Browsing by referee "Rak, Štěpán"
Now showing 1 - 20 of 25
Results Per Page
Sort Options
- Adam Pavlíček: Bakalářský koncertPavlíček, Adam(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-06
- Ana Brateljevic: Magisterský koncertBrateljevic, Ana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-04
- Antónia Zelinková - bakalářský koncertZelinková, Antónia(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-05-28
- Dohnalová Ivana : Magisterský koncertDohnalová, Ivana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-08
- Fernando Sor, jeho současníci a rozbor skladby Variace na Mozartovo téma, op. 9Pavlíček, Adam(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-06Tato bakalářská práce pojednává o Fernandu Sorovi, který byl slavným kytarovým virtuozem a skladatelem. Patřil k první generaci velkých kytarových sólistů, kteřípoložili základy pro nástroj dnes zvaný klasická kytara. Jejich díla stále patří k základnímu repertoáru profesionálních kytaristů. Jedna z nejslavnějších skladeb z této doby jsou Sorovy " Variace na Mozartovo téma " op. 9, které jsou analyzovány v poslední části práce. První kapitola je o životě a díle Fernanda Sora. Druhá je o jeho nejdůležitějších současnících a poslední je anlýzou Sorovi skladby " Variace na Mozartovo téma " op. 9. Zde je obecně o přístupu k interpretaci až po detailní rozbor skladby samotné.
- Filip Moravec: Bakalářský koncertMoravec, Filip(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-03
- Harfa a její uplatnění v komorní hudběUlehlová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-05-29Hlavní myšlenka této práce je založena na podtržení několika faktů z historie harfy v kontextu s její rolí v komorní hudbě. Hudební svět kolem harfy způsobil nemalý vliv v životě tohoto nástroje a dnes si můžeme říci, že počínaje nedávnou historií posledních stolezí, dostává svět evropské kultury mnoho nazpět. Další část této práce je rovněž zaměřena na několik témat týkajících se běžných aspektů harfové praxe v komorní hře.
- Harfa v operách Leoše JanáčkaBartoníková, Pavla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-03Diplomová práce se zabývá využitím harfy v operách Leoše Janáčka. Práce je rozf´dělena do jedenácti kapitol. Po úvodní kapitole následují jednotlivé Janáčkovy opery v pořadí, ve kterém vznikaly. Nejprve se zabývám okolnostmi vzniku opery a jejím dějem, poté úlohou harfy v dané opeře, a to zejména z pohledu orchestrálního hráče. V závěrečné kapitole shrnuji celkové využití harfy ve všech Janáčkových operách.
- Hedvika Jouzová - bakalářský koncertJouzová, Hedvika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-05-28
- Ivana Dohnalová - bakalářský koncertDohnalová, Ivana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-05-28
- Julian Bream a jeho vliv na kytarovou tvorbu 2. pol 20. stoletíMoravec, Filip(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-03Cílem mé bakalářské práce je přiblížit život a hudební vývoj jednoho z nejvýznamnějších kytaristů 20. století - Juliana Breama ? a vyzdvihnout jeho přínos v oblasti vzniku nových skladeb pro klasickou kytaru. Nejvíce prostoru je věnováno důležitým momentům v umělcově životě od nejútlejšího věku. Znát tato fakta je nezbytné pro hlubší porozumění jeho hudebnímu vyjadřování a uměleckým záměrům. V druhé části moje práce popisuje způsoby, jakými se Julian Bream snažil podnítit u významných skladatelů inspiraci k tvorbě skladeb pro něho. Poslední velká kapitola blíže nahlíží na několik nejvýznamnějších děl, která byla napsána z Breamova popudu a stala se kmenovým repertoárem kytaristů. Text také obsahuje kompletní chronologicky uspořádaný seznam skladeb věnovaných Julianu Breamovi a mnoho citací a fotografií, které práci doplňují o detailnější informace.
