Browsing by referee "SILVERIO, Robert"
Now showing 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
- Dlhá expozíciaJesná, Katarína(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-18Vo svojej bakalárskej práci sa venujem princípu dlhej expozície vo fotografii ako výrazovému prostriedku. Text okrajovo skúma technický vývoj expozičného času v kontexte jeho skracovania. Na rozdiel on minulosti, keď autori vnímali dlhú expozíciu ako negatívny jav a snažili sa ju potlačiť, v modernej fotografii tento princíp plne akceptujú ako tvorivý. Následne v jadre práca rozoberá jednotlivé prístupy k dlhej expozícii vo fotografii, autorov a ich diela, ktoré s týmito prístupmi pracujú. V práci sa venujem dlhej expozícii ako prostriedku na vytvorenie atmosféry vo fotografii, predovšetkým ako prostriedku na potlačenie alebo vytvorenie dynamiky v obraze. Práca skúma dlhú expozíciu ako možnosť zaznamenania plynutia času a princípu premeny, tiež ako prostriedok na zmenu vnímania hlavného objektu fotografie - či už z diania na prostredie, alebo z davu na jednotlivca. Práca tiež skúma dlhú expozíciu ako výrazový prostriedok pri autoportréte.
- Fotografie a morálkaTomková, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-06-02Tato bakalářská práce na téma fotografie a morálka se zabývá přítomností nemoci a umírání ve fotografii. Záměrně vynechává příklady válečné fotografie a zaměřuje se na úkol fotografie jako vzpomínky. Práce pojednává o posmrtném portrétu, rakovině a jejich příkladech zobrazení v dějinách fotografie. V druhé části práce porovnává dva fotografické přístupy k tématu rakovina. Skrze získané poznatky a rozhovory se snaží dojít k cíli práce: jestli je fotografování takových to témat nemorální a pokud ano proč.
- Hranice současného fotografického dokume ntuVosáhlo, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-10-12Diplomová práce nesoucí název Hranice současného fotografického dokumentu je zaměřena na specifický vývoj, kterým prošla zahraniční dokumentární fotografie přibližně za poslední dvě desetiletí. Práce je rozdělena do tří samostatných kapitol, každá z nich pojednává o rozdílném tématu. První kapitola se zabývá procesem integrace dokumentární fotografie do uměleckého kontextu. Následující kapitola podrobně referuje o novém trendu uvnitř dokumentární fotografie, který je nazýván koncepční fotografický dokument. Třetí část je věnována pozoruhodné osobnosti soudobé dokumentární fotografie ? Allanu Sekulovi. Jeho fotografické a s ním úzce spojené teoretické dílo je natolik specifické, že mu je vyčleněn samostatný prostor.
- Jeff Wall v reflexi literaturyŽitňanská, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-10-11Analýza textů o Jeffu Wallovi. Průzkum vztahu mezi teoretickými texty, které o své práci napsal sám Wall a esejí, které o něm psali jiní. Hledání souvislostí nebo rozporů mezi texty. Zkoumání struktury hlavních témat diskutovaných v esejích o Wallovi a jeho vlastní textové reakce na tato témata. Wallovo postavení na umělecké scéně vyvozené z četby jeho esejí a textů o něm.
- Paranormální jevy ve fotografii konflikt technologického média a lidské mysli ve světle paranormálnaMaštera, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-18Práce se zaměřuje na průzkum fenoménů spojených s fotografií jako médiem technologického obrazu ve zdánlivém konfliktu s objektem zobrazování - paranormálními jevy. Rozdělením tématu na čtyři části - radiace, mediumistické jevy, dokumentace a psychické jevy je tvořen kategorizovaný obraz okolností vzniku a samotného vývoje fotografického záznamu paranormálních jevů. Vzhledem k rozsáhlosti vybraného tématu je okruh zúžen na jevy s přímou účastí lidského média jako prostředku k vytvoření technologického obrazu.
- Preventivní péče o DOP želatinostříbrné pozitivyVokounová, Daniela(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-08Práce řeší problematiku dlouhodobého uložení DOP želatinostříbrného pozitivu. První část práce je zaměřena na určení materiálového složení vycházející z popisu výrobního a zpracovatelského procesu. V druhé části práce jsou definovány faktory ovlivňující klimatické podmínky v depozitáři, popis a příčiny poškození DOP želatinostříbrného pozitivu a základní otázky problematiky preventivní péče. Práce je studií dobové technologické literatury DOP v rozsahu let 1880-1950, problematika preventivní péče je zpracována studií rešerše odborné tuzemské a zahraniční literatury, v rozmezí let 1970-2015. Zpracovávány byly knižní publikace, články v odborném periodiku, sborníky textů, grantové a výzkumné zprávy, směrnice a standardy. Výsledkem práce je uvedení podmínek pro dlouhodobé uložení DOP, aktuální doporučení pro dlouhodobé uložení DOP želatinostříbrných pozitivů porovnáním přístupů odborných institucí zaměřených na preventivní péči o fotografii
- Rafal MilachVeškrna, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-09-18Přiblížení a rozbor díla jednoho z významných polských dokumentaristů současnosti. Jeho dlouhodobé práce o státech směrem na východ a vztahu k technologiím ve své tvorbě.
- Rodinný archiv Františka ŠtěpánkaŠárková, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-06-02Ve své práci bych se ráda věnovala tématu amaterské fotografie, práce by měla především využívat deduktivní metody - od obecných poznatků amaterské fotografie ke konkrétnímu příkladu. Konkrétní příklad bude tvořit rozbor archivu mého pradědečka, který je výjmečný v kontextu amatérské fotografie. Důvody: 1 ,archiv je čistě amaterský, ale ojedinělý svými přístupy k fotografii např: ( promyšlené kompozice,experimentální přístup, inspirace slavnými fotografiemi) 2, všechny fotografie mají silnou dokumentární hodnotu, 3, díky dochovanosti jako uceleného souboru můžeme usuzovat na důležitost rodinných alb a emocí v nich přítomných. Věřím tak, že moje práce, může být přínosem pro téma amaterských fotografií.
- Šejla Kamerić Bosnian girlCzanderle, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-18Ve své bakalářské práci se budu zabývat tvorbou významné bosenské umělkyně Šejli Kamerić (narozena v Sarajevu, Bosna and Herzegovina, 1976). Práci budu zpracovávat jako monografickou studii.
- The role of Landscape Photography in establishment of National ParksAslanidou, Georgia(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-06The first part of this paper examines the fundamental principles of landscape photography starting with the formation of landscape as a concept and a painting genre, up to landscape photography and its various identities as an art medium, a document, an imperialistic weapon, a tool of identification. The beginning of landscape photography is presented with special focus on mountain photography. The theme moves American West where the first National Park was born, an institution that can be both praised for bringing people closer to nature, and blamed for keeping people away from direct natural experience. Τhe second part analyses the case of Swiss photographer Frederic Boissonnas and his relationship with Mount Olympus. The reasons that brought him to Greece, the first ascent on the summit of the mountain in 1913, his other two expeditions in 1919 and 1927 and his promotion campaign for Mount Olympus National Park are researched. Finally Boissonnas' movements for the establishment of the Park are studied in order to understand the role his photographs played in preserving the natural and cultural landscape of the area.
- Thomas DemandKolský, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-10V této práci se zaměřuji na dílo německého umělce Thomase Demanda. Nejprve tak činím na úrovni Demandovy metody a v druhé části textu se zaměřuji na tři rozdílná čtení jeho tvorby. Záměrem této práce je právě prezentace Demandova díla v koherentním kontextu a posouzení či syntéza různých interpretačních čtení, se zvýšenou pozorností vůči vztahu Demandova díla k realitě, tj. reprezentaci, a divákovi v rámci jeho percepce Demandových fotografií. Jako zásadní v Demandově tvorbě identifikuji moment sdružující motiv absence, uzavřenosti a vnitřnosti, které jsou společné všem interpretacím. Navrhuji také čtení Demandovy tvorby jako anticipující principy digitálního obrazu, potažmo fotografie.