Browsing by referee "REJLEK, Vladimír"
Now showing 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
- Česká filharmonie a její tubistéPatcelt, Miroslav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-09Tématem této bakalářské práce je Česká filharmonie a její tubisté. Práci rozděluji do tří kapitol a jejich podkapitol. V první kapitole píši o historii orchestru a jejich významných dirigentech. Ve druhé kapitole představuji jednotlivé tubisty, kteří byli v České filharmonii stálými hráči. Druhou kapitolu a její podkapitoly považuji za stěžejní část této bakalářské práce. Třetí kapitola je věnována rozhovoru se současným tubistou České filharmonie Karlem Malimánkem. Jako přílohu přikládám CD s fotografiemi dirigentů a tubistů České filharmonie.
- Komorní soubory složené z hlubokých žesťů působící na území PrahyAdamec, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-07Tato práce pojednává o historii a současnosti komorních souborů složených z hlubokých žesťů, které působily či stále působí v Praze. Stěžejními tématy jsou okolnosti vzniku jednotlivých souborů, zmapování repertoáru a představení současných, případně bývalých členů.
- Lesní roh v dechovém kvintetuTriebeneklová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-09Tématem této bakalářské práce je Lesní roh v dechovém kvintetu. Práci rozděluji do osmi kapitol s podkapitolami. V prvních kapitolách se zmiňuji o vývoji komorní hudby a lesního rohu. V dalších kapitolách se zaměřuji na soubor dechového kvinteta, tvorbu Antonína Rejchy a jeho život. Ve své práci odkazuji na nejhranější dechové kvintety, významná pražská dechová kvinteta, rozhovory s hráči na lesní roh a na závěr své práce uvádím tabulku česko - slovenských autorů, kteří komponovali dechové kvintety od poloviny 20. století až po současnost.
- Nátiskové problémy při hře na žesťové nástrojeRatajová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-05Diplomová práce se zabývá nátiskovými problémy při hře na žesťové nástroje. Čerpá ze zkušeností praktických hráčů a vyvozuje rady pro interprety, kteří se s problémy setkávají. Obsahuje rozhovory s aktivními hráči a s děkanem HF JAMU Jindřichem Petrášem. Práce dále přináší výsledek výzkumu o nátiskových problémech, který proběhl mezi hráči na žesťové nástroje.
- Přelomová 70. a 80. léta ve hře na tubuPatcelt, Miroslav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-07Tématem této magisterské práce je Přelomová 70. A 80. léta ve hře na tubu. Práci rozděluji do čtyř kapitol a jejich podkapitol. V první kapitole píši o významných tubistech 70. A 80. Let. První kapitolu a její podkapitoly považuji za stěžejní část této bakalářské práce. Ve druhé kapitole představuji nejvýznamnější autory a jejich skladby, které byly pro vývoj hry na tubu velmi důležité. Třetí kapitola je věnována Mezinárodní Tubové Asociaci, která vznikla v této době a pro pokrok ve stylu hry na tubu, byla velmi důležitá. Poslední čtvrtá kapitola je věnována rozhovoru s Jimem Selfem a Pavlem Trnkou.
- Sto zvířat, legenda českého Ska, čtvrt s toletí na scéněKlazar, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-06Tato práce se zabývá dvaceti pětiletou existencí kapely Sto zvířat, která jako jedna z nejvýraznějších skupin porevoluční hudební scény úspěšně funguje i v současnosti. Autor se snaží nalézt odpovědi na otázku, proč právě tato kapela vydržela na výsluní tak dlouho. Práce popisuje příčiny vzniku Sto zvířat, definuje žánr ska, přináší kompletní biografii a diskografii skupiny a snaží se představit i další hudební aktivity současných členů souboru.
- Trubka v období klasicismu, významní int erpreti tohoto obdobíŠtainerová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-06-05Cílem této práce je vytvořit komplexní vhled do doby klasicismu s důrazem na zmapování hudebníků hrajících na trubku, kteří působili především v českých zemích a blízkém okolí v době klasicismu. Práce bude čerpat z publikací, lexiokonů a záznamů, které popisují činnost interpretů. Zdrojem těchto informací budou nejčastěji účetní knihy a záznamy o provedených koncetech, nebo církevní činnosti doprovázené hudbou. Dále se práce zaměří na hudební život a jeho spojení s politickou situací. Zároveň popíše a přiblíží platové a životní podmínky českých hudebníků, přičemž bude čerpat především ze záznamů o činnosti hudebníků arcibiskupského města Olomouce, jako centra Moravskoslezského správního celku a zmapuje místa činnosti zámeckých kapel. Cílem je také popsat v podstatě poslední závažnou vývojovou etapu žesťových nástrojů.
- Výrobci trubek od baroka po současnostDabrowski, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-06Tato diplomová práce se zabývá několika významnými výrobci trubek napříč obdobím od baroka po současnost. Práce je rozdělena do tří částí: první část je věnována baroknímu období – zejména pak německým výrobcům. Druhá část práce se věnuje období 19. století. Toto období je zastoupeno dvěma významnými výrobci: českému výrobci a vynálezci V. F. Červenému a francouzskému výrobci Adolfu Saxovi. Poslední část práce je věnovaná dvěma výrobcům, kteří se mohou pochlubit dlouholetou tradicí ve výrobě a jejichž nástroje se úspěšně využívají do dnes. Jde o amerického výrobce rakouského původu Vincenta Bacha a japonský gigant YAMAHA.
- Výuka hry na trombon pro začátečníkyKárník, Václav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-06Bakalářská práce Výuka hry na trombon pro začátečníky pojednává o výuce, praktické metodice, literatuře a motivaci žáků ve hře na trombon pro začínající hráče. Zaměřuje se hlavně na konkrétní postupy, jako jsou předpoklady pro hru na trombon, výběr nátrubku, držení nástroje, nátisk, nasazení a dýchání. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola pojednává o samotných počátcích studia hry na trombon. Druhá kapitola se zabývá metodickými postupy, kde je pojednáno o nátiskových a dechových cvičeních, rozvoji techniky, způsoby hry legáta a o vyučovacích hodinách. Třetí kapitola je věnována trombonové literatuře pro začátečníky a čtvrtá kapitola je o motivaci žáků a možnostech, jakým způsobem žáky ke hře na trombon inspirovat.
- Významní světoví trombonisté současnosti.Bialko, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-05Diplomová práce pojednává o nejvýznamnějších světových trombonistech současnosti z globálního hlediska. Je rozdělená do pěti kapitol podle místa narození jednotlivých hráčů. V závěru je vysvětlen přínos této práce.
- Ženy ve hře na žesťové nástrojeKolafová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-03Bakalářská práce se zabývá hrou žen na žesťové nástroje. Objasňuje fyzické dispozice žen v porovnání s muži. Práce zjišťuje počet zaměstnaných žen v českých profesionálních symfonických orchestrech. Obsahuje rozhovory s interpretkami na lesní roh, trubku, trombon a tubu a shrnuje jejich zkušenosti a rady. Zabývá se také vlivem těhotenství a mateřství při hře na nástroj.