- Mauro GiulianiJedlička, Roman(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-29Tato práce pojednává o životě a díle fenomenálního italského kytaristy a skladatele Maura Giulianiho.V příloze obsahuje kompletní soupis jeho díla.
- Pavel Šebesta : bakalářská práceŠebesta, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-08
- Pavla Bartoníková - koncertBartoníková, Pavla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-03
- Pedagogika hry na harfu u dětí předškolního a školního věkuDohnalová, Ivana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-05-28Tato bakalářská práce je zaměřena na výuku hry na harfu u dětí předškolního a školního věku. Snažila jsem se podrobně vysvětlit tvoření tónu, pozici hráče u nástroje a základní technické problémy harfové hry, jako jsou stupnice a akordy. Vycházela jsem z tradic české harfové školy, jejíž vývoj stručně popisuji v úvodu. Text je proložen názornými fotografiemi. Čerpala jsem zejména z konzultací se svou pedagožkou, renomovanou harfistkou Mgr. Janou Bouškovou, také s její matkou Libuší Váchalovou a ze svých zkušeností. Mohla by sloužit jako metodická příručka učitelům, kteří během své pedagogické praxe nenabyli dostatečných zkušeností, ale také samoukům.
- Pokus o vytvoření školy základů hry na harfu.Dohnalová, Ivana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-08Tato diplomová práce je zaměřena na českou metodiku hry na harfu. Obsahuje stručný vývoj harfy, popis nástroje a jména pedagogů Pražské konzervatoře od jejího založení dodnes. Snažila jsem se podrobně popsat postavení ruky, tvoření tónů, úhoz i pozici hráče u nástroje. Pomocí krátkých notových ukázek jsem se pokusila vysvětlit základní technické prvky harfové hry. Česká metodiky je v tomto oboru ojedinělá a výjimečná. Čerpala jsem především z odborných knih Marie Zunové, Bedřicha Dobrodinského a z výroční knihy Pražské konzervatoře. Vše jsem také konzultovala se svou pedagožkou, doc. Janou Bouškovou a její matkou, profesorkou Pražské konzervatoře, Libuší Váchalovou.
- Postavení harfy v hudbě do roku 1720Šebesta, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-08Tématem této práce je postavení harfy v evropské hudbě do roku 1720. kdy se objevila první pedálová mechanika. Výraz "hearpe" použil v 6. století n.l. biskukp Venantius Fortunatus ve svých spisech. Středověké latinské názvosloví je nejednoznačné. Ma stejný typ nástroje byly používány názvy : lyra, harfa, cithara, kytharis, a podobně. V roce 1511 vydal Sebastian Virdung organologickou učebnici, jež se stala základem pro další vývoj nejen nástrojové teorie, ale i praxe. Hráči na harfu jsou raně novověkou ikonografií zobrazení v královských komorách, salónech, banketových scénách a průvodech, jako sólisté nebo jako součástí souborů. Harfa spoluúčinkovala při zpěvu balad, při přednesu poezie, ale i při náboženských obřadech. Zatímco starověké spisy informují, že na herfu hrály spíše ženy, středověká ikonografie vkládá tento nástroj více do rukou mužům, při biblických námětech pak andělům.
- Psychická príprava pred koncertomZelinková, Antónia(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-05-28Práca obsahuje pohľad na interpretačné umenie z rôznycg hladísk. Prevažne sa však zameriavam na praktickú, no najmä psychickú prípravu pred koncertom, ktorej sa v mnohých prípadoch nevenuje až taká pozornosť, aká by bola potrebná. V tejto práci rozoberám ako zmýšl´a študent hudobného interpretačného umenia pri študovaní hudobného diela, jeho najčastejšie chyby a chybné postoje jak pri samotnom študovaní,tak aj jeho interpretovaní.
- Roman Jedlička - koncertJedlička, Roman(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-28
- Sylvius Leopold WeissTuláček, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-05-29Tato práce pojednává o životě a díle nejlepšího barokního loutnisty S.L.Weisse.Obsahuje v příloze novou transkripci sonáty a moll pro kytaru.