Browsing by referee "RŮŽIČKOVÁ, Alice"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- Časosběrné filmy ve světovém kontextuSlezáková, Šárka(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-10-03Ve své diplomové práci srovnávám nejvýznamnější časosběrné projekty. Jsou to Manželské etudy Heleny Třeštíkové, Up series režiséra Michaela Apteda a sérii snímků Děti z Golzowa od manželů Jungových. Vše doplňuji soupisem existujících a dohledatelných časosběrných projektů.
- Dokument s.r.o.Rychlíková, Apolena(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-11V posledních letech vzrostl počet dokumentaristů, kteří si rozhodli založit vlastní produkční firmy. Co za důvody je k tomu vedlo a jakou pozici chtějí na „trhu“ budovat. V rozhovorech s vybranými českými dokumentaristy - producenty chci blíže nahlídnout fenomén českých dokumentárních produkcí a zkoumat, co jsou hodnotové i praktické důvody, proč si dokumentaristé firmy zakládají a jestli se tím nějak mění naše dokumentaristické prostředí.
- Jonas MekasHlaváčková, Hedvika(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-10-06Tato práce se věnuje zkoumání filmového díla litevského avantgardního umělce organizátora a tvůrčího a originálního interpreta současnosti Jonase Mekase. Konkrétně se zabývám vývojem jeho tvorby od filmových deníkových ság k video projektům umísťovaných na internet. Zkoumám, proč odlišuje své záznamy skutečnosti od dokumentů, co pro něho znamená realita a jak se jí pomocí své kamery připližuje. Pozoruji, jak autorovu práci ovlivnil rychlý technický vývoj - příchod videa a následně počítačů a internetu. Zkoumám kde tzv. denníkový film stojí v rámci historie kinematografie jako umělecké formy a kde se nachází nyní v okolnostech současné umělecké scény.
- Metoda Errola MorrisePortel, Viktor(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-17Práce Metoda Errola Morrise se zabývá filmovými postupy tohoto amerického režiséra při natáčení filmů založených na rozhovoru. Reflektuje tradice, které Errola Morrise inspirovaly, a na konkrétních ukázkách z jeho filmů se snaží prezentovat inspirativní momenty jeho práce. Ty jsou dva - unikátní metoda zaznamenávání "mluvících hlav" pomocí zařízení nazvaného Interrotron a stejně formálně zajímavý autorský střih samotné výpovědi touto metodou získané.
- Nevidět, natočitPecháčková, Marika(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-18V textu se zabývám otázkou jak natočit situace, které ze své podstaty vylučují přítomnost kamery, které ale na druhou stranu její pozornost silně přitahují.
- Základy filmové řeči na pozadí raných filmových děl určené pro filmové tvoření dětíPeroutková, Karolína(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-09-14Představme si situaci: dnešní malý školák, kterému z kapsy čouhá mobil s výkonnou kamerou, se setká s tvůrcem raných němých filmů, který žil zhruba o jedno a půl století dříve. Mají něco společného: oba se chtějí naučit, jak se tvoří filmy. Oba jsou na začátku a zkoumají, jak obraz dovede promlouvat, učí se základům filmové gramatiky. Jak by kratinká a jednoduchá díla prvních pionýrů mohly natočit dnešní děti, se svou YouTube zkušeností, od raného dětství budovanou mediální gramotností a pod vedením pedagoga? Chci ověřit hypotézu, že pro vytvoření výukových listů pro pedagogy filmové/audiovizuální výchovy na ZŠ/ZUŠ je výhodné využít také filmy rané kinematografie. Badatelský projekt si klade za cíl spojit vědomosti z filmové vědy a zkušenosti praktikujících pedagogů a všechny tyto poznatky pak zahrnout do tří výukových listů.