Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "STEJSKALOVÁ, Sylva"

Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
  • Interpretace a zvukové pojetí nahrávek Smetanova kvartetu e moll
    Pohnán, Jiří
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)
    Date of thesis defence: 2017-06-05
    Cílem této práce je interpretační a zvuková analýza nahrávek Smetanova kvartetu e moll „Z mého života“. Pro tento účel jsme vybrali nahrávky: Českého, Smetanova, Lindsay, Škampova a Haasova kvarteta. Metodou analýzy určíme charakter složek, které se podílely na vyznění skladby, a jednotlivé výstupy porovnáme. Výsledkem by mělo být získání uceleného pohledu na tuto problematiku.
  • Interpretační analýza Scubertova písňového cyklu "Zimní cesta".
    Štanclová, Kristina
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)
    Date of thesis defence: 2013-06-11
    Tato bakalářská práce se v první řadě zabývá interpretačními problémy písňového cyklu Zimní cesta Franze Schuberta. Její hlavní náplní je srovnávání různých interpretací z pohledu hudebního režiséra. Posuzuje nahrávky třech významných, generačně rozdílných interpretů barytonového oboru: Dietricha Fischera -Dieskau, Matthiase Goerneho a Gerharda Hüsche. Obsahuje také kapitolu o Franzi Schubertovi a jeho díle. Zabývá se žánrem komorní písně a jeho vývojem v době před Schubertem, dále zkoumá vliv Schubertových písní na písňovou tvorbu jeho pokračovatelů. Její náplní je také rozbor jednotlivých písní včetně kritického pohledu na hudební text sám o sobě a jeho vztah s předlohou. Zamýšlí se i nad specifikem nahrávání vokální hudby.
  • Jiří Gemrot a jeho metoda hudebně režijn í práce
    Pohnán, Jiří
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)
    Date of thesis defence: 2015-06-02
    Tento dokument se zabývá metodou práce předního českého hudebního režiséra Jiřího Gemrota. Zkoumá, jakým způsobem tato osobnost řeší jednotlivé problematiky oboru hudební režie. Těmito problematikami jsou například: vedení režisérského zápisu, práce s interprety, spolupráce se zvukovým mistrem, tvorba nahrávky apod.
  • Vliv nahrávání na vývoj hudební interpre tace
    Fojtů, Michael
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)
    Date of thesis defence: 2015-06-02
    Práce se zabývá hledáním vztahů a souvislostí mezi nahráváním zvuku a hudební interpretací. Snažíme se dokázat, že právě proces nahrávání měl důležitou roli v rozvoji hudby. Předmětem našeho zájmu se stává nahrávka. Její definice a postavení v minulosti a dnes. Srovnáme rozdíly mezi vnímáním koncertu a zvukového záznamu. Zjistíme, do jaké míry byl interpret nucen přizpůsobovat svůj projev potřebám nahrávání. Nejdůležitější metodou našeho zkoumání je analýza snímků z různých období technologického vývoje. Pomocí sluchu posuzujeme množství informací, které nám může daný záznam poskytnout.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy