Browsing by referee "PAVELKA, Tomáš"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- Herec a monologSitková, Kristina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-23Tato diplomová práce se zabývá tématem Herec a monolog. Nejdříve je definován samotný pojem monolog, posléze dochází k rozboru historického vývoje monologu. Jsou uvedeny i osobní zkušenosti s prací na monolozích v průběhu studia a proměna představ o monologu. V závěru je definován také pojem monodrama a zkušenosti s prací na monodramatu Ivana Vyrypajeva Červenec.
- Herectví na jevišti a před kamerouJansová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-20Tato diplomová práce obecně pojednává o herectví na divadle a před kamerou. Na začátku se věnuje každému z těchto směrů individuálně a posléze shrnuje jejich rozdíly, mezi něž patří: jakou funkci má v obou směrech divák; jaké má herec možnosti pohybu; jakou stylizaci herci používají; jak se odlišuje spolupráce hereckých kolegů na jevišti a jak před kamerou. Zabývá se režijními postupy vybraných režisérů a v neposlední řadě také hereckou autostylizací a rozebráním vlivu, který má herec na svůj výkon. Kromě rozdílů je zde samozřejmě zmíněno i propojení obou směrů. Další část se zaměřuje na tvorbu postavy a porovnání některých současných, ale i minulých herců, kteří působí či působili jak ve filmu, tak na divadle. Závěrečná pasáž pak pojednává o mojí divadelní a filmové praxi. Hodnotí moji práci ve školním divadle DISK a také posuzuje posun od postupové práce.
- Partnerství na jevišti a ve filmuKoudela, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-19Předmětem této práce je zkoumání herecké souhry na jevišti a před kamerou, protože až vespolné jednání postav utváří dramatickou situaci. Ve spojení s tímto tématem nejprve vytyčuji základní charakteristiku hereckého partneření se všemi důležitými cíli, které by měl herec vnímat. Snažím se herectví vnímat jako společenskou aktivitua rozepisuji se o kontaktu herců s diváky a herců mezi sebou. Nadále herecké partneření kladu do vztahu i s jinými hereckými praktikami a dokazuji tím jeho přítomnost v celém hereckém umění. V závěru práce se věnuji negativnímu ovlivnění herecké souhry vlivem zablokování herecké kreativity a hledám způsoby odstranění těchto bloků. V rámci těchto témat přikládám své osobní zkušenosti jako důkaz mých teoretických úvah.
- Sebevědomí a svoboda v herecké tvorběKaňoková, Beáta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-21Tato práce pojednává o nedostatku sebevědomí a s tím spojeným pocitem nesvobody při herecké práci. Snaží se hledat a pojmenovávat jednotlivé aspekty, které k takovému problému vedou, případně se podílejí na jeho prohlubování. Dále je subjektivní reflexí celého průběhu studia na Divadelní fakultě od prvního ročníku až po absolventská představení ve školním divadle Disk
- Talent jakožto důležitá složka hereckého projevu a možnosti jeho kultivaceHavlínek, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-19Diplomová práce se zabývá problematikou hereckého talentu a nastiňuje možnosti jeho kultivace, která je autorem chápána jako klíčový předpoklad pro umělecký vývoj a profesní růst. Téma talent je nejdříve podrobeno teoretické analýze prostřednictvím definování souvisejících pojmů a jejich vzájemných vztahů. Jádrem práce je pohled na téma talent optikou začínajícího herce, kdy pojem talent je na konkrétních příkladech uveden do souvislosti s hereckou profesí a jejími specifiky. Cesty vedoucí k rozpoznání a kultivaci talentu jsou popisovány na konkrétních příkladech z hereckého života autora, od prvních zkušeností s jevištěm přes studium na DAMU až po zkušenosti z profesionální praxe. Práce se dále zaměřuje i na otázky posuzování a hodnocení hereckého talentu, přičemž se snaží i o výraznou sebereflexi.