Browsing by referee "REINDL, Tomáš"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Cvičení, tvorba, interpretace - nástroj poznání sebe samaDoležal, Radek(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-06-15Diplomová práce nahlíží na důležitost přijmutí vlastní zodpovědnosti za své konání. Popisuje vliv našeho chování a myšlení na kvalitu cvičení, tvorby a interpretace. Úvodní část práce je věnována tématům, kterými by se měl zabývat každý hudebník, hodlající, spolu se zdokonalováním své hudební profese, rozvíjet i svou uměleckou osobnost. V částech následujících se věnuji konkrétním situacím, se kterými se hudebník během studia i během své praxe setkává a jejich možným řešením.
- Dynamický aspekt hudebnej formyMaloveská, Lucia(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-06-14V diplomovej práci Dynamický aspekt hudobnej formy navrhujem koncept dynamického aspektu ako koncept priebehu štruktúry hudobnej skladby v čase. Mojím cieľom bolo popísať a systematizovať javy, ktoré sú za tento priebeh zodpovedné. Koncepciou dynamického aspektu nadväzujem na svoj záujem o oblasť hudobnej formy a tektoniky. Pri ich štúdiu som narazila na koncepcie, ktoré namiesto tradičného, statického pojatia formy akcentujú dynamickosť, procesuálnosť a priebeh v čase. Chýbalo mi ale systematické uchopenie. Rozhodla som sa preto formulovať vlastnú. Jadrom mojej koncepcie je systematika dynamického aspektu, jeho javov, podmienok, za akých vzniká, a jeho pôsobenia. Túto systematiku potom aplikujem v analýzach. Zároveň dynamický aspekt popisujem z hľadiska percepcie, ktorú považujem za jeho neoddeliteľnú súčasť. Vyčleneniu tohto konceptu predchádzalo štúdium príbuzných koncepcií, napríklad dynamickej formy alebo tektoniky. Svojou systematikou na tieto koncepcie nadväzujem. Zároveň voči nim svoju koncepciu vymedzujem a navrhujem aktualizácie.