Browsing by referee "PETIŠKOVÁ, Ladislava"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Divadlo krutosti v tvorbě Petera BrookaBychek, Oleksiy(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-09Tato práce je zaměřena na období ?Divadla krutosti? a na něj navazující divadelní experimenty v tvorbě Petera Brooka. Jejím historickým těžištěm jsou roky 1963-1970 a zkoumá vlivy teorií Antonina Artauda na Brookovu praxi, oblasti, kde se tito divadelníci střetli. Jejím hlavním cílem je reflektovat konfrontaci Artaudových představ s praktickou divadelní činností a říci, v čem byly reálné, a v čem ne: postihnout, v čem mají pro divadlo největší přínos.
- Malkovský, Siblík, PodhajskáNečasová, Natálie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-05-30Cílem práce je na příkladech Františka Malkovského (1889 1982), Emanuela Siblíka (1886 1941) a Zdenky Podhajské (1901 1991) sledovat působení českých tanečníků ve Francii v letech 1910 1948 a jejich vztah k místním umělecké komunitě a kultuře. Práce se zaobírá každým zvlášť a sleduje jejich taneční aktivity od příchodu do Francie po návrat do Československa, v případě Malkovského do doby jeho posledního velkého tanečního vystoupení. Centrem jejich taneční kariéry se stala především Paříž, ale i menší města po celé zemi, kde jak Malkovský, tak Podhajská pořádali své taneční koncerty. Podnět pro jejich odchod z vlasti i taneční směr, kterým se na poli tance vydali, je zcela odlišný. Hlavní pramenné materiály pocházejí z vídeňského Theatermuseum a pařížského Département des Arts du spectacle při Bibliothèque nationale de France. Téma je možné dále rozvíjet, zahrnout další české osobnosti a více zohlednit uměleckou stránku jejich činnosti.
- Tanec v současné izraelské společnostiIndráková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-09-30Dizertační práce Tanec v izraelské společnosti jsem se snažila využít k přiblížení izraelské kultury a tanečního prostředí dostupné metody antropologického terénního výzkumu.Používám zde metod autentických rozhovorů s izraelskými tanečníky a tvůrci, metody zúčastněného pozorování a dostupné zdroje v podobě knižních publikací, odborných periodik a a internetových zdrojů v angličtině a v hebrejštině. Práce je zaměřena na situaci tance v moderním státě Izrael. Nahlížím na současnou kulturu Izraele také v historickém kontextu a poukazuji na jednotlivá období židovských dějin a proměnlivým vztahem k tanci a tělesnosti. Zdůrazňuji úlohu tance při hledání nové izraelské národní kultury a izraelské identity. V současné izraelské společnosti plné rasovým, etnických a náboženských problém vnímám tanec jako platformu k vzájemnému porozumění. Poukazuji na konkrétní případy, kde tanec v Izraeli slouží jako medium ke komunikaci mezi jednotlivými mezi jednotlivými společenskými skupinami. V závěru práce představuji konkrétní pohybové metody vyvinuté v Izraeli.