Browsing by referee "SRSTKA, Jiří"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- Analýza právních forem kulturních domů v okrese NáchodRydlo, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-02Práce si bere za cíl zhodnotit právní formy kulturních domů v okrese Náchod. Provoz kulturních domů v oblasti je zajímavý tím, že se tu nachází hned čtyři různé právní formy, ustavované podle tří zákonů. Rozboru samotných organizací předchází analýza prostředí, a to ze tří hledisek. Prvním je popis situace kulturních domů v České republice, druhým je detailní analýza legislativy, vztahující se především, nikoli však výhradně, k daným právním formám, a třetím jsou specifika regionu. Hlavní výzkumnou metodou je v této části studium literatury a dalších písemných pramenů. Výstupem je teoretický základ pro druhou část včetně stanovení kritérií pro porovnávání a posuzování právních forem. Analýza organizací je rozdělena na dvě části. Jedná se o kvalitativní výzkum na straně jedné a srovnání finančních ukazatelů na straně druhé. Obě části zahrnují kontext měst, v nichž se organizace nacházejí. V těchto kapitolách se výzkum opírá hlavně o dokumenty a další informace vydávané organizacemi a městy a o rozhovory s představiteli organizací. Následně práce posuzuje vhodnost jednotlivých právních forem a navrhuje optimální způsob ustavení kulturního domu. Jako vyhovující právní formy se na základě zvolených kritérií jeví zájmové sdružení právnických osob, spolek a ústav. Ze sedmi kulturních domů v okresu je tedy jediným vhodně ustaveným Městský klub v Novém Městě nad Metují.
- Neziskové právnické osoby v SRNNesvadbová, Nora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-12Tato práce je věnována německým neziskovým právnickým osobám se speciální kapitolou o divadlech v SRN. Dále se práce zabývá neziskovým sektorem Německa, definuje pojem "neziskovost" a popisuje výhody, nevýhody a alternativy tohoto sektoru. Hlavní téma je tak zasazeno do kontextu prostředí, ve kterém německé nonprofitní organizace vznikají. Mým hlavním cílem bylo analyzovat aktuální stav neziskových organizací v Německu a srovnat ho se situací v České republice. Výsledná pozitiva jsem se pokusila aplikovat na naše prostředí. Srovnala jsem jak kulturní sektory obou zemí (vymezení sektorů, financování), tak kulturní politiku SRN a ČR, neziskové organizace a jejich právní formy, i samotná divadla včetně transformace těch veřejně provozovaných. Pokusy o transformaci veřejných divadel probíhají jak v Německu, tak v České republice.
- Pražské divadelní scény v ziskovém sektoruJordan, Hanuš(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-12Tato magisterská práce se zabývá průzkumem tří divadel působících v ziskovém sektoru v Praze. Vzhledem k citlivé povaze ekonomických údajů jsou některé informace z oblasti pražských ziskových divadel publikovány vůbec poprvé. Zároveň zkoumá Městská divadla pražská, příspěvkovou organizaci hlavního města Prahy. Autor této práce v akademické rovině navrhuje zrušení svazku Městských divadel pražských. Prostor osamostatněného Divadla ABC navrhuje pronajmout hlavním městem Prahou novému provozovateli se ziskovou právní subjektivitou. Praha má díky tomutu kroku získat výraznou úsporu finančních prostředků při zachování reprezentativního divadla v centru metropole. Autor se zabývá třemi možnými druhy divadelního provozu pro nově vzniklý subjekt. Pro ně vypracoval hrací plány a rozpočty na dvě divadelní sezóny. Ke konci této práce je zvolen nejvhodnější navrhovaný model. Je možné tento model provozovat se ziskem? A za jakých podmínek?
- Ředitel Národního divadla vývoj statutuUrbánková, Monika(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-13Diplomová práce s názvem "Ředitel Národního divadla - vývoj statutu" byla vytvořena primárně jako historicko-badatelské dílo, které pomůže nahlédnout na tuto neodmyslitelnou kapitolu historie České republiky z odlišného pohledu, než bývá zvykem. Samotný základ tvoří statuty Národního divadla, které jsou popisovány dle podobné šablony, čímž vzniká přirozené srovnání vývoje této instituce. Diplomová práce začíná rokem 1929, tedy zestátněním Národního divadla a vrcholí prvním "demokratickým" statutem v roce 1993, resp. jeho novelou v roce 1994. Práce je obohacena o pohled na samotnou historii naší země, jelikož každá kapitola začíná krátkým shrnutím událostí dané doby pro snazší orientaci čtenáře. Neopomenutelnou složku tvoří též právní aspekty týkající se Národního divadla ve vybraném období. Věřím, že práce "Ředitel Národního divadla - vývoj statutu" bude přínosná všem budoucím čtenářům, kteří by díky ní měli pochopit samotnou podstatu fungování této organizace a postavení ředitele v ní v průběhu více jak šedesáti let.
- Srovnání fungování Hudebního divadla Karlín a Městského divadla BrnoSrbová, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-09-11Magisterská diplomová práce se zabývá Hudebním divadlem Karlín a Městským divadlem Brno jakožto jedinými příspěvkovými organizacemi, které se věnují převážně muzikálovým produkcím. Hlavním cílem je tyto instituce mezi sebou srovnat, a to z mnoha hledisek. Přestože jsou patrné odlišnosti těchto divadel, je v počátku vycházeno z předpokladu, že relevantní srovnání bude možné. V první fázi jsou obě divadla představena a je popsána situace v jednotlivých oblastech. Následně dochází ke komparaci údajů. Práce čerpá informace převážně z výročních zpráv z let 2013 až 2017. V situacích, ve kterých se autorka potýká s nedostatkem konkrétních údajů, se přiklání k vlastním výpočtům. Z toho vyplývají výsledky, které jsou nepřesné, avšak lze z nich při srovnání vycházet. Dalším zdrojem jsou rozhovory s řediteli zkoumaných divadel Egonem Kulhánkem a Stanislavem Mošou.