Browsing by referee "Prokop, Petr"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- Ferman onlinePolák, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-15Práce nejprve mapuje současnou praxi v tvorbě fermanu jako hlavního pracovně-organizačního dokumentu v divadelním prostředí. Zabývá se formou uveřejňování informací v něm a jejich další distribuci zainteresovaným osobám. Dále navrhuje způsoby přechodu na tvorbu a správu agendy fermanu online. Popisuje a hodnotí stávající nabídku systémů na správu a sdílení agendy ať již jsou nebo nejsou primárně určeny pro divadelní provoz. V poslední části práce definuje návrh funkčního modelu systému Ferman online ? Online systému na správu a sdílení pracovních úkolů a volného času v divadelním prostředí. Definuje systém, popisuje jeho funkci, představuje jeho uživatelské přístupy a jejich možnosti, ukazuje jeho možné současné a budoucí použití. Závěrem mapuje náročnost zavedení systému, zmiňuje právní otázky spojené s jeho vývojem a použitím a nakonec nastiňuje reálnost jeho použití.
- Kultura v rámci sokolské organizace a budovy sokolovenČerná, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-09Tato práce se zabývá kulturou v rámci sokolské organizace a budovami sokoloven na území naší republiky. V první kapitole se věnuje historii Sokola od jeho vzniku v roce 1862 do dnešní doby. Následuje popis současného organizačního a finančního zajištění České obce sokolské. Další kapitola se zabývá kulturními aktivitami sokolských jednot z pohledu historického i současného, organizací těchto aktivit v rámci ČOS a příklady divadelní činnosti v pražských jednotách. Dále se práce zabývá budovami sokoloven, historií jejich výstavby, způsoby financování a jejich prostorovými dispozicemi. V závěru je uveden příklad sokolovny v pražské Uhříněvsi, která svou historií a současným využitím demonstruje osudy těchto budov na našem území.
- Pozice agentury DOMINIK CENTRUM s.r.o. na plzeňské kulturní scéněKošařová, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-18Bakalářská práce ?Pozice agentury DOMINIK CENTRUM s.r.o. na plzeňské kulturní scéně? si klade za cíl především odhalit pravé důvody, které se skrývají za monopolním postavením této agentury v jedné ze sfér plzeňské kultury (živá umění ? festivaly, kulturní domy se stálým provozem). Na počátku práce je rozebrána kulturní analýza města Plzně v závislosti na projektech, které organizuje DOMINIK CENTRUM s.r.o. Tato kapitola by měla zřetelně ukázat, jak velký podíl z celku zaujímají aktivity DOMINIK CENTRA s.r.o. Další část se zaměřuje na popis vzniku agentury a zamýšlí se nad různými eventualitami, které mohly vznik provázet. Následně jsou rozebrány čtyři nejvýznamnější aktivity DOMINIK CENTRA s.r.o. na poli plzeňské kultury ? festival českých filmů Finále, festival Smetanovské dny, festival Na ulici a provoz kulturního domu Měšťanská beseda. Po popisu každého projektu se zabývám hlavně procesem, jak se DOMINIK CENTRUM s.r.o. k jejich organizaci dostalo, a zda za tím nestály nějaké nekalé praktiky. Na předchozí část navazuje kapitola Plzeň versus jiná města, ve které se snažím ve čtyřech velkých českých městech najít analogii s působením DOMINIK CNETRA s.r.o. v Plzni. V závěrečné kapitole chci poukázat na problematiku související s nalezením ideální právní formy pro podnikání s přispěním města v kultuře.
- Role Divadla Ta Fantastika na změny grantového systému Magistrátu hl. města PrahyVlčková, Jovanka(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-10Tato bakalářská práce popisuje Divadlo Ta Fantastika a jeho roli ve změnách grantového systému v letech 2007?2010. První část práce popisuje divadlo z hlediska jeho založení, řízení, provozu a právní subjektivity. Dále se práce věnuje rozboru problematiky grantového systému v souvislosti s oznámením o rozhodnutí podat žalobu tehdejšího ředitele divadla Petra Kratochvíla na Českou republiku u arbitrážního soudu a následného sledu událostí: zavedení dotace na vstupenku, protesty divadelníků, diskuze o funkčnosti grantových systémů v budoucnu i odchod ředitele Kratochvíla z Ta Fantastiky.