Browsing by referee "Novák, Martin"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Tvorba zvukové složky počítačových herOramus, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-20Tato práce popisuje tvorbu zvukové složky počítačových her. Zaměřuje se především na postupy a technologie běžně používané při vývoji 3D her a mapuje je během celého procesu tvorby těchto her. Dále také poukazuje na odlišnosti a specifika tohoto oboru, především oproti tvorbě filmového zvuku. Cílem práce je podat obecný přehled o tom, co obnáší práce sound designera při tvorbě počítačových her.
- Zvukový design činoherních divadelních představeníGreiner, Ladislav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-02Tato práce pojednává o zvukovém designu činoherních divadelních představení v porovnání se zvukovou dramaturgií filmu. Oproti filmu má divadelní forma zásadní specifikum v tom, že jde o předvádění přímé, živé a bezprostřední. Práce je rozdělena na několik částí, začíná charakteristikou zvukové tvorby v divadle a její historií. Dále pak porovnává zvukovou dramaturgii činoherních představení a filmu, pojmenovává zvukvařské profese v divadle, popisuje technické a technologické možnosti z pohledu zvukové dramaturgie a samozřejmě vymezuje náplň práce zvukového designéra. Text si neklade nároky být návodem, podle kterého se dá vytvářet univerzálně použitelný zvukový design. Autor předkládá čtenářům své dosavadní praktické zkušenosti, které se snaží zobecnit a zdůvodnit postupy, realizované v praxi.