Browsing by referee "Pěruška, Jan"
Now showing 1 - 20 of 23
Results Per Page
Sort Options
- Alban Berg a jeho lyrická suitaPinkas, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-29Tato diplomová práce analyzuje Lyrickou suitu Albana Berga nejen z hlediska formálního rozboru, ale také přihlíží i nformacím, které byly zveřejněny po nálezu partitury v roce 1977, kterou Alban Berg věnoval hlavně Fuchs-Robettinové. Jenotlivé věty jsou rozebrány z hlediska programního charakteru, symboliky čídel, dodekafonních postupů, hudebních forem, motivů a jejich tématického propojení. Pozornost je věnována zatajeným citátům z Lyrické symfonie Alexandra von Zemlinského.
- Barbora Waldmanová : bakalářský koncertPaříková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-05-26
- Darius Milhaud a jeho tvorba pro violuPeřinová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-03Tato práce se zabývá violovou tvorbou Daria Milhauda. Předpokladem této práce bylo zjistit, proč jsou tyto jeho skladby tak zřídka hrány. Druhá kapitola shrnuje jeho život a dílo, třetí kapitola se podrobněji zabývá jeho violovou tvorbou, představuje všechna díla. Čtvrtá kapitola obsahuje podrobný rozbor 1. violového koncertu op. 108. Pátá kapitola se soustředí na Quatre Visages, jejich rozbor a následné srovnání dvou různých interpretací. Následuje závěrečné shrnutí dosažených poznatků.
- Helena Vovsová: Bakalářský koncertVovsová, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-03
- Hudební vývoj a výchova v předškolním věku a počátky hry na housle.Paříková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-08Práce je rozdělena do dvou nestejně dlouhých částí. První, obsáhlejší, část se zabývá hudebním vývojem dítěte od narození po nástup do základní školy, jednotlivými vývojovými etapami a možnostmi, jak efektivně dítě vést k zájmu o hudbu a správně rozvíjet jeho hudebnost.Druhá část je jakýmsi stručným a věcným popsáním základních principů při práci se začátečníkem, kterému je zřeba vštípit první správné návyky ve hře na housle.
- Jiří Pinkas - koncertPinkas, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-29
- Kateřina Lískovcová : bakalářský koncertLískovcová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-05-26
- Lískovcová Kateřina : Magisterský koncertLískovcová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-08
- Lucie Kavánková - koncertKavánková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-29
- Ludmila Štětinová: Bakalářský koncertŠtětinová, Ludmila(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-03
- Michael Krejčík - koncertKrejčík, Michael(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-29
- Muzikoterapie a její využití v psychické krizi .Lískovcová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-08Tato diplomová práce pojednává o muzikoterapii z pohledu jejího uplatnění v psychické krizi. Rozebírá složky hudby, věnuje se psychoterapii a uvádí i konkrétní případy využití muzikoterapie v praxi.
- P. Hindemith: Der Schnanendrecher - koncert z pohledu interpretaKrejčík, Michael(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-29Hlavní kapitola této práce analyzuje formu Hindemithova koncertu pro violu Der Schwanendreher. Druhá část se snaží ukázat různé způsoby interpretace skladby porovnáním nahrávek Tabey Zimmermannové, Geraldine Waltherové a Bretta Deana.
- Paříková Barbora : Magisterský koncertPaříková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2011-06-08
- R. Clarke - Sonáta pro violu a klavír (porovnání interpretací)Kavánková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-29Diplomová práce pojednává o životě a díle anglické skladatelky a violistky Rebeccy Clarke, o její Sonátě pro violu a klavír a o třech interpretacích této skladby.Rebecca Clarke ( 1886 - 1979) je považovaná za nejvýznamnější anglickou meziválečnou skladatelku, která napsala téměř 100 skaldeb. Její díla jsou obvykle méně rozsáhlá, jedná se o písně a drobné vokální a instrumentální skaldby. Mezi její nejzávažnější díla patří Sonáta pro violu a klavír, kterou autorka napsala v roce 1919 a klavírní trio zkomponované o dva roky později. Její tvorba je pozdnš romantická až impresionistická, ovlivněná neoklasicismem a francouzským impresionismem, inspirovaná anglickým, skotským a irským folklórem.Podrobný rozbor skladby přibližuje strukturu díla, práci s motivy, dynamiku a nejrůznější formotvorné detaily. Následné kapitoly pojednávají o třech nahrávkách a interpretech. První nahrávka Sonáty pro violu a klavír pochází z roku 1979. Jejím autorem jsou violista Josef Kodˇousek a klavíristka Květa Novotná. Druhá nahrávka violisty Vladimíra Bukače a klavíristy Jaromíra Klepáče pochází z roku 1999 a třetí natočená violistou Alexanderem Besou a klavíristkou Jiřinou Kolmanovou vznikla roku 1997. Porovnání jejich interpretací předchází stručné životopisy všech umělců. Závěrečná kapitola obsahuje pět příloh, jejichž obsah slouží k přiblížení rebeccy Clarke a Josefa Koďouska.Přílohy věnované skladatelce jsou rozsáhlejší. Přehled tvorby s okolnostmi a daty vzniku skladeb, informace o interpretech a datech premiér těchto skladeb, fotogalerie Rebeccy Clarke a pozoruhodná orchestrace klavírního partu Sonáty pro violu a klavír jistě upoutá.
- Rebecca Clarke a její současníci( Forsyth, Williams, Walton a Britten)Vovsová, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-03bakalářská práce se zaměřuje na Rebeccu Clarke, anglickou violistku a skladatelku, vyjímečnou ženu ve své době i dnes, a na její současníky z přelomu 19. a 20.století, Cecila Forsytha, Ralpha Vaughana Williamse, Williama Turnera Waltona a Benjamina Brittena. U všech autorů je jejich život a dílo.
- Roman Rusnák: Magisterský koncertRusňák, Roman(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-04
- Tréma v životě výkonného umělcePaříková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-05-26Tématem této práce je tréma zpracovaná jako hudebně-psychologický problém. Je strukturována do několika kapitol a dílčích podkapitol, v nichž je stručně zpracována problematika jednotlivých psychologických kategorií, které s trémou souvisí, a je aplikována na konkrétní situaci hudebního umělce. Dále jsou uvedeny možnosti prevence a eliminace negativního působení trémy.
- Viola v dramaturgii koncertov štátnej filharmónie Košice v rokov 1969 - 2009Rusňák, Roman(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-04Magisterská práca sa zameriava na uplatnenie violy, jej frekvenciu na komorných i orchestrálnych koncertoch a koncertný repertoár na pódiu Štátnej filharmónie Košice. V práci predstavujeme uplatnenie violy ako sólového nástroja aj ako súčasť komorného zoskupenia (tria, kvarteta, kvinteta) v rámci aktivít Štátnej filharmónie Košice - jej abonentných koncertných cyklov a dvoch medzinárodných hudobných festivalov (Košická hudobná jar a Ars Nova Cassoviae).
- Viola v proměnách staletíRůžková, Karolína(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-05-30Tato diplomová práce se zabývá historií hudebních nástrojů a nástrojových rodin, které nesou ve svých názvech slovo viola.