Browsing by referee "POZZI, Jaroslav"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- Analýza a porovnanie výučby scenáristiky na vybraných školách v EurópeSaxová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-07Táto bakalárska práca sa zaoberá výukou scenáristiky na vybraných školách v Európe, presnejšie sú to školy v Postupime, Lodži, Beaconsfielde a Lillehammeri. V prvých štyroch kapitolách postupne rozoberá menované školy z hľadiska ich študijných plánov, vyučovaných predmetov, náplní hlavných dielní a dopĺňa ich názormi študentov na ich celkové fungovanie. V poslednej kapitole zrovnáva výsledky z jednotlivých škôl.
- Fan fiction se zaměřením na Mary SueKabelková, Adéla(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-17Bakalářská teoretická práce s názvem Fan fiction se zaměřením na fenomén Mary Sue se zabývá fanouškovskými literárními texty primárně vycházejícími z již existujícího díla. Tento text si klade za cíl představit historii fan fiction, její specifika a vztah autora původního díla k pisateli fanfikce. Nastíněna je i právní problematika ohledně legality samotných fan fiction povídek. Hlavní pozornost je ale věnována konceptu "příliš dokonalé hrdinky", která se často objevuje ve fanouškovských textech. Ve světě fan fiction se tato postava, jež je leckdy čtenářsky "k nesnesení", označuje jako Mary Sue. Nejdůležitější rysy tohoto fenoménu budou prakticky ukázány na třech českých fanouškovských povídkách ze světa Harryho Pottera. Na jejich základě dojde i k subjektivnímu vymezení tří základních typů Mary Sue.
- Nalezený časKoubek, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-26Tato práce se zabývá v první řadě používáním času v hororovém subžánru found footage filmů. Krátce se zabývá některými teoriemi vnímání času ve filmovém umění, historií vzniku tohoto subžánru a také se snaží hledat kořeny, ze kterých tento žánr povstal. V závěrečné části se pokouší získané informace aplikovat v rozborech několika zástupců found footage žánru.
- Narativní postupy v mind game filmu devadesátých a raných nultých letDvorská, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-07Ve své práci se zabývám teoretickým vymezením a praktickou aplikací narativních postupů v mind game filmu. Primárním výchozím textem práce je The mind game film od Thomase Elsaessera. Ve své práci Elsaesserovu definici mind game filmu zasazuji do širšího kontextu změn diváckých očekávání, ke kterým na přelomu tisíciletí došlo. Dále se věnuji základním pojmům, které jsou pro mind game film klíčové, především hledisku, anagnorizi a různým formám nespolehlivého vyprávění. Na základě těchto poznatků volně definovaný pojem „mind game film“ kategorizuji do několika podskupin. Následně vybraný film z každé této podskupiny podrobuji detailnější analýze zkoumající narativní postupy typické pro tuto podskupinu.
- Writer´s Room v české seriálové tvorběKoubek, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-10-06Skupinové psaní, nebo-li writers’ room, v české televizní tvorbě je