Browsing by referee "RAK, Štěpán"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- Benjamin Britten - Noctural after John D owland Op. 70Moravec, Filip(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-05-24Cílem mé diplomové práce Benjamin Britten - Noctural after John Dowland Op. 70 je přiblížit jednu z nejvýznamnějších skladeb pro sólovou kytaru dvacátého století. Zabývám se osobností autora díla, autora předlohy i okolnostmi vzniku kompozice. Dílo také analyzuji z mnoha pohledů - jak obsahových, tak technických a interpretačních. Dále předkládám vlastní interpretační řešení. V závěru se zabývám i první nahrávkou Nocturalu Op. 70.
- Historie a vývoj australské hudby do sou časnosti Historie a vývoj australské hudby do sou častnostiŠvábová, Kristina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-06-03Vznik Australské hudby do současnosti v oblasti aboriginálské kultury k dnešním žijícím evropským emigrantů.
- Jana Boušková Umělecký život harfistky Jany BouškovéHrachovinová, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-05-23Tato bakalářská práce obsahuje především životopis a komentovanou diskografii Jany Bouškové. Popisuje důležité události a nesčetné úspěchy uměleckého života této světoznámé harfistky, v kapitole diskografie pak nabízí následující údaje ( jsou-li dostupné) o všech kompaktních discích, na kterých se Jana Boušková podílela : název, číslo, interpreti, vydavatel a rok vydání, čas a místo nahrávání , hudební a zvukový režisér, obsah. V závěru práce shrnuji jednotlivé aspekty významu Jany Bouškové pro českou kulturu. Čerpala jsem především z osobních rozhovorů s mojí paní profesorkou doc. Janou Bouškovou a z materiálů, které mně zapůjčila ( brožury ze soutěží a z harfového kongresu, programy koncertů, kompaktní disky, novinové výstřižky). Dalším významným zdrojem informací mně byl internet. Rozhovor mně laskavě poskytla také matka doc. Jany Bouškové, profesorka Pražské konzervatoře Libuše Váchalová.
- Joaguín Rodrigo - cesta ke slávěCzuczor, Patrik(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-05-23Má bakalářská práce s názvem : Joaguín Rodrigo - cesta ke slávě vznikla převážně díky překladům z různých cizojazyčných publikací ( nejčastěji v angličtině nebo španělštině). Výběr osobnosti Joaguína Rodriga jako tématu mé práce byl čistě logický, neboť jeho nejslavnější dílo - koncert pro kytaru a orchestr nazvaný Concierto de Aranjuez je v každém ohledu nejhranější a dá se říci, že i nejlepší dílo napsané pro nástroj, kterému se věnuji. Okolnosti, které mně vedly k zúžení tohoto tématu jen na určité - poměrně krátké - období skladatelova života, jsem popsal již v úvodu své práce : Joaguín Rodrigo žil velmi dlouho ( 1901 - 1999), což značně komplikuje shánění literatury o jeho osobnosti a díle a tak jsem popsal zejména tu část života, která je podle mého názoru pro mne i mnohé čtenáře nejzajímavější, tedy dobu, která předcházela vzniku již zmíněného Concierta de Aranjuez, po kterém se stal skladatel velmí rychle slavným ( proto tedy J. R - cesta ke slávě). Myslím, že má bakalářská práce může být v mnohém užitečná zejména lidem, kteří se podobně jako já zajímají o osobnost a tvorbu Joaguína Rodriga, případně i o jiné osobnosti spojené se španělskou kulturou, které v textu rovněž zmiňuji v souvislosti s mým tématem. Hlavním přínosem mé práce je podle mého názoru to, že jsem vyhledal množství informací v cizojazyčných publikacích, které nejsou v současné době prakticky vůbec dostupné a dále jsem získal poměrně velké množství notových a jiných obrazových příloh, ke kterým se dá také jen velice obtížně dostat.
- Neznámý harfový manuskript od Elias Pari sh Alvarse v archivu Českého muzea hudby v PrazeCarrara, Simona(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-05-24V souhrnném seznamu děl harfisty a skladatele E.P. Alvarse nebyla dodnes ani zmínka o skladbě pro sólovou harfu s názvem " Grande Fantasie sur des Airs Nationaux Anglais" ( Velká fantazie na anglické národní písně). Skladbu jsem objevila v archivech Českého muzea hudby v Praze, jedná se o Alvaresem signovaný manuskript z roku 1843,který nebyl publikován. Ústřední část práce se věnuje manuskriptu samotnému zkoumanému z formálního, harmonického, stylistického i historického hlediska. Po krátkém úvodu do hudebního žánru fantazie je každá z písní popsána podrobněji, včetně historického pozadí. Nejdůležitější částí práce je kritické vydání manuskriptu, v němž velmi pozorně sleduji všechny poznámky samotného Alvarse. Po části, jež se věnuje životním osudům postavy skladatele, jeho dílu a jeho době, se krátce zabývám i dvouzářezovou harfou, která měla od roku svého patentování (1810) hlavní slovo ve světě harfové hudby. Alvarsova jedinečná Velká fantazie se na světlo dostává po sto šedesáti devíti letech od svého složení. Jsem velmi ráda, že ji ve své práci mohu prezentovat.
- Václav Matějka - Variace na téma Liebes Madchen hor mir so...Vencovský, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-02Tématem této bakalářské práce je osobnost Václava Tomáše Matějky. Práce se věnuje jeho životním cestám, to je místům kde působil, jakou hudbu skládal a proč. Zabývá se také jeho dílem a to zejména kytarovým. Dále, se práce zabývá souvisejícím vývojem kytary v době života Václava Matějky. Připomíná se zde čerstvě nabytá nová forma kytary. Přechod od pěti-sborové barokní kytary k šesti-strunné romantické kytaře. Práce si všímá i různých slepých linií vývoje kytary v druhé polovině 18. století. Ve třetí části jsou popsány některé z výhod romantické kytary oproti kytaře moderní a následuje rozbor Variací na Haydnovo téma, které Václav Matějka napsal.
- Život a dílo Milana ZelenkyŠvábová, Kristina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-05Bakalářskou práci jsem tvořila na základě přímých rozhovorů s prof. Milanem Zelenkou, poslechu hudebních děl nejen Milana Zelenky, ale i soudobých autorů, studiem zachovaných pramenů Františka Jiroše, vlastním nastudováním Zelenkovy skladby Sonáta Pulsante Omaggio a Jan Truhlář. Čtenáře seznamuji s kompletním životopisem a dílem Milana Zelenky , od jeho mládí, přes první úspěchy na koncertním i soutěžním poli, až po spolupráci s významnými hudebníky a skladateli, uvedením klasické kytary na českou hudební scénu, jeho pedagogickou činnost, rozhlasové nahrávání, uvedení klasické kytarové školy na světové soutěže i koncertní pódia. Pozornost jsem věnovala jeho skladbě Sonáta Pulsante Omaggio a Jan Truhlář. V závěru práce jsem provedla teoretickou analýzu této skladby.