Browsing by referee "Rataj, Michal"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- Divadlo jako hudbaAdámek, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-03-03Ve své disertaci se zabývám specifickým proudem současného divadla, ve kterém dochází k prolínání hudebních a divadelních prostředků, tzv. théâtre musical. Vzhledem ke své primární profesi režiséra kladu zvláštní důraz na otázky herectví.
- Intermediální prvky v české tvorbě na přelomu 20. a 21. stol. na vybraných příkladechPlachká, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-08Tato práce nastiňuje kontext mé vlastní tvorby na přikladech intermediálních děl u nás. Na začátku definuji klíčové pojmy a upřesňuji ze svého pohledu rozdíl mezi intermediálním a multimediálním pojetím tvorby. Uvádím příklady takových počinů v českém kontextu, včetně vlastních zkušeností. podrobněji se zabývám týmovou kompozicí Ohně z dílny Ivo Medka, Markéty Dvořákové a Jana Kavana.
- Působení verbální prezentace na vnímání hudbyEsterle, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-13Rozmanité struktury soudobé hudby kladou na posluchače vysoký nárok. Často je celá skladba založena na principu, jenž je stěží sluchem rozpoznatelný. Tato práce se zabývá zkoumáním, zda posluchači s uchopením skladby pomáhá verbální prezentace. Tři skupiny po dvaceti respondentech si měly poslechnout trojici skladeb s různě pojatou slovní prezentací (obrazný název, strukturní název, neutrální název, rozbor). Pak bylo porovnáváno, jak skladby posluchače zaujaly, jak posluchači hodnotili zdařilost záměru a další otázky. Výsledky ukazují, že vizuální a dějové představy vyvolávala hudba nezávisle na slovech, hodnocení skladeb také nevykazuje závislost na druhu názvu či na rozboru. Neznamená to však, že verbální prezentace nemá na vnímání hudby vliv. Kvalitativně pojaté otázky ukázaly, že ovlivnění poslechu názvem a rozborem bylo velmi výrazné. Na přijetí skladby má však daleko větší vliv předchozí sluchová zkušenost.
- Staré fotografieTrojan, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-24Cyklus pro symfonický orchestr a zvukovou stopu. O pěti větách.
- Tak i na zemiEsterle, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-13Skladba nemá žádný obsah. Je stavěna na základě spektrálních analýz nahrávky modlitby "Otče náš". Tento materiál, nejprve zrychlený, prochází procesem postupného zpomalování a detailnější instrumentace. Postupně se propadá až na mikroskopickou úroveň, kde se rozpadá na jednotlivé prvky. V závěru se pak vrací v přirozeném tempu v mnoha vrstvách nad sebou.
- Tvorba komputerizované hudbyTrojan, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-24Předmětem této práce je pohled na tvorbu současné hudby pomocí počítače. Klade si otázky, zda tvorba s počítačem a digitálními technologiemi může ovlivnit kompoziční myšlení skladatele. Do popředí úvah staví zvuk jako formotvorný činitel skladby. Stručně předkládá historický vývoj elektroakustických studií v kontextu vývoje elektroakustické hudby. Součástí práce jsou analýzy skladeb, při jejichž vzniku se výpočetní technika podílela. Závěrečné kapitoly pojednávají o vlastním přístupu k této problematice a proměně kompozičních paradigmat v rámci daného časového rámce.