Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "ORAMUS, Tomáš"

Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
  • Čistý střih zvuku se zaměřením na dialogovou stopu
    Rozum, Ondřej
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)
    Date of thesis defence: 2020-09-09
    Práce popisuje postupy, techniky a technologie používané pro střih filmového zvuku v rámci historického vývoje po současnou praxi. Struktura textu odráží chronologický vývoj. Začátek rozebírá problematiku střihu optického záznamu zvuku a techniku tzv. bloopingu. Během první dekády užívání optického záznamu se vyvinula podstatná část střihových postupů používaných dodnes. Dále je pojednáváno o magnetickém záznamu zvuku jeho střihových možnostech. Lokalizace požadovaného bodu střihu byla u magnetického záznamu složitější než u optického, neboť optický vizuálně reflektoval průběh zvukové modulace, zatímco magnetický nikoliv. Digitální záznam otevřel z hlediska střihu nevídané zrychlení a zjednodušení díky tzv. přímému přístupu k datům, možnosti tzv. nedestruktivní editace a vizualizaci zvukového záznamu. Protože editace zvuku není samostatnou disciplínou, ale je součástí postprodukčního procesu výroby audiovizuálního díla, je rozebírána i např. problematika přenosu rozpracovaných materiálů ze střižny pro zvukovou postprodukci. Uvedené informace v textu jsou literární rešerší dostupné literatury anebo pocházejí z rozhovorů s českými mistry zvuku.
  • Filmové sbory - jejich charakteristika, význam a možnosti tvorby
    Jesenská, Anna
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)
    Date of thesis defence: 2019-09-11
    Práce vymezuje filmové sbory jako specifický prostředek zvukové složky filmu. Zaměřena je na dvě základní oblasti: 1. vymezení pojmu a jeho funkce - pojetí filmových sborů vkontextu ostatních uměleckých prostředků, definice a charakteristika, typologické členění, terminologie a některé souvislosti historického vývoje sborů v kinematografii. 2. tvorba filmových sborů, proces jejich výroby a profesní organizace týmu. V rámci řešení byly provedeny rešerše domácí i zahraniční literatury, rozbory konkrétních filmů, zpracovány zkušenosti předních domácích zvukařů a sboristů shromážděné prostřednictvím rozhovorů a vyhodnocena vlastní praxe autorky vprofesionálním zvukovém studiu Soundsquare. V současné tuzemské situaci filmové výroby se filmové sbory začínají stále systematičtěji prosazovat a jejich tvorba zkvalitňovat. Teoretická, dramaturgická i metodická reflexe však dosud chybí.
  • Mezi filmem a videohrou - analýza Detroit: Become Human
    Jirka, Jakub
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)
    Date of thesis defence: 2018-09-12
    Práce se zabývá historickou kontextualizací videohry Detroit: Become na vybraných příkladech z dějin interaktivního filmu. V následné analýze za pomoci metody MDA na příkladech ukazuje soulady a rozpory mezi jednotlivými prvky videohry, které konstituují její narativní estetický model.
  • Subjektivní hodnocení kvality kontaktní dialogové složky audiovizuálního díla
    Kašpárek Vyšínská, Hana
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)
    Date of thesis defence: 2021-09-30
    Subjektivní aspekty sluchového vjemu způsobují rozdílnost názorů při hodnocení kvality zvuku. Práce shrnuje atributy zvukové kvality a problematiku rozdílného vnímání kvality ve vztahu ke kontaktní dialogové složce audiovizuálního díla. Experimentální část práce má za cíl prostřednictvím subjektivních poslechových testů ověřit hypotézu o rozdílných schopnostech školených a neškolených posluchačů vnímat rozdíly mezi původním neošetřeným kontaktním zvukem a jeho verzí upravenou pomocí základních postprodukčních řešení.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy