněna do celkem šesti kapitol. Nejprve seznámím s několika definicemi pojmu product placement a historií jeho využívání. Dále popisuji rozličné formy a druhy product placement včetně přehledu všech médií, ve kterých je možno jej využít. V další kapitole rozebírám podmínky a okolnosti využívání product placement, které je nutné více nebo méně respektovat. V kapitole pět uvádím typy možných kontraktů a v poslední kapitole se zabývám branded entertainment, pod který product placement patří.
  • Proměny televizního veřejnoprávního vysílání v éře digitalizace
    Kubečková, Pavla
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-09-14
    Téma této bakalářské práce jsou proměny televizního veřejnoprávního vysílání v éře digitalizace. O tom, že televize v současnosti prochází velkými změnami, a to jak proměnou technologickou, tak i co se týká struktury obsahu, není pochyb. Proces digitalizace výrazně ovlivňuje nejen kvalitu obrazu a zvuku a množství televizních kanálů, ale také divácké návyky. Ačkoliv je digitalizace již v plném proudu, mnohé tyto změny jsou prozatím teprve v začátcích. Tato práce se má soustředit především na vysílatele veřejné služby, ale mnohé fenomény jsou společné pro komerční i veřejnoprávní Tv. Cílem této práce je podívat se na digitalizaci Tv vysílání jako na fenomén "shora", z obecného pohledu. Neklade si za cíl popsat specifika této problematriky v jednotlivých zemích (tedy ne ani v ČR).
  • Restrukturalizace České televize od roku 1992 po současnost
    Stehlík, Matěj
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-10-11
    Práce má za cíl zmapovat základní organizační struktury a jejich změny v České televizi od jejího vzniku v roce 1992 až do současnosti s důrazem především na dopad v oblasti dramaturgie a výroby televizních pořadů. Zároveň se snaží poukázat na hlavní výhody a nevýhody těchto struktur v závislosti na vývoji mediálního trhu v České republice a též se pokouší definovat optimální strukturu a nastavení vnitřních pravidel pro efektivní fungování veřejnoprávních média v současných podmínkách
  • Sitcom - vývoj a realizace
    Slunčík, Václav
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-09-17
    Práce shrnuje žánrová pravidla sitcomu a popisuje dvě základní fáze výroby: vývoj a realizaci. Čerpá ze zvyklostí a zavedených postupů anglo-amerických produkcí a konfrontuje je s českým prostředím. Práce klade primární důraz na žánrovou čistotu a producentský dohled, se kterým je třeba k formátu přistupovat. Práce je rozdělena do tří částí. První část se zabývá definicí žánru a jeho historií. Popisuje vznik sitcomu, příčiny úspěchu a transformaci do jeho dnešní podoby. Navíc nastiňuje současné trendy a cesty, kterými se bude sitcom ubírat. Druhá část se věnuje vývoji konceptu a pilotního scénáře. Popisuje postupy užívané v Británii a USA, které aplikuje na domácí podmínky. Zároveň upozorňuje na problémy českého trhu a nabízí řešení. Třetí část popisuje jednotlivé aspekty realizace. Zabývá se vhodným složením výrobního štábu, správným hereckým obsazením a výrobními požadavky.
  • Výroba a praktické užití grafiky v současném televizním vysílání
    Procházka, David
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-09-17
    Tato práce vysvětluje pojem televizní grafika a všechna její odvětví v kontextu současné televizní tvorby. Popisuje a vysvětluje systémy jejího zadávání a následné tvorby. Dále pak na názorných příkladech demonstruje možnosti využití a případně vysvětlí, které technologie či postupy se v daném odvětví používají a proč. Práce se mimo to zaměřuje i na různé aspekty, odlišnosti a specifika výroby v České televizi, která je na FAMU používána jako učební model povinných předmětů katedry produkce. Při tom neopomíjí uvést grafiku jako mocný nástroj televizní propagace. Práce se pak snaží popsat i nejmodernější trendy v televizním vysílání a jejich dopadech na práci grafických oddělení.
  • Vývoj počítačových her od roku 1989 do současnosti
    Pinkava, Jakub
    (Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-09-14
    Práce se zabývá vývojem počítačových her od roku 1989 do současnosti. Rozděluje hry na jednotlivé typy. Ukazuje průběh vývoje na konkrétních příkladech z herní historie.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy