Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "NĚMEČKOVÁ, Elvíra"

Now showing 1 - 12 of 12
Results Per Page
Sort Options
  • Baletní škola Olgy Kyndlové, Státní opera Praha
    Adams, Tereza
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)
    Date of thesis defence: 2014-06-04
    Tato bakalářská práce se zabývá popisem výuky v Baletní škole Olgy Kyndlové ve Státní opeře Praha, která si klade za cíl připravit své žáky ke studiu na taneční konzervatoři. Jsou zde popsány jednotlivé lekce, jaké principy výuky se v této škole používají a jaké má výuka cíle. Práce obsahuje shrnutí i dalších aktivit a úspěchů žáků školy na tanečních soutěžích a představeních. Jedna z kapitol je věnována charakteristice vlastností a dovedností pedagoga tance, na co by měl klást důraz při výuce žáků a následně jsou zde popsány požadavky pro přijetí žáka na taneční konzervatoř. V poslední části práce jsou uvedeny grafy s výsledky z dotazníků, které obdrželi současní žáci Baletní školy Olgy Kyndlové. Otázky byly zaměřeny na spokojenost žáků s výukou, na jejich osobní názory a plány do budoucna.
  • Choreografie mezi intermedialitou a interaktivitou
    Šmídová, Monika
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)
    Date of thesis defence: 2016-06-02
    Diplomová práce vymezuje pojem interaktivní média a vysvětluje jejich odlišnost od dosud známého pojmu nových médií. Opírá se historicky o vývoj technologií a teorii nových médií. Dotýká se základů estetiky pro lepší pochopení toho, jak člověk přijímá nové vjemy a jak na ně reaguje. Mapuje vývoj tanečně vizuální formy označované jako digital dance a uvádí její hlavní průkopníky a jejich postupy. V závěru je analyzována práce tří současných umělců používajících interaktivní projekce v představení.
  • Divadlo Archa a jeho podíl na utváření taneční scény v Praze v letech 1994-2002
    Maroušková, Jana
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)
    Date of thesis defence: 2019-06-10
    Hlavním cílem této bakalářské práce je reflexe tvorby vybraných tanečních souborů a umělců uvedených v období 1994 - 2002 v Divadle Archa. Představuje, jakou funkci Divadlo Archa na naší divadelní scéně zastává a zaměřuje se na taneční produkci tvůrců převážně současného tance. Důraz je kladen na zjištění, v čem byla představení progresivní, jak na jejich uvedení reagovala odborná veřejnost a čím mohla českou taneční scénu ovlivnit. Důležitými zdroji pro práci jsou texty v odborné a publicistické literatuře a jejich zhodnocení. K vytvoření přehledu o veškerém tanečním dění divadla sloužil online archiv divadla a videozáznamy představení k poskytnutí náhledu na konkrétní díla.
  • Konference čs. tanečních umělců 1950
    Bartoš, Josef
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)
    Date of thesis defence: 2015-06-02
    Bakalářská práce se zabývá I. celostátní konferencí československých tanečních umělců v Brně ve dnech 28. a 29. března 1950 na základě stenografického zápisu jejího průběhu. Pro rozsáhlost záznamu se zaměřuje na nejdiskutovanější témata konference, a to na stav dobové taneční scény a reakce na dobová díla, nově ustanovené státní školství, problematiku vyučovacích metod, soukromá taneční studia, odbornost pedagogů tance, fluktuaci tanečníků mezi divadly, lidový tanec jako inspirační zdroj a na literaturu o tanci. Autor analyzuje proslovy účastníků a zařazuje je do širšího kontextu doby, konfrontuje je s informacemi o dobovém tanečním dění u nás, repertoáru souborů a o jednotlivých osobnostech. Názory a myšlenky účastníků konference dokumentují proces formování nových ideologických postojů ve sféře tanečního umění u nás po roce 1948, odhalují osobní stanoviska jednotlivých osobností. Ukazuje se v nich dvojaký vztah taneční obce k vznikajícímu státnímu školství spolu s požadavkem na zrušení soukromých studií, střety mezi představiteli výrazového tance a baletu a užití jejich metodiky při školení tanečníků, problematika sociálního a existenčního postavení tanečníků, hledání nového baletního repertoáru a jeho uměleckých východisek.
  • Mluvené slovo v současném tanečním divad le
    Mottlová, Kamila
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)
    Date of thesis defence: 2015-06-04
    Bakalářská práce se zabývá mluveným slovem v současném tanečním divadle. Přibližuje styčné body v historii tanečního divadla a nabízí vhled do způsobů práce současných tvůrců v tomto oboru. Na závěr představuje vlastní zkušenost samotné autorky na inscenaci ve spolupráci s absolventkou katedry autorského divadla na přažské DAMU.
  • Pojetí výuky tanečních/pohybových metod u nás 1930-1989: učební texty a jejich autorky
    Rauschová, Anna
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)
    Date of thesis defence: 2018-06-13
    V mé diplomové práci jsem se zaměřila na učební texty pojednávající o pohybových a tanečních metodách vycházejících z práce Émila Jaques-Dalcrozeho, Isadory Duncanové a Carla Orffa, které u nás vycházely v letech 1930 až 1989, jejich tématy a autorkami. Sledovala jsem okolnosti, za jakých texty vycházely, instituce, které je vydávaly, jejich přínos pro taneční a pohybovou pedagogiku. Zabývala jsem se vytyčením hlavních témat jednotlivých publikací, jejich analýzou a následným porovnáním. Cílem mojí práce je zmapování širokého spektra tanečních a pohybových metod a hledání jejich společných témat. V závěru práce docházím k otázce významu těchto učebních materiálů pro dnešní pojetí taneční pedagogiky, kontext doplňuji přehledem publikací vycházejících po roce 1989.
  • Profese tanečního mistra v Čechách ve 20. století
    Zilvarová, Daniela
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)
    Date of thesis defence: 2012-05-23
    Magisterská práce podává přehled o profesi tanečního mistra v Čechách v 20. století s letmým přesahem do současnosti. Autorka volně navazuje na téma, které prozkoumala v rámci historického období 19. století v bakalářské práci. Zabývá se vstupními předpoklady, které musel jedinec splňovat, aby se mohl této profesi věnovat. Práce také pokrývá jednotlivé aspekty související s pořádáním tanečních kurzů i odlišný způsob jejich organizace (v režii tanečního mistra v rámci tanečních škol i mimo ně, či v režii pořadatele, kde sehrává taneční mistr pouze roli pedagoga). Profese tanečního mistra je dále analyzována s přihlédnutím k jednotlivým činnostem, které učitel společenského tance ve 20. století vykonával. Cílem bylo také získat představu o společenském postavení tanečního mistra a prestiži tohoto povolání.
  • Spektrum a síť uměleckých tanečních škol v Praze mezi válkami
    Beneš, Ladislav
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)
    Date of thesis defence: 2017-05-30
    Bakalářská práce podává přehled o vzniku a působení tanečních škol vyučujících výrazový tanec a klasický balet v období mezi první a druhou světovou válkou v Praze. V práci volně navazuji na absolventskou a semestrální práci. V prvé části mapuji z dostupných materiálů metodiku výuky v jednotlivých školách. Ve druhé části se zabývá geografickou lokací sídel škol v Praze a jejich případnými přesuny v průběhu času. Třetí část zpracovává organizační aspekty výuky - termíny výuky, četnost hodin, podávání přihlášek, školné a kurzovné a věkové rozpětí žáků ve školách. Dále se zabývám aktivitami škol na veřejnosti a uvádím příklady školních představení, vystupování žáků v divadelních inscenacích, vystupování škol na čajích, spolkových a společenských akcích. V závěru se zabývám Výstavou tanec v československém umění a fotografii v Mánesu a s ní souvisejícími tanečními večery, kde se školy prezentovaly.
  • Tanec na obrazovce - adekvátní volba filmových prostředků
    Lidová, Klára
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)
    Date of thesis defence: 2014-06-10
    Cílem této práce je podat praktický přehled o fenoménu televizního a filmového tance, o teoretických, uměleckých i filmově-technických principech, které je dobré zohlednit při snaze o převedení živé taneční akce do dvourozměrné obrazové podoby, o praktických možnostech, aktuálním diskurzu i o možném budoucím vývoji tohoto oboru. Důraz na aktuálnost (především techničtější části práce, Kapitoly 3-5) s sebou nese riziko, že informace obsažené v těchto kapitolách budou rychle stárnout, četné internetové odkazy uvedené v seznamu pramenů však umožní snadnou aktualizaci.
  • Taneční umění v New Yorku
    Veselá, Jitka
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)
    Date of thesis defence: 2012-05-30
    Má magisterská práce je zaměřena na ?Taneční umění v New Yorku? a má sloužit především jako primární náhled do new-yorského tanečního světa. Je to souhrn proslulých i méně známých škol, institutů, divadel, festivalů a profesionálních tanečních skupin. Práce je rozčleněna do šesti okruhů. První část popisuje několik tanečních škol a studií nacházející se v samotném New Yorku. Kromě základní charakteristiky je zmíněno, jak jednotlivé instituce fungují, a co všechno nabízí svým studentům a klientům. Druhá část je zaměřena na taneční instituty a centra, tedy neziskové organizace, které podporují samotnou taneční sféru. Pořádají mnoho festivalů a vzdělávacích programů na podporu a ochranu tance, a pro samotný rozvoj města. Třetí část se detailněji zabývá samotnými festivaly. Ty se konají během celého roku a je jich nepřeberné množství. Několik z nich je popsáno podrobněji. Dozvíte se tedy, co všechno se během dané akce děje a pro koho zejména je festival určen. Čtvrtá kapitola je věnovaná divadlům. Mimo jiné je zmíněno, že jednotlivé divadelní instituce většinou nejsou zaměřené pouze na prezentaci divadelních představení, ale nabízejí i širokou škálu vzdělávacích programů a dalších příležitostí. Pátá část informuje o jedné z největších a nejdůležitějších kulturních dominant města New York, historii a současné scéně světoznámého muzikálu Broadway. Šestá a poslední část patří profesionálním tanečním skupinám, jejich historii, vzniku
  • Taneční vzdělávání osob s různými druhy postižení
    Rubková, Hana
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)
    Date of thesis defence: 2014-06-03
    Taneční vzdělávání osob s různými druhy postižení není příliš známé a rozšířené. Tato práce se zabývá vzděláváním osob s tělesným, mentálním, nebo smyslovým postižením či znevýhodněním. V práci se pokusím představit základní způsoby přístupu k osobám s postižením, prvotní návody pro práci na tanečním sále, ale i možnosti jak s takovými jedinci jednat a jak je připravit na veřejná představení. Práce je rozdělena do osmi kapitol, ve kterých se postupně seznamujeme s klasifikací různých postižení a poruch (podle druhů, stupňů, podle doby jejich vzniku), s osobami s různými druhy postižení a přístupu k nim. Dále jsou v práci uvedeny možnosti vzdělávání a samotné práce pedagogických pracovníků v tomto odvětví tance. V práci je popsána důležitost asistentů pro osoby s postižením na lekcích tance a při veřejných vystoupeních. Hlavní část práce je věnována pomocným cvičením, relaxaci, terapii, tanečním hodinám a veřejným prezentacím s osobami s postižením. Cílem práce je vytvořit prvotní nápomoc v podobě textu pro taneční pedagogy tak, aby se takový pedagog nezalekl případného uchazeče o taneční vzdělávání, jež má některý typ postižení. Často je zapotřebí uvědomit si, že jde pouze o počáteční nejistotu z neznámého. Osoby s postižením jsou velmi otevřené a je naplňující s nimi pracovat.
  • Valentin Jelizarjev, choreograf běloruského baletu
    Ivanou, Uladzimir
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)
    Date of thesis defence: 2016-06-02
    Tato práce pojednává o díle významného běloruského choreografa druhé poloviny 20. století, Valentina Jelizarjeva. Skrz jeho tvorbu můžeme sledovat vývoj běloruského baletu. První část práce se soustředí na počátky Národního divadla Běloruska a nástup Valentina Jelizarjeva. Druhá část je zaměřena na jeho uměleckou tvorbu v Bělorusku, především v 70. a 80. letech. Závěr práce poukazuje na výjimečnost osobnosti Valentina Jelizarjeva a jeho význam pro běloruský balet.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy