Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "Pivoda, Radomír"

Now showing 1 - 18 of 18
Results Per Page
Sort Options
  • Carl Nielsen a jeho flétnový koncert
    Oplová, Nikola
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-06-05
    Tato práce pojednává o méně známém autorovi Carlu Nielsenovi (1965 -1931), který zanechal svou širokou tvorbou nemalý odkaz. Nejdříve je čtenářům přiblížen nejen jako skladatel. Životopis popisuje průběh jeho celého života a to i osobního. Ukazuje, jak všestranná a široká je jeho tvorba. Dále se práce zaměřuje na flétnový koncert (1926), který patří k jeho pozdním a vrcholným dílům. Je i formálně rozebrán. Zmiňovány jsou okolnosti vzniku, jeho interpreti atd. Pro větší přesnost byla pro rozbor použita orchestrální partitura, nikoliv jen klavírní výtah. Cílem práce byl zvýšit zájem o Nielsenovu osobnost a její přiblížení ostatním čtenářům.
  • Česká tvorba pro sólovou flétnu po roce 1950
    Oplová, Nikola
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-06-08
    Diplomové práce s názvem Česká tvorba pro sólovou flétnu po roce 1950 se zabývá skladbami, které vznikly v tomto období až po současnost. Práce obsahuje tři hlavní části. V první jsou za sebou chronologicky podle roku narození řazeni jednotliví autoři a jejich skladby pro sólovou flétnu. U každého skladatele je uveden stručný životopis a jeho flétnová tvorba. Jednotlivá díla pro flétnu jsou zmíněna odděleně, jsou uvedeny souvislosti jejich vzniku, způsoby skladatelské práce, kdo skladby vydal a jaké existují nahrávky. V druhé kapitole jsou podobným, ale podrobnějším způsobem zpracováni dva zásadní autoři pro flétnovou tvorbu - Jindřich Feld a Jan Novák. Zde je rozšířen nejen životopis obou autorů, ale i informace o jednotlivých dílech. Poslední částí práce je abecední seznam autorů a jejich skladeb pro sólovou flétnu, kteří nebyli zmíněni v předešlých kapitolách, ale v tomto období také tvořili.
  • Eliška Horehleďová: Bakalářský koncert
    Horehleďová, Eliška
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-06-07
  • Francúzska flautová literatúra 20. storočia
    Pingitzerová, Simona
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-06-05
    Úvod práce sa zaoberá spoločenskou situáciou a dianím hudobného života v Paríži začiatkom 20. storočia. Prvá kapitola opisuje eleganciu impresionistickej hudby a nahliada do tvorby C. Debussyho a iných, rovnako kvalitných skladateľov tohto obdobia. Druhá kapitola zachytáva tvorbu a význam Parížskej šestky s detailným nahliadnutím Poulencovej sonáty pre flautu. Do tretej kapitoly patria skladatelia najvýznamnejších a najväčších koncertov francúzskej literatúry 20.storočia ako J. Ibert a A. Jolivet. Ibertovému koncertu som venovala najväčší priestor, obsahuje aj formálny rozbor. Do tejto stati patria, samozrejme, skladatelia najznámejších sonát a sólových skladieb pre flautu, ktoré ovplyvnili flautovú hru nielen vo Francúzsku. Posledná časť tejto kapitoly pojednáva o tvorbe skladateľov mladšej generácie, ktorá sa odkláňa od lahodnosti a jemnosti francúzskej estetiky a využíva nové vyjadrovacie spôsoby a nové techniky hry na flautu.
  • Historie flétny v komorním obsazení
    Chmelová, Lenka
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-05-25
    V této práci najdete jak historii flétny, tak i částečný výběr skladatelů komponujících pro různorodá komorní obsazení a jejich skladby. Pro mě osobně byly zajímavé první kapitoly, které se zabývají tou nejstarší doloženou historií flétny. Při psaní této práce jsem objevila spoustu nových informací, které možná zaujmou i vás. Nenajdete zde možná odpovědi na všechny vaše otázky, ale věřím, že tato práce vám přece jen přinese nová poznání.
  • Jarkovská J.: Bakalářský koncert
    Jarkovská, Jana
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-06
  • Koncert
    Chmelová, Lenka
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)
    Date of thesis defence: 2007-05-25
  • Kuklová Eva : Magisterský koncert
    Kuklová, Eva
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-05-25
  • Luboš Sluka a jeho tvorba pro dřevěné dechové nástroje
    Jarkovská, Jana
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-06
    Tato bakalářská práce se zabývá osobností a dílem českého skladatele Luboše Sluky. Zaměřuje se především na jeho tvorbu pro dřevěné dechové nástroje. V poslední kapitole přináší tektonický rozbor Slukova Tria č. 2 pro flétnu, violoncello a klavír.
  • Lukášová Jana: Bakalářský koncert
    Lukášová, Jana
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-06-15
  • Moderní techniky flétnové hry, literatura pro flétnu 2. poloviny 20. století
    Lukášová, Jana
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-06-15
    Práce se zaměřuje na technické možnosti flétnové hry v druhé polovině 20. století. Popisuje rozdílné druhy notací, které se objevily v průběhu tohoto století, jednotlivé efekty flétnové techniky (mikrointervaly, flažolety, alternativní prstoklady, zabarvující trylky, efekty s hlasem, multifonika, glissando, údery klapek, pizzicato, tongue ram, frulato, pískavé tóny, jet whistle, vzdušné zvuky, cirkulované dýchání), jejich notaci a uvádí konkrétní příklady skladeb. Dále přináší informace o několika vybraných skladatelích 20. století. Jsou to Toru Takemitsu, Luciano Berio, Isang Yun, Robert Dick, Ivo Medek a Vlastislav Matoušek.
  • Nikola Oplová: Magisterský koncert
    Oplová, Nikola
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-06-08
  • Oplová Nikola : Bakalářský koncert
    Oplová, Nikola
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-06-05
  • Osobnost Clary Novákové
    Horehleďová, Eliška
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-06-07
    Tato bakalářská práce zachycuje osobnost Clary Novákové nejen jako uznávanou flétnistku. Přináší celkový pohled na její hudební i duchovní názorovou vytříbenost a zkušenosti, které získala po celém světě. Velká část práce je vedena zajímavou formou rozhovoru, jenž uvádí Claru Novákovou do osobnější roviny. V první části, která je nutná pro celkové pochopení souvislostí, je zmínka o Janu Novákovi, jeho flétnové tvorbě a době, ve které Jan Novák komponoval a žil. V závěru jsem shrnula dosud vydané hudební nahrávky Clary Novákové.
  • Philippe Gaubert: Tvorba pre flautu a klavír z interpretačno-estetického hľadiska
    Pingitzer, Simona
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-06-08
    Cieľom tejto práce je charakterizovať a popísať jednotlivé diela Philippa Gauberta pre flautu a klavír. Poslúži ako zdroj k vysvetleniu jedinečného idiomatického spôsobu, ktorým Gaubert komponoval pre flautu, a zaiste vzbudí záujem o štúdium a interpretáciu jeho hudby. Práca sa v technických a interpretačných aspektoch opiera o metodickú príručku Méthode Complète de Flûte (Súhrnná metodika hry na flaute), ktorej autormi sú Paul Taffanel a Philippe Gaubert. Gaubertova metodika je cenným dokumentom pre flautistov každého veku a úrovne, taktiež je bezpodmienečným základom hlbšej analýzy Gaubertovej flautovej tvorby. Pri jej štúdiu jasne vychádzajú najavo aspekty hry, ktoré boli dôležité pre týchto významných učiteľov. V prvom rade sa sústreďuje na kvalitnú tvorbu tónu ako primárny ideál, o ktorý sa snažia všetci flautisti. Hudobné elementy ako farba tónu, technika, dynamika, artikulácia a frázovanie sú podrobne prediskutované pri každom Gaubertovom diele, používajúc Gaubertovu metodiku ako sprievodcu. Každá analýza taktiež hodnotí stupeň obtiažnosti diela a pojednáva o možných ťažkostiach s technikou, rytmom, tónovým rozsahom a muzikalitou.
  • Pingitzerová Simona : Bakalářský koncert
    Pingitzerová, Simona
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-06-05
  • Sergej Prokofjev a rozbor jeho Sonáty D dur pro flétnu a klavír č. 2
    Kuklová, Eva
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-05-25
    Tato práce pojednává o životě a rozsáhlém díle významného ruského skladatele a Sergeje Prokofjeva. První část práce se zabývá jeho životem, uměleckým růstem, prosazováním jeho osobitosti v uměleckých kruzích celého světa i o jeho nejvyzrálejších dílech. K přiblížení kompozičního stylu jsem si v druhé části práce vybrala Sonátu pro flétnu a klavír č. 2.
  • Simona Pingitzer: Magisterský koncert
    Pingitzer, Simona
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-06-08

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy