Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "SCHWARZOVÁ, Kateřina"

Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
  • Analýza a komparace dramatizací Žabákových dobrodružství
    Šteidlová, Kateřina
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)
    Date of thesis defence: 2017-01-10
    Tématem diplomové práce je analýza a komparace dramatizací knihy Kennetha Grahama Žabákova dobrodružství, která patří do zlatého fondu britské literatury pro děti. Zabývám se otázkou, do jaké míry dramatizace odpovídají předloze, zda se od ní odklání, z jakého důvodu a co tento odklon způsobuje. Pracuji v ní se čtyřmi dramatizacemi – divadelní hrou Alana Alexandra Milneho Toad of Toad Hall, inscenací Divadla Alfa Žabákova dobrodružství, krátkým animovaným filmem z dílny Walta Disneyho The Adventures of Ichabod and Mr. Toad a celovečerním hraným filmem Terryho Jonese Žabákova dobrodružství. V diplomové práci analyzuji nejprve knižní předlohu a následně její dramatizace z hlediska tématu a žánru, postav, prostředí, kompozice a výrazových prostředků. Následně porovnávám jednotlivé dramatizace vzhledem k použitým transformačním postupům – selekci, kondenzaci, substituci, amplifikaci, kompozičním a jazykovým operacím. V závěrečné kapitole shrnuji získané poznatky.
  • Cesta Vánoc
    Šůstková, Bára
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)
    Date of thesis defence: 2018-09-05
    Tato bakalářská práce si klade za cíl zkoumání metod a technik dramatické výchovy pro seznámení dětí s podstatou Vánoc v původním křesťanském smyslu a s respektováním lidových tradic, které přípravu na Vánoce provázejí. Teoretická část se zabývá tématy souvisejícími s vývojovou psychologií dítěte ve věku cílové skupiny projektu a také odkazuje na historii českých Vánoc. V praktické části je popsán realizovaný projekt, který dává dětem prostor poznat skrze příběh a lidové obyčeje tradiční podstatu Vánoc.
  • Dětská druhá divadelní reforma?
    Kohout, Ondřej
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)
    Date of thesis defence: 2019-09-03
    Výzkum vztahu mezi druhou divadelní reformou a dramatickou výchovou byl již započat. Nicméně nám chybí základ, na němž bychom mohli toto porovnání uskutečnit. První část této práce se tudíž zaměřuje na společné kořeny dramatické výchovy a druhé divadelní reformy. Pomocí pojmu třetí divadlo, který zahrnuje více divadelních skupin a souborů než Braunův pojem druhá reforma, nalézá šest kořenů, z nichž vyrůstá jak dramatická výchova, tak i třetí divadlo. Druhá část práce se zabývá otázkou, zda a jak můžeme aplikovat způsob práce třetího divadla na dramatickou výchovu. Autor tvrdí, že aplikovatelnost na dramatickou výchovu je možná na základě společného vývoje obou větví. Tato hypotéza je založena i na autorově zkušenosti z workshopů Jany Pilátové, Teatru Chorea a Teatru Węgajty.
  • Poem macht frei
    Skála, Pavel
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)
    Date of thesis defence: 2018-09-05
    Tato práce se zaměřuje na inscenační proces při tvorbě inscenace POEM MACHT FREI, která vychází ze života a díla Hanuše Hachenburgera. Inscenaci tvořila ročníková třída literárně dramatického oddělení na Základní umělecké škole Floriana Leopolda Gassmanna v Mostě. V procesu tvorby je kladen důraz na kontext doby, rozmanitost pohledů různých zúčastněných stran a na problematiku židovství za druhé světové války. Výstupem práce je krátká inscenace POEM MACHT FREI, která divákovi přibližuje osobu a život Hanuše Hachenburga.
  • Tři jeskyně
    Hnilička, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)
    Date of thesis defence: 2017-09-06
    Pro svoji práci jsem si vybral proces tvorby inscenace na základě knihy Pera Olova Enquista Tři jeskyně ve Studiu Divadla Dagmar v Karlových Varech. Vnímal jsem tento projekt jako možnost stmelit nově vytvořenou skupinu rozdílného věku i zkušeností a poskytnout jí možnosti se skrze divadelní práci rozvíjet. Zároveň bylo mým záměrem vytvořit jednoduchou a sdělnou inscenaci za pomoci prostředků loutkového divadla. Ve své práci popisuji celý proces vzniku inscenace od výchozích podmínek, přes plány a vize, až po samotné zkoušení a reflexi výsledného jevištního tvaru.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy