Browsing by referee "Pavlíček, Tomáš"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- Pozoruhodné světy Kacuhita IšiihoHolý, Šimon(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-05Kacuhito Išii patří bezesporu mezi ty nejzajímavější žijící japonské filmové režiséry. Cílem bakalářské práce Pozoruhodné světy Kacuhita Išiiho je vytvořit kombinaci biografické monografie a rozboru jednoho z jeho filmů, která se bude snažit postihnout, v čem je Išiiho tvorba výjimečná nejen v kontextu tamější kinematografie. Výběr filmu připadl na jeho nejúspěšnější snímek Chuť čaje. Ten v mnohém působí jako pomyslný průsečík všech formálních figur a tematických okruhů, které během své filmografie využíval.
- Práca s filmovými postavami v tvorbe Hou Hsiao-hsienaKovalčíková, Ema(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-05Táto bakalárska práca sa venuje špecifickému prístupu a práci s filmovými postavami v tvorbe Hou Hsiao-hsiena. Ako jeden z popredných zástupcov Taiwanskej novej vlny si vybudoval výnimočný filmový jazyk, ktorý zahŕňaa aj prácu s hercami, či scenáristického uchopenia postáv. Autor sa prikláňa k humanistickému vhľadu na konanie postáv, hercov vedie k minimalistickému situačnému prejavu bez nadbytočnej psychologizácie, no zároveň všetky jeho postavy oplývajú spletitou prehistóriou. Analýzou všetkých štádii vzniku postáv, od námetu, cez scenár, prácu s naráciou a filmovou interpunkciou až po prácu s hercami v priebehu natáčania, sa snažím zodpovedať otázku, v čom spočíva esencia a nóvum prístupu Hou Hsiao-hsiena k filmovým postavám. Konkrétne príklady Houvej špecifickej práce uvádzam z filmov Čas žiť a čas zomrieť (1985), Kvety Šanghaja (1998) a Let červeného balónika (2007), ktoré reprezentujú rôzne obdobia Houvoej filmografie a režijného prístupu.
- Udržitelnost a vývoj režijního stylu- Na příkladu tvorby Quentina TarantinaKomárek, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-09-11Práce se zabývá režijním stylem, jeho dlouhodobou udržitelností a vývojem. Tento proces dokumentuje na tvorbě slavného a kontroverzního režiséra Quentina Tarantina. Cílem textu je rozebrat autorovy tvůrčí postupy. Na příkladech několika filmů, které dělí delší časový odstup, ukázat posun jeho metodiky a všímat si zákonitostí, které se v Tarantinových filmech už od ranných prací nemění. Ty pokládají základy pro nové režijní postupy, kterými tento kultovní filmař obohacuje svou další tvorbu, bližší současnosti. Práce analýzou této poetiky vznáší názor na to, proč je Quentin Tarantino považován za jednoho z nejoriginálnějších režisérů posledního dvacetiletí. Reservoir dogs, Jackie Brown, Inglourious Basterds
- Vliv Bressona na současné filmařeMangano, Paula(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-06-16Abych ukázala, jak se kořeny nejmodernějších hnutí často nacházejí v minulosti, chci se zabývat Bressonem a jeho vlivem na současný film, konkrétně na významné autory, kteří posouvají hranice konvencí. V jeho díle budu analyzovat, jak práce a myšlení mistra, který často stojí v historii kinematografie osamocený, nikdy nebyl součástí žádné skupiny či hnutí, má dodnes podstatný vliv na filmové tvůrce, kteří přetvářejí jazyk a pracovní postupy tvorby filmu. Robert Bresson, který stál stylisticky mimo, avšak umělecky byl poměrně klíčovou postavou, velmi přímo ovlivňuje marginalizované filmaře dnešní doby. Někdy stojí mimo hlavní proud na základě vlastní volby, jindy je to jenom důsledek, to však nehraje roli, neboť jsou to právě oni, kteří ukazují cestu skutečně nezávislých a nových forem filmařství.