Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "SEIDL, Jiří"

Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
  • Fagot v cyklu Šesti sonát Jana Dismase Zelenky
    Hudeček, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)
    Date of thesis defence: 2012-09-03
    Jako hlavní úkol ve své bakalářské práci jsem si zvolil vyřešit zejména technickou problematiku fagotových partů Šesti sonát Jana Dismase Zelenky a pokusit se interpretům hru co nejvíce usnadnit. Další zásadní otázku, kterou jsem se rozhodl řešit, je interpretace a s ní spojené frázování. V neposlední řadě můžeme v práci také najít skromné rozbory sonát a důležité informace o vzniku. Koncepčně jsem svou bakalářskou práci rozdělil na tři odvětví. V prvním se zabývám životem Jana Dismase Zelenky, ve druhém vznikem, přesným názvem a stavbou Šesti sonát. Ve třetím odvětví se věnuji již zmiňované technické problematice, řeším možnosti nácviku, frázování, ulehčení a též uvádím stručné rozbory. V závěru práce řeším např.možnost vydání celého souboru za Zelenkova života, zmiňuji nahrávky nejvýznamnějších světových a českých interpretů a zabývám se rekapitulací a vizí své diplomové práce.
  • Francouzská hudba a komorní fagotová díla francouzských skladatelů 20. století
    Hudeček, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)
    Date of thesis defence: 2019-06-18
    Cílem mé disertační práce je snaha o důkladnější vhled do oblasti fagotové literatury francouzské hudby 20. století, která je nejen v českém, ale i světovém měřítku málo frekventovanou, zejména pro svou interpretačně technickou a obsahovou náročnost. Řada děl skladatelů tohoto období je navíc stále autorsky chráněna a ze zákona podléhá autorským poplatkům. Ve své práci se soustřeďuji na díla skladatelů neprávem opomíjených, proto představuji i jejich biografické údaje s charakteristikami jejich hudební mluvy a následným skladebným i interpretačním rozborem. Vzhledem ke svému interpretačnímu zaměření přikládám ke své práci natočené CD s vybranými díly a prvotním ohlasem z hudebně kritické veřejnosti. Záměrem je rovněž přiblížit případným zájemcům celou onu neznámou a v jistém smyslu francouzsky specifickou problematiku, která by vedla ke zvýšení zájmu o studium této náročné umělecké tvorby.
  • Luciano Berio a jeho Sequenza XII pro fa got
    Hudeček, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)
    Date of thesis defence: 2015-06-05
    Cílem mé absolventské magisterské práce je uvedení do problematiky studia soudobé kompozice na pozadí osvětlení vývoje hudby druhé poloviny 20. století. Práce je zacílena na skladbu Luciana Beria: Sequenza XII. Interpretům, kteří pojmou záměr se tímto dílem zabývat, či jej už delší dobu cvičí, se chci pokusit tento na první pohled "prohraný souboj" co nejvíce usnadnit a přesvědčit je, že stojí za to nad Sequenzí XII "zvítězit".
  • Výroba žesťových nástrojů
    Müller, Vít
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)
    Date of thesis defence: 2018-06-04
    Tématem mé magisterské práce je výroba žesťových nástrojů. Cílem této práce je přiblížit čtenářům kompletní výrobní proces žesťových nástrojů od zpracování surového materiálu až po hotové hudební nástroje. V úvodní části se tedy stručně zabývám výrobou a zpracováním kovů. Následující kapitoly pak obsahují kompletní informace o výrobě žesťových nástrojů a to chronologicky od přejímky materiálu až po hotové nástroje určené k prodeji. Pro ilustraci a lepší představu jsou přiloženy fotografie pořízené v továrně na hudební nástroje, na kterých je možné vidět jednotlivé kroky a výrobu detailně.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy