Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "Popelka, Josef"

Now showing 1 - 20 of 20
Results Per Page
Sort Options
  • Drahoslav Gric Bakalářský koncert
    Gric, Drahoslav
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-06-04
  • Drahoslav Gric: Magisterský koncert
    Gric, Drahoslav
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-07
  • Josef Coufal Bakalářský koncert
    Coufal, Josef
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-06-11
  • Josef Prediger
    Hanuš, Michal
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-06-06
    Práce se zabývá dílem významného varhanáře 19. století Josefa Predigera. Přihlédnuto je především k tvorbě jeho předchůdců, rodu Tauchmanů. Ti byli podobně jako později Prediger významní v 17. a 18 století. Práce může pomoci varhaníkům, kteří hrají na historické nástroje a chtějí poznat styl práce tohoto varhanáře, jeho dispoziční zásady a zvukové principy. Součástí práce je i výčet nástrojů v regionu Podkrkonoší a Liberecka. Uvedeny jsou také některé významnější dispozice varhan. Zdůrazněn je také vliv ceciliánské reformy na stavbu varhan.
  • Juan Baptista Cabanillés a jeho varhanni tvorba
    Husinecká, Veronika
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-06-11
    Tato práce se zabývá španělskou varhanní tvorbou, zejména pak životem a dílem J. B. Cabanillése. Jeho dílo je zde uváděno ve srovnání s ostatními španělskými autory s přihlédnutím ke specifickým rysům, kterými se díla J. B. Cabanillése vyznačují. V souvislosti s tím je třeba zmínit také hudební formy 16. a 17. století, ketré jsou charakteristické nejen pro varhanní tvorbu, ale i pro jiné nástrojové obsazení. Nejvýznamnější formu představovalo tiento, jež pro svou variabilitu a rozmanitost druhů skýtalo možnost komplexního tvůrčího vyjádření. Jedna z kapitol se tudíž věnuje výkladu vývoje a jednotlivými druhy tienta. Teoretický výklad je doplněn notovými úryvky skladeb. V kontextu se španělskou vahanní hudbou 16. a 17.století je nezbytné úvést stavbu varhan a její specifika s ohledem na ojedinělý zvukový charakter.
  • Kateřina Málková: Magisterský koncert
    Málková, Kateřina
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-09-06
  • Koncert
    Marešová, Jiřina
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-06-06
  • Latentní předpoklady minimalismu ve varhanní tvorbě.
    Málková, Kateřina
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-09-06
    Práce se zabývá minimalismem ve varhanní hudbě. Minimalismus, tedy forma umění nebo umělecký přístup záměrně upřednostňující jednoduchost, se objevuje prakticky ve všech uměleckých epochách a kulturách. První kapitola se snaží pochopit a vysvětlit myšlenkové principy a kulturní zdroje, na nichž minimalismus stavěl. Druhá a třetí kapitola popisují hudební minimalismus, jak se zrodil a vyvíjel v 2. polovině 20. století v USA a Evropě. Poslední kapitola potom přináší řadu konkrétních příkladů, jak se minimalismus projevoval ve varhanních skladbách různých stylových období.
  • Linda Čechová Sítková Magisterský koncert: P.Eben cyklus Job
    Čechová Sítková, Linda
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-06-11
  • Magisterský koncert - Petr Eben: Krajiny patmoské
    Žáková, Lucie
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2009-09-03
  • Marie Zahrádková: bakalářský koncert
    Zahrádková, Marie
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-07
  • Postavení varhanní hudby na Slovensku v 17. a 18. století
    Kevická, Kamila
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)
    Date of thesis defence: 2006-06-14
    Ve své diplomové práci se zabývám historií a vývojem slovenského varhanářství a skladatelskou varhanní tvorbou na Slovensku v 17. a 18. století.
  • Technika varhanní hry
    Hanuš, Michal
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-06-04
    Práce Technika varhanní hry je zaměřena na základní prvky varhanní interpretace - techniku, otázku tvorby tónu a její aplikaci. V dalším bodě se zabývá také pohledem do historie, do 19. století, kdy byla založena Pražská varhanická škola a na tehdejší názor na varhanní zvuk, registraci a stavitelství varhan. Podle autora uvedené tři složky ovlivňují interpretační názor a vkus dané doby. Pro tuto základní myšlenku hledá argumenty v odborných publikacích a v instruktivní literatuře především 19. a 20. století. Dále rozvíjí svůj názor ohledně tvorby tónu na určitých typech nástrojů, kultura úhozu a artikulace podstatným způsobem ovlivňuje varhanní zvuk a vede k oživení interpretace.
  • Varhanní koncert v průběhu staletí
    Bastlová, Eliška
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-06-06
    Práce s názvem Varhanní koncert v průběhu staletí pojednává o vývoji evropské varhanní koncertantní tvorby, shrnuje nejdůležitější fakta z oblasti dějin varhanářství a varhanní literatury, vývoje hudební formy a instrumentace. Příloha obsahuje abecedně seřazený seznam existujících i nedochovaných koncertantních děl pro varhany a orchestr.
  • Varhanní transkripce
    Gric, Drahoslav
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-06-04
    Téma své bakalářské práce Varhanní trankripce autor zaměřuje na Bachovy přepisy Vivaldiho houslových koncertů, které skladatel vytvořil ve Výmaru. Nejdříve se čtenář seznámí s historickými fakty, souvisejícími se vznikem transkripcí. V hlavní části práce jsou porovnávány Vivaldiho originály a Bachovy úpravy. Pro rychlejší pochopení je vše demonstrováno na ukázkách. V závěru práce jsou uvedeny nějaké poznámky k interpretaci a Vivaldiho vliv na další tvorbu J. S. Bacha.
  • Varhany v díle Jana Bernátka
    Čechová Sítková, Linda
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-06-11
    Absolventská práce obsahuje podrobnější náhled na komposice Jana Bernátka.Cílem je v obraze tvorby představit méně známého současného autora,který v podstatné části svého díla hojně využívá varhany.
  • Varhany v díle Jana Hanuše
    Čechová Sítková, Linda
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)
    Date of thesis defence: 2006-06-14
    Předkládaná práce je koncipována jako představení osobnosti skladatele, nakladatele a vzácného člověka Jana Hanuše, s výchozím zaměřením na tvorbu určenou pro sólové varhany i pro varhany jako doprovodný nástroj. Úvodní kapitola je věnována životopisu a obecné skladatelské i nakladatelské čonosti J. Hanuše. Další část práce se zabývá skladbami duchovními a liturgickými, ve který se varhany vyskytují jako zmíněný doprovod (7 mší, kantáty, oratoria, písňová tvorba atd.). Sleduje míru a způsob jejich využití, vývoj skladatelovy hudební řeči, charakteristické rysy Hanušovy varhanní stylizace. Závěrečná část zpracovává sólové varhanní skladby (Suita lirica, Contemplazione, Sonáta Ommagio a Michelangelo, Preludia) a vrcholí v rozboru Sinfonie concertante, jako v dílu nejznámějším a nejreprezentativnějším.
  • Varhany v symfonické tvorbě Miloslava Kabeláče
    Coufal, Josef
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-06-11
    Tématem práce jsou dvě symfonická díla Miloslava Kabeláče (1908 - 1979), kde se uplatňují varhany: III. symfonie pro žestě, tympány a varhany a VIII. symfonii, "Antifony", pro soprán, dva smíšené sbory, bicí nástroje a varhany. První kapitolu tvoří stručné seznámení s životem a dílem jedné z význačných postav české hudby 20. století - s Miloslavem Kabeláčem. Další dvě kapitoly jsou již věnovány příslušným dílům. Velký důraz je kladen na jejich rozbor, který umožňuje proniknout do skladatelova tvůrčího záměru. Poslední kapitola obě díla srovnává.
  • Veronika Husinecká Bakalářský koncert
    Husinecká, Veronika
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-06-11
  • Zdeněk Pololáník - život a dílo
    Málková, Kateřina
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-06-06
    Práce s názvem "Zdeněk Pololáník - život a dílo" s podtitulem "Varhanní skladba Sonata bravura" pojednává o předním moravském skladateli Zdeňkovi Pololáníkovi. Zaměřuje se na varhanní tvorbu a podrobný rozbor varhanní skladby "Sonata bravura". Příloha obsahuje stručný přehled skladatelova díla a partituru samotné skladby.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy