Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "PŘÍVRATSKÁ, Jiřina"

Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
  • Čeští pěvci 19. a 20.století působící v zahraničí
    Guth, Miloš
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)
    Date of thesis defence: 2013-09-09
    Tato práce se zaobírá činností českých pěvců 19. a 20. století působících v zahraničních angažmá. Mnoho z nich mělo významný vliv na vývoj pěveckého umění. Někteří pěvci v zahraničí dokonce ovlivnili operní tvůrce k novým tvůrčím cílům. Vzhledem k tomu, že většinou tito pěvci nezanechali žádné zvukové nahrávky svých hlasů, je dnes většina z nich zapomenuta. Přesto, ale právě proto, je tato práce těmto našim předchůdcům věnována.
  • Inspirační vlivy na písňové cykly Leoše Janáčka
    Bařák, Lukáš
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)
    Date of thesis defence: 2014-06-02
    Tato bakalářská práce se zabývá inspiuračními vlivy na písňové cykly Leoše Janáčka. Po přiblížení autorova života a díla se zaměřuje na jednotlivé inspirační složky a následně je popisuje. Získává vědomosti oředevším z Folkloristického díla, tedy publikace, která shromažďuje Janáčkovy studie psané do novin a jiných tiskovin či deníků. Tyto poznatky jsou doplněny o autorovy úvahy. V závěrečné kapitole je uveden chronologický výčet písňových cyklů.
  • Mozartovy písně pohledem interpreta
    Pavlovič, Lenka
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)
    Date of thesis defence: 2014-06-02
    Následující teoretická práce s názvem MOZARTOVY PÍSNĚ POHLEDEM INTERPRETA, byla napsána na základě osobní zkušenosti autorky s interpretací mistrova díla. Pojednává o historii vzniku devíti vybraných písních, které jsou analyzovány z vokálně - interpretačního hlediska, z hlediska tektonické struktury a hudební formy. Rozbor je především odborným pojednáním z oblasti vokální techniky, obohacené o prvky historicky poučené interpretace.
  • Opera a nová média.
    Gattringerová, Eliška
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)
    Date of thesis defence: 2016-09-12
    Autorka se ve své práci zaměřuje na problematiku opery v nových médiích. V úvodu práce definuje a charakterizuje pojem nová média. Dále se pak zaměřuje především na prezentaci oper prostřednictvím satelitních přenosů do kin v České republice, historií tohoto relativně mladého fenoménu a jeho postupným vývojem. Dalším tématem je pak možnost sledovat přímé přenosy či záznamy oper prostřednictvím internetu na stránkách jednotlivých divadel a jeho možnosti. V neposlední řadě se autorka zabývá také internetovými webovými stránkami, které se v České republice věnují operní problematice, jejich historii, obsahu i specifikům. Shrnuje i další možnosti prezentace opery. V závěru práce se autorka pokouší charakterizovat význam a přínos nových médií pro operu a operní publikum v současnosti.
  • Prsten Nibelungův v Národním divadle v Praze
    Švingr, Pavel
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)
    Date of thesis defence: 2014-06-02
    Tato práce se věnuje prvnímu kompletnímu uvedení Wagnerovy tetralogie Prsten Nibelungův V Národním divadle v Praze. V úvodu připomene autorův život a jeho vztah k Čechám a k české hudbě. Dále se zabývá mytologickou tématikou Prstenu a filozofickými náhledy na jeho závěr.Následuje rozbor jednotlivých částí tetralogie v jejím pražském provedení, zhodnocení inscenace a ocenění jejího velkého přínosu pro českou kulturu.
  • Umění koloraturního sopránu
    Dolejší, Anna
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)
    Date of thesis defence: 2012-06-04
    Téma " Umění koloraturního sopránu" jsem si vybrala , protože úzce souvisí s programem mého magisterského koncertu,který obsahoval árie vesměs z tohoto oboru. V první části své práce se snažím objasnit význam a prospěšnost technických prostředků spojovaných s technikou koloratury i pro lyrické soprány. Dále se zabývám historií a rozdělením rolí v rámci tohoto oboru. Ve druhé části uvádím mnou zvolené představitelky Editu Gruberovou, Janu Jonášovou a Marii Tauberovou, které se velmi zasloužily v oboru koloraturního sopránu, a objasňuji pozitivní přínos jednotlivých reprezentantek pro moji osobu. Mapuji vývojové etapy těchto tří pěvkyň, zabývám se teoreticky studiem jejich repertoáru v té či oné etapě a hodnotím jej. Snažím se pomoci autio nahrávek osvojit si některé technické a výrazové prostředky jednotlivých interpretek, pojmout je za své a následně implementovat do své interpretace arií ( Karolína - Dvě vdovy, Bedřich Smetana, Gilda - Rigoletto, Giuseppe Verdi, Lucie z Lammermooru, Gaetano Donozatti).

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy