Browsing by referee "Pražský, Přemysl"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
- Kino-distribuční formáty současnostiPříkaská, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-14Bakalářská práce Kino-distribuční formáty současnosti se zabývá aktuální fází stavu digitalizace v České republice. Snaží se popsat současný vztah mezi digitální a analogovou technologií, vyjmenovává jejich výhody, nevýhody a uvádí možnosti kombinace obou technologií v jednotlivých fázích výroby filmu. Popisuje technické parametry související s přechodem z analogové na digitální projekci a snaží se zjednodušeně popsat současné dostupné vybavení pro digitální kina. Uvádí postoj státu k této problematice. Snaží se také zmapovat aktuální nabídku digitálních kamer s vysokým rozlišením.
- Marketing postprodukčního studiaNovák, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-10-07Tato diplomová práce se zabývá popisem fungování základních marketingových pravidel v prostředí a oboru postprodukce audiovizuálního obsahu. Definuje postprodukci nejčastěji jako následnou úpravu primárně natočeného materiálu a postprodukční studio především jako obchodní společnost, která se touto činností profesionálně zabývá.
- Odraz konce státního filmového monopolu v československých odborných filmových časopisechKnapp, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-16Bakalářská práce pojednává o tom, jakým způsobem dvě odborná periodika Film a doba a Kino reflektovala konec státního filmového a televizního monopolu v Československu. Jako zkoumané ročníky byly zvoleny léta 1990, 1991 a 1992. Práce si klade za cíl analyzovat pomocí kvalitativní interpretativní analýzy soubor článků, které se jakýmkoliv relevantním způsobem vztahovaly k proměnám v československé kinematografii a televizi způsobené přechodem k tržnímu hospodářství.
- Pořady pro děti a mládež v České televiziKršáková, Lucia(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-05Diplomová práce popisuje současné vysílání pro děti a mládež v České televizi a to jak po stránce výrobní a finanční tak i po stránce programové. Práce je rozdělena do několika kapitol. První kapitola se stručně věnuje historii České televize a je zde také zachycen letmý pohled do historie televizní tvorby pro děti. Druhá kapitola se týká nutnosti existence televizního vysílání pro děti a mládež z hlediska zákona. V další kapitole najdeme základní východiska tvorby pořadů pro děti a mládež v dnešní době. Předposlední kapitola popisuje nutnost údajů o diváckém ohlase a dále jsou zde informace o podílu pořadů pro děti a mládež na celkovém vysílání České televize. V závěru práce je zhodnocena současná situace v této oblasti a je zde popsán názor jak by měly pořady a schéma vysílání pro děti a mládež vypadat.
- Problematika pojištění filmuKraslová, Vendula(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-15Tato práce popisuje pojištění filmového natáčení obecně, co se na natáčení dá pojistit, co by určitě mělo být pojištěno, jaké možnosti pojišťovny v České Republice nabízí. Druhým důvodem, proč mne pojištění filmové produkce zaujalo, je má zkušenost ze stáže v Londýně. Byla jsem přítomna několika malým natáčení. I to nejmenší však nemůže být zahájeno bez potvrzení kompletní pojistky. V práci se tedy věnuji také pojištění filmového natáčení v zahraničí, především pak popisuji speciální pojištění Completion Bond, které se u nás moc nevyužívá, ale v zahraničí jde o naprosto běžný typ pojistky natáčení. V druhé částí mé práce pak vysvětluji jak funguje a na co se vztahuje pojistka školy, jak se na škole řeší pojistné události a uvést konkrétní případy. Představuji rovněž možnost, jak by studenti měli být sami pojištěni, aby předešli případným nepříjemnostem.
- Problematika realizace historického filmu v současnostiKalandrová, Pavlína(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-17Problematika realizace historického filmu v současném českém filmařském prostředí je sledována z hlediska filmologického, producentského a distribučního. Termín historický film je pojímán široce a zahrnuje v sobě jak podkategorii dobových filmů, jichž je většina, tak tzv. retro filmy. Vždy se počítá s míšením žánrů. Historický film je přítomen v dějinách české kinematografie od samého počátku, jeho společenský význam se mění podle politické situace. Významnými představiteli českého historického filmu velkých uměleckých a myšlenkových kvalit byl do osmdesátých let režisér František Vláčil a i v současnosti je scenárista Vladimír Körner. Přestože by se zdálo, že současná doba není realizacím historických filmů nakloněna, lze konstatovat, že vznikají průměrně dva ročně, jde ovšem v zahraničním kontextu o relativně malé projekty. Bývají koprodukovány Českou televizí. Jen některé ze současných historických filmů mají výrazné distribuční a komerční úspěchy (Tmavomodrý svět, Pelíšky). Problémovost realizace historických filmů v současnosti neleží v žánru historického filmu jako takovém, ale v dalších vrstvách jeho podžánrů a dále v tématu a náročnosti uměleckého ztvárnění. Možnost realizace nekomerčně pojatých, uměleckých historických filmů závisí na zlepšení systému státní podpory českého filmu.
- Prodej a distribuce českých filmů v zahraničíHavas, David(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-15Cílem této práce je informovat čtenáře o současném postavení českých snímků a jejich tvůrců na mezinárodním trhu. V první kapitole je pouze stručně nastíněn historický vývoj českého filmového exportu včetně činnosti vývozního úseku Československého film ? Filmexportu. Další kapitoly reflektují zahraniční povědomí o současné české kinematografii v kontrastu se současnými trendy v mezinárodní tvorbě. Poukazují přitom také na rozdílné strukturální a ekonomické postavení mezi západoevropskými filmy a snímky z bývalého východoevropského bloku. Ve finále se autor snaží prezentovat spolupráci s Českým filmovým centrem a sales agentem jako cestu, která může zefektivnit snahu nezávislého producenta prosadit jeho snímek do zahraniční distribuce, a poukazuje na mechanismy, jak by tato spolupráce měla fungovat.
- Výroba dokumentárního filmuVácha, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-09-15Bakalářská práce pojednává o producentské stránce výroby dokumentárních filmů v současné době v České republice. S odkazem na historii rozděluje dokumenty dle typů a žánrů. V další části shrnuje nové formy výroby a distribuce.
- Vývoj a současný stav digitalizace kin a kinodistribuce v ČRHerzánová, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-16Cílem této práce je informovat čtenáře o vývoji a současné situaci v oblasti digitalizace kin a kinodistribuce v České republice. Práce stručně shrnuje vývoj pronikání digitalizace do filmového průmyslu, následně se podrobněji věnuje vývoji norem DCI a digitálních projekcí. Zdůrazňuje výhody a nevýhody, které digitalizace přináší producentům, distributorům i kinařům a zaměřuje se na důvody, kvůli kterým se digitalizace uskutečňuje v České republice později, než v okolních zemích, ale zato mnohem rychleji. Stručně shrnuje vývoj 3D filmů a jejich současnou pozici ve filmovém průmyslu. V poslední části se autorka snaží přiblížit současnou situaci distributorů a nastínit změny, které se s příchodem digitalizace kin a kinodistribuce nastanou.
- Vývoj snímacích technologiíVach, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-14Ve své práci se zaměřuji na porovnání výhod a nevýhod použití