Browsing by referee "NEZNAL, Vít"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Handa Gote Research & Development: Nová divadelní syntézaŠtrom, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-06V bakalářské práci Handa Gote Research & Development: Nová divadelní syntéza se zabývám způsobem, jakým divadelní skupina Handa Gote Research & Development pracuje s vybranými divadelními složkami, na základě čehož může vznikat divadelní syntéza nového druhu. V práci se zabývám auditivní, vizuální a textovou složkou díla Handa Gote. V samostatných kapitolách pak jednotlivé složky popisuji. Celý popis se zakládá na důkladné analýze viděných představení a záznamů. Této práci předchází krátký úvod, shrnující dějiny vnímání divadelní syntézy od idey Gesamtkunstwerku, přes významné české teatrology a estetiky Otakara Hostinského, Otakara Zicha a Jana Mukařovského, až po současnou teorii postdramatického divadla. V závěru práce pak shrnuji poznatky, k nimž jsem zkoumáním jednotlivých složek došel a pokouším se stanovit, v čem by nová divadelní syntéza v díle Handa Gote mohla spočívat.
- Sebereferenční identita - tvůrčí tandem Petry Tejnorové a Terezy OndrovéZemanová, Laura(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-14Bakalářská práce Sebereferenční identita – Tvůrčí tandem Petry Tejnorové a Terezy Ondrové se soustředí na společnou tvůrčí práci režisérky Petry Tejnorové a tanečnice a choreografky Terezy Ondrové. V práci využívám dva sociologické koncepty; Teorii sebereferenčních systémů od Niklase Luhmanna a Teorii tekuté modernity od Zygmunta Baumana. Díky sociologickým konceptům lze obšírněji vysvětlit a analyzovat předvoj, samotný vznik a projevy tvůrčího tandemu, ve kterém jmenované autorky v současné době působí. V roce 2018 spolu vytvořily groteskně-taneční inscenaci Same Samev režii Karine Ponties, inspirovanou němou filmovou groteskou, absurdním humorem a komikou Bustera Keatona. Inscenace je analyzována na základě teoretické části práce, kde je představen právě vývoj filmové grotesky a její nejdůležitější koncepty.
- Veni, vidi, audivi: Divadlo jako kompozice.Šklíbová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-16Ve své bakalářské práci se zabývám partiturami a jejich možném využití v procesu a záznamu divadelní tvorby. V první části práce se zabývám třemi příklady přístupu k záznamu: partitura jako text (Ursonate Kurta Schwitterse), partitura jako obraz (Trio Milana Adamčiaka) a partitura jako návod (Water Walk Johna Cage). Jednotlivé jazyky se snažím dešifrovat z pozice interpreta. V druhé polovině práce se z pozice autora snažím získané zkušenosti formulovat ve vztahu k vlastním partiturám.