Browsing by referee "Petišková, Ladislava"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- Filosofický postulát o významu hereckého umění 20. stoletíHlava, Nina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-11-02Ve své práci se dívám sociálně-kritickým pohledem na inherentní dění jeviště 21. století. Zabývám se tématy jako cynismus a dekadence a chtěla bych upozornit na to, že je to především performativní umění, které přispívá k ambivalenci a z toho plynoucí rozervanosti hereckého umění. V duchu percepcionalismu směřuji svůj filozofický diskurs až k provokativní otázce. Padlo divadlo ? především to evropské ? za oběť narcismu a obrací se proto zády ke své politické a sociálně-kritické úloze? K objasnění paradoxního označení ?fyzické divadlo? užívám petitio principii. Chtěla bych tak prokázat, že tato nejmladší forma divadla stále více směřuje od sociální k individuální etice. Na závěr porovnávám svůj pesimistický pohled s estetickým náznakem řešení a dovolávám se obnovení důvěry ve filozofii krásna.
- Jindřiška Křivánková: ČarodějKřivánková, Jindřiška(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-02
- Klaun v díle Federica FellinihoMilková, Svatava(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-03Tato práce pojednává o prvku klaunství v díle Federica Felliniho. Snaží se zodpovědět otázku, kde jej užívá, jakým způsobem a proč.
- Ladislav FialkaVizváry, Radim(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-04Tato magisterská práce popisuje profesní život Ladislava Fialky. Zahrnuje popis jeho šesti představení, některé dochované rozhovory a názory o jeho tvorbě, vzpomínky na člověka L. Fialku, sebereflexi a rozbor umění pantomimy Ladislava Fialky.
- Petr Štěpánek: BrkelemekeŠtěpánek, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-03
- Přínos Brechtovi teorie herectví v dramaterapiiLegierski, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-02Tato práce popisuje na několika konkrétních příkladech moji osobní praxi mima v dramaterapii za použití Brechtovy teorie herectví. A to konkrétně v práci s dětmi a mládeží.
- Specifika herecké výchovy pro tanečníkyBayerová, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06Tato práce nese název Specifika herecké výchovy pro tanečníky. Sleduji v ní nutnost rozvinout a obohatit možnosti projevu tanečníka jako jevištního umělce. Práce je rozdělena do čtyř kapitol, z nichž tři jsou základní: herecká technika vnitřní, vnější a hlubinná. Pracuji přímo se cvičeními upravenými pro tanečníky s akcentací na specifika jejich uměleckého projevu. Snažím se vysvětlit, že stejně jako taneční technice je možné se také naučit celkově kvalitnímu uměleckému projevu, kde je výrazovo-herecká linka jeho integrální součástí. Pro tento účel jsem upravila některá cvičení a metodické postupy Metody Jacques Lecoq. Práce obsahuje i nástin případné praktické lekce a praktickou ukázku na DVD.