Browsing by referee "SKALL, Vladimír"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- Filmová adaptace divadelní inscenaceHovorková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-04V této práci si chci pokládat otázky interakce divadla a filmu. Nechci se tedy věnovat "natočenému divadlu", nýbrž výhradně filmovým adaptacím divadelních inscenací. Dramatická díla se velmi často stávají námětem pro filmová díla, avšak co vede tvůrce ke zfilmování konkrétní divadelní inscenace? Nakolik pak filmaře ovlivní existující předloha, a jakou cestou se vydat, když divadlo i film nabízejí tolik rozličných výrazových prostředků? Co všechno může divadlo nabídnout filmu, a co z toho je film schopen pojmout za své, převzít, či transformovat? A existují v tom případě nějaká pravidla?
- Guerillový štýl natáčania a jeho dopady na prácu zvukára.Stýblo, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-13Táto bakalárska práca sa zaoberá zmenami spôsobu práce zvukára v meniacom sa produkčnom prostredí, meniacich sa technológiách a prístupoch vo filmovej tvorbe. Popisuje skúsenosti zvukárov z práce v netradičnom prostredí, je doplnená o technické tipy a riešenia problémov vo všetkých fázach tvorivého procesu - od plánovania až po postprodukciu.
- Nejčastější problematika oboru Zvuková tvorba v pojmech a praktických příkladechGráf, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-01-23Cílem diplomové práce je vytvořit materiál, který by prehledně shrnul problematiku oboru zvuková tvorba a na praktických příkladech demonstroval jeho nejzásadnější pojmy a problematiku vzniku zvukové složky audiovizuálního díla. Smyslem práce by měl být vznik materiálu, který bude sloužit zejména v rámci výuky nových filmových tvůrců a to napříč jednotlivými obory zejména v rámci FAMU, ale i mimo ni. Práce by neměla být zaměřena jen studenty zvukové tvorby, ale spíše na studenty střihu, režie a dalších oborů pro které bude pomocníkem při realizaci vlastních projektů v budoucnu. Pomineme-li uměleckou složku audiovizuálních děl a jejich dramaturgickou stavbu, je k jejich vzniku potřeba spousta technických a technologických postupů. Ty by v ideálním případě měly sloužit k naplnění tvůrčího záměru a ne být zbytečnou překážkou. Proto by práce měla přehlednou formou uporoznit na problematiku, kterou se obor zvuková tvorba zabývá. Zaostřit na vznik audiovizuálního díla z pohledu tvůrců zvukové složky. Text by se měl vyvarovat zbytečných technických pojmů a měl by se soustředit na zkušenosti a příklady z praxe.
- Zvuková dramaturgie ve filmech Darrena AronofskéhoKocáb, Michael(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-09-11Bakalářská práce „Zvuková dramaturgie ve filmech Darren Aronofského“ pojednává o tvorbě zvukového mistra Craig Henighana a jeho spolupráci s filmovým režisérem Darren Aronofskym. Přestavuje tyto dva tvůrce v kontextu jejich tvorby a zaměřuje se na filmy Black Swan a mother!, kde analyzuje zvukovou dramaturgii v klíčových scénách. V poslední řadě obsahuje rozhovor s Craigem Henighanem, ve kterém se vysvětluje jeho kreativní spolupráce s Darren Aronofskym. Důvod pro vznik práce je mé přesvědčení, že tyto filmy by nebyly zdaleka tak působivé bez rafinovaného zvukového a hudebního doprovodu.
- Zvukové banky dnesVaníčková, Daniela(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-13Téma této bakalářské práce je jasně vymezené názvem - měl by to být především přehled dnes dostupných internetových zvukových archivů. Při té příležitosti se v této práci ale také zaměřím i na zvukové banky a jejich vznik obecně - je třeba znát historický kontext zkoumaného objektu, pokud jej chceme řádně uchopit. Součástí práce je také bližší vhled do vzniku konkrétního archívu z našeho kulturního kontextu (Barrandov). Práce by měla být přínosem (především) pro praktickou práci v oboru nejen studenta KZT.