Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "PAZDERA, Jindřich"

Now showing 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
  • Itzhak Perlman - osobnost a profil interpreta
    Masojídková, Anna
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)
    Date of thesis defence: 2020-09-07
    Tato práce poskytuje stručný vhled do dosavadního života houslového virtuóze Itzhaka Perlmana. Popisuje události a setkání, které ho na jeho hudební dráze ovlivnily, a charakterizuje jeho přínos v oblasti klasické hudby i dalších hudebních žánrech.
  • Japonská houslová literatura
    Tomita, Chikako
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)
    Date of thesis defence: 2020-09-07
    Ve své diplomové písemné práci se zabývám vybraným houslovým repertoárem, který vytvořili japonští skladatelé 20. století. V první kapitole je zmíněn historický, společenský a kulturní kontext vytvářející povědomí o období, ve kterém díla japonských tvůrců vznikala. Je zde zmíněn přechod od japonského izolacionismu, typického pro zdejší společnost do poloviny 19. století, k období propojování japonské společnosti se světem. Tyto nové impulzy se odrazily i v hudbě a umožnily vznik zcela nového typu hudebních skladeb. Ve druhé kapitole jsem se konkrétně jsem se zaměřila na deset soudobých skladatelů, kteří významně přispěli ke sbližování japonské hudby s evropskou hudební tradicí. Tvorbě této desítky autorů předcházela práce skladatelky Nobu Kohda, který jako byla první hudebnicí získávající zkušenosti v zahraničí. Její osobnosti je věnována úvodní část druhé kapitoly. Každému z dalších skladatelů jsem poté věnovala samostatnou část druhé kapitoly. Vždy je zmíněna jeho stručná biografie, dále je analyzována jeho skladba nebo více skladeb pro housle. U těchto skladeb jsem vždy uvedla zdroje, z nichž lze získat notovou partituru a hudební nahrávku. Mým cílem je pokusit se sestavit přehled, který umožní zájemci orientaci v dostupné japonské houslové literatuře. V závěru práce jsou naznačeny okolnosti, za kterých působí dnešní generaci japonských hudebníků, která už navazuje na tradici předchůdců tvořících ve 20. století.
  • Leoš Janáček Sonáta pro housle a klavír
    Takahashi, Hiroko
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)
    Date of thesis defence: 2012-05-23
    Tématem předložené bakalářské práce je Sonáta pro housle a klavír skladatele Leoše Janáčka.Tato práce se stručně zabývá autorovým životopisem a jeho způsobem tvorby ( viz 1. kapitola), postavením Sonáta v rámci Janáčkových děl, pozadím jejího vzniku a vnímáním Sonáty a Janáčka coby hudebního skladatele v Japonsku ( viz 2. kapitola) a Janáčkovými ostatními skladbami pro housle ( viz 4. kapitola). Dále jsem si na základě rozboru Sonáta a poslechu nahrávek pěti různých provedení připravila vlastní interpretaci ( viz 3. kapitola), kterou jsem dne 10.března 2012 hrála na bakalářském koncertě. Domnívám se, že tato práce a interpretace Sonáta na koncertě se mohou stát zdrojem inspirace pro její případné další provedení.
  • Mieczyslaw Karlowicz a jeho houslový koncert
    Papež, Ondřej
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)
    Date of thesis defence: 2018-06-05
    Tato bakalářská práce se věnuje tématu „Mieczysław Karłowicz a jeho houslový koncert“. Metodou výzkumu je sběr a analýza informací z historických pramenů a notových vydání. V první kapitole popisuje život a dílo Mieczysława Karłowicze, věnuje se jeho hudební řeči a také jeho hudebně inspiračním zdrojům. Ve druhé kapitole se věnuje okolnostem vzniku a provozování Karłowiczova houslového koncertu, přináší také přehled notových vydání a vzniklých nahrávek. Následující třetí kapitola se zabývá formální a harmonickou analýzou houslového koncertu a je doprovázena četnými notovými ukázkami. Poslední čtvrtá kapitola uzavírá téma technickou analýzou obtížných míst sólového partu, které demonstruje na ukázkách z notových vydání I. Dubiské, G. Barinové a A. Cofalika.
  • Skladby pro dvoje housle v tvorbě skladatelů 20. století
    Zrostlík, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)
    Date of thesis defence: 2017-06-08
    Práce se zabývá úlohou houslového dua v souvislosti se vznikem zásadních děl pro toto uskupení v průběhu 20. století a jejich následném přiblížení. Věnuje se historii houslového dua a vymezení jeho postavení v průběhu tohoto historického vývoje. Následně se zaměřuje na charakteristiku stěžejních skladeb pro dvoje housle 20. století, z hlediska okolností vzniku, samotného přiblížení podoby skladby a především na interpretační pohled na dílo.
  • Slovenská húslová tvorba a jej interpréti
    Nagyová, Natália
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)
    Date of thesis defence: 2013-06-05
    Táto bakalárska práca pojednáva o slovenskej hudbe a jej konkrétne vymedzenej kapitole - hudobnej moderne s prihliadnutím na najvýznamnejších skladateľov a ich diela pre husle. V druhej časti sa práca zameriava na najvýznamejších intepretov tejto oblasti slovenskej tvorby.Nebolo mojím cieľom vytvoriť kompletný zoznam skladateľov či interpretov v oblasti husľovej tvorby.
  • Sonáty pro housle a klavír Bohuslava Martinů
    Sedlář, Patrik
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)
    Date of thesis defence: 2020-09-07
    Magisterská práce se zaměřuje na houslovou tvorbu Bohuslava Martinů s větším důrazem na jeho sonáty pro housle a klavír. Popisuje také skladatelův vztah k houslím a snaží se vždy zařadit zmiňované skladby do dobového kontextu. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola, která je rozdělena do dvou podkapitol, popisuje vztah Bohuslava Martinů k houslím a uvádí jeho stěžejní houslová díla. Druhá kapitola se věnuje jeho sonátám pro housle a klavír a době, ve které vznikaly. Třetí kapitola obsahuje analýzu Sonáty č. 1 pro housle a klavír. Tato poslední kapitola je rozdělena do třech podkapitol, kde se každá zaměřuje na jednu z jejich tří vět.
  • Úvod do fysiologie paměti pro potřeby hudební interpretace
    Petera, Ondřej
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)
    Date of thesis defence: 2019-06-04
    Tato práce si klade za cíl informovat o interpretačním umění ve světle poznatků Kognitivní a Informační vědy a poznatků o fungování paměti jako nedílné součásti interpretace hudby. Uvádí základ k vybraným kapitolám teorie vědomí, uvažování, paměti, informace a komunikace. Pojednává i o vymezení a dopadu vnějších vlivů na produkční kvalitu interpreta. Dále objasňuje některé vžité mýty s pamětí spojené. K vybraným tématům uvádí příklady souvislostí a vlivu na interpretační praxi.
  • Vlivy houslové hry na zdraví
    Kostková, Anna
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)
    Date of thesis defence: 2016-06-06
    Bakalářská práce s názvem „Vlivy houslové hry na zdraví“ nahlíží problematiku hry na housle z hudebně fyziologického hlediska. Cílem práce je představit nejčastější zdravotní problémy provázející profesionální houslisty a poukázat na zdravotní rizika povolání orchestrálního hráče. Čtenář je seznámen se základním postojem jednotlivých částí těla při houslové hře. Dále jsou uvedeny příčiny různého charakteru negativně ovlivňující fyzickou i psychickou stránku hudebníka a podán přehled vybraných zdravotních komplikací, převážně zaměřených na pohybový aparát hráče. Závěrečná kapitola je věnována prevenci zdravotních potíží houslistů, která by se měla stát samozřejmou součástí jejich života.
  • Využití některých psychologických principů v rámci zvyšování efektivity cvičení hry na housle
    Pustějovský, Ondřej
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)
    Date of thesis defence: 2013-06-06
    Hlavním cílem této písemné práce je poukázat na některé psychologické principy (potažmo strategie), které mohou houslistům pomoci ke zvýšení efektivity cvičení. Tato písemná práce se zabývá především následujícími psychickými prvky v procesu přípravy veřejné interpretace hudebního díla na houslích: řízením pozornosti, intencionalitou a disciplinovaností. Tyto psychické prvky se prolínají všemi kapitolami. Hlavní kapitoly nesou názvy: Divergentní myšlení, Plánování, Paměť, Soustředění pozornosti v souvislosti s koordinací. Myšlenky na teoretické úrovni autor práce doplňuje praktickými příklady a obrázky, které jsou obsaženy přímo v textu. Všechny citace, jejichž původ není zcela jasný z kontextu, odkazují formou očíslování v horním indexu na použitou literaturu a prameny uvedené v poznámkách pod čarou v průběhu celého textu. Myšlenky zde obsažené jsou adresovány jak studentům, případně profesionálním houslistům, tak pedagogům.
  • Yasushi Akutagawa - jeho život a dílo
    Tomita, Chikako
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)
    Date of thesis defence: 2016-06-06
    Bakalářská práce Yasushi Akutagawa - jeho život a dílo pojednává o významném japonském skladateli a dirigentovi 20. století, žijícím v letech 1925-1989. Práce se zabývá jednotlivými etapami hudebníkova života a ukazuje, jak se formoval jeho tvůrčí profil od raného mládí přes období skladatelských studií, spadajících do let 2. světové války, první praktické zkušenosti a cestování po světě až po období jeho uměleckého vrcholu.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy