Browsing by referee "PRAŽSKÝ, Přemysl"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- Distribuční a marketingové strategie společnosti AerofilmsŠilarová, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-13Tato práce mapuje společnost Aerofilms, především pak její distribuční a marketingové strategie. První část zběžně popisuje historii Aerofilms od jejího založení a představuje její zakladatele, kteří jsou zároveň provozovateli tří pražských artových kin Aero, Světozor a Bio Oko. Druhá část práce sleduje dramaturgickou koncepci, podle níž si společnost vybírá filmy do distribuce. Nedílnou součástí portfolia Aerofilms je také alternativní obsah, například přímé přenosy z Metropolitní opery v New Yorku či Národního divadla v Londýně. Třetí část sleduje vývoj návštěvnosti a tržeb v jednotlivých letech a dále analyzuje způsoby propagace, které Aerofilms využívají, pomocí marketingového mixu 4P.
- Divadelní filmyDoležalová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-12Tématem této práce jsou divadelní filmy, které autor vidí jako ty, které adaptují divadelní hry se zachováním některých postupů divadelních. První a největší část se věnuje filmovým postupům a jejich funkci z hlediska narace. V další části se zabývá v menší míře postupy divadelními a zkoumá hlavní specifika divadla a jejich formy užití. Následuje shrnutí, které se snaží vymezit rozdíl mezi filmem a divadlem. V další části autor na základě dvou snímků, které považuje za divadelní, zkoumá, jakým způsobem divadelní postupy ovlivňují zmíněné filmy.
- Filmová online distribúcia: Vstup nezávislých filmov na súčasné najdôležitejšie VOD platformyČajková, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-08Táto bakalárska práca si dáva za cieľ preskúmať S-VOD a VOD platformy, ktoré sú prístupné na medzinárodnom online trhu. Zameriame sa na možné zisky, ktoré producentovi prináša S-VOD a VOD a preskúmame možnosti fungovania v súčasnosti najvýznamnejších hráčov na trhu. Budeme sa zaoberať bariérami vstupu na tento trh a objasníme rolu agregátorov. V druhej časti práce, ktorá bude praktická, vypracujeme stratégiu pre nezávislý dokumentárny film, v našom prípade case study pre film Lampedusa in Winter pre čo najúspešnejšiu online distribúciu na viacerých platformách a zameriame sa na divákov z celého sveta. Budeme skúmať možné budúce výnosy.
- Na obranu divákaNoll, Alžběta(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-06-06Bakalářská práce Na obranu diváka se věnuje různým pohledům na vztah k divákovi. V první části analyzuje čtyři divácky úspěšné filmy - Anděl Páně 2, Ženy v pokušení, Štěstí a Rok ďábla. Z hledisek marketingo-estetického, finančního a podle délky nasazení v kinech vyplývá, že postupy, které využívají nenáročné filmy i umělecké, jsou v lecčem obdobné. V druhé části se zaměřuje na vztah institucí, které by měly být garanty vyššího umění, k divákovi. Popisuje způsoby, kterými se prezentují v 10. letech 21. století. Konkrétně jde o Státní fond kinematografie, Českou televizi a artového distributora Film Europe a dochází k závěru, že všechny výše zmíněné subjekty líčí náročnou tvorbu jako něco, co je rezervované pro elitního diváka. Ten se vyznačuje tím, že vedle toho, že je vnímavý, tak má prostředky na to, aby se soustavně vzdělával a orientoval v oblasti. Díky svému vlivu soustavně dostávají diváky do pozice nevzdělaných konzumentů. Divák se nedostává do pozice záměrně, instituce pouze zneužívají jeho neorientace, která je způsobena jeho zaneprázdněním. Česká televize a Státní fond kinematografie kategorizují diváky a náročný obsah odsouvají od běžného člověka. Ivan Hronec se svou společností Film Europe naopak vyděluje z běžných diváků elitu, která je podle něj jediným možným konzumentem vysokého umění.
- Ocenění v prostředí českého filmového a televizní průmysluKlimešová, Pavla(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-08Výroční filmové ceny jsou nedílnou součástí každého filmového průmyslu. Práce pojednává o společenském významu cen obecně i v rámci českého prostředí, historii cen v českém průmyslu a úzce se zaměřuje na cenu Český lev.
- Současná americká nezávislá filmová produkceDusil, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-05-29Kromě mainstreamové studiové produkce byla ve filmu vždy i ta nezávislá a v Americe tomu tak bylo prakticky od vzniku kinematografie. Tato práce pojednává o vývoji, postupech a transformaci nezávislé americké filmové produkce do pozice, v jaké ji známe dnes.
- Žánrové a produkční bariéry českého hororuKimlová, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-10Bakalářská práce s názvem "Žánrové a produkční bariéry českého hororu" se zabývá vývojem hororového žánru na území České republiky od jeho počátku až dodnes. V první části definuje horor na obecné úrovni, včetně jeho typických žánrových prvků a konvencí. V analytické části pak zkoumá možné příčiny neúspěchu tohoto žánru v českém prostředí a nastiňuje jeho možný vývoj do budoucna, při zohlednění současných trendů v tomto žánru.