Browsing by referee "STEJSKALOVÁ, Tereza"
Now showing 1 - 9 of 9
Results Per Page
Sort Options
- České a slovenské fotografické publikácie po roku 1993Fedorová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-19V teoretickej časti diplomovej práce bližšie rozvediem svoj záujem o fotografické publikácie a autorské knihy, ktorých popularita sa v posledných rokoch zvyšuje. V práci nastienim, čo nás do tejto súčasnej situácie priviedlo a zamyslím sa nad tým, aká budúcnosť fotopublikácie čaká. Sústredím sa na knihy vydané po roku 1993 v Česku a na Slovensku. Práca začína stručným opisom situácie pred rozpadom Československa a následne sumarizuje stav v oboch krajinách, vďaka čomu ich môžem rozobrať a porovnať. Cieľom je zistiť na konkrétnych vybraných autoroch, aké faktory formovali vydavateľskú prax, do akej miery malo vplyv otvorenie hraníc, o akých žánroch knihy pojednávajú, ako sa vyvíjal knižný grafický dizajn a remeselné spracovanie a aké úspechy sa im podarilo dosiahnuť doma aj v zahraničí. Zaujíma ma, či sa obe krajiny po rozpade vydali vlastným smerom, alebo či si sú spoločensky a kultúrne príliš podobné aby bol medzi nimi viditeľný rozdiel.
- Dohled a uměníSmažinka, Borek(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-15Bakalářská práce Dohled a umění se zabývá automatizovanými kamerovými systémy a jejich možným využitím v umění. V obecné části se soustředí na kánon témat a problémů, kterými se vývojářská a odborná obec v poslední době zabývá. Z těchto témat vybírá ty nejvýznamnější, které se dají v praxi implementovat do jiného než bezpečnostního průmyslu. Část věnovaná historickému pozadí se soustředí na klíčové momenty, kdy se tato technologie stala žádanou a jakými vlivy dospěla k tak rychlé evoluci. V poslední části pak zkoumá současný stav využívání těchto systémů na poli výtvarné a umělecké činnosti a zjišťuje, jaké další možné využití by tyto technologie mohly mít.
- FAMU a normalizace, katedra fotografie v letech 1975-1989Novotný, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-15Práce se věnuje situaci na katedře fotografie FAMU a jejímu historickému vývoji s ohledem na dobu normalizace. Je zcela bez pochyb, že politika tehdejšího Československa, a normalizační dozor nad kulturou obecně, v nějaké míře zasahoval do prací tehdejších studentů a v této práci se budu snažit zjistit, jakými prostředky se s tímto tlakem studenti vypořádávali. Promítaly se jejich osobní postoje vůči režimu nějak do jejich práce nebo v tomto směru panovala přísná autocenzura? Další otázkou, kterou práce otevírá, je tehdejší vztah mezi kantory a studenty. Z jiných vysokých uměleckých škol máme záznamy o případech studentů i profesorů, kteří spolupracovali s StB. S několika příklady tohoto dění čtenáře během práce obeznámím. Dělo se toto i na FAMU, a pokud ano, ovlivňovala tato možnost a s ní spojená podezření atmosféru na škole? Byla některá témata tedy naprostým tabu, nebo již v “uvolněnější” době posledních let normalizace tu a tam někdo naznačil svůj nesouhlas? Za bližší prozkoumání také stojí pozice, kterou studenti FAMU zaujímali vůči tehdejšímu undergroundu a “neoficiální sféře” v umění. Opět, z AVU a UMPRUM máme zdokumentované případy, že se toto dělo, a tak je na místě hledat konkrétní případy i na katedře fotografie na FAMU. Práce končí těsně před událostmi 17. Listopadu 1989, které by vydaly na samostatnou práci.
- Hlas zvířat v současné české fotografiiSieberová, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-13Tato bakalářská práce se zabývá bližším formulováním současné tendence zobrazování zvířat ve fotografii, a to v českém prostředí. Úvod je věnován pohledu na vztah člověka a zvířete nejprve obecněji společensko-historickým exkurzem do 19. a 20. století; následně v české společnosti současnosti. Hlavní prostor je poskytnut subjektivní analýze práce vybraných autorů, kterými jsou Dominik Gajarský, Václav Jirásek, Radek Kalhous a Jana Kasalová. Cílem je popsat rozdílnost přístupů a především motivy k volbě zvířete do přední role fotografických souborů a ty v závěru porovnat.
- Plant pornYou, Longyu(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-14At least from 2015, the trend of indoors plants is gaining in popularity again. Many social media, mostly Instagram, are filled with a vast amount of indoor plant photographs. A new wave of content creators began to focus their interest on houseplants. The core concepts and questions that will be tackled by this thesis go as follows: What is the start of the popularity of houseplants? What is the reason for the fascination with indoor plants in recent years? This thesis methodologically draws on Netnography to discuss and analyze the background and development of plant porn subculture. What is the definition of plant porn, and reasons behind its ever-growing popularity, what are the participants' intentions?
- Prodej současného umění v České republiceVlček, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-06-29Práce mapuje prodej současného umění v České republice. Komplexně nahlíží na celý proces a formou případových studií se snaží přiblížit postupy a mechanismy, jakým způsobem se v České republice se současným umění obchoduje. V teoretické části se zaměřuje na historický vývoj po roce 1989 a vývoje instituce komerční galerie, který byl u nás specifický oproti západnímu trhu. V praktické části vychází z rozhovorů s galeristy, umělci a sběrateli tak, aby obsáhla celý proces prodeje současného umění a mohla pojmenovat jeho silné i slabé stránky.
- Speculation and EstrangementColodny, Matthew(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-18This MA thesis explores the intersection between the methodologies of science fiction and art. Science Fiction has always had a specific relationship to reality and in particular to scientific knowledge. But its influence is not limited merely to the world of technological development and speculation. Science fiction is in a unique position as a genre in that its influence can be felt everywhere, and that its permeability and adaptability are defining features of it. Many surveys of the influence of science fiction have been conducted, but very few have focused on the contemporary impetus to engage in speculative world building, and the ways that these practices intersect with contemporary art and philosophy. This essay gives a brief overview of the history of science fiction, starting in its development in ancient and classical stories into the present day. It also gives an overview of the development and changes in science fiction thought within the field of science fiction studies. Following this it conducts an evaluation of the ways in which science fiction interacts with contemporary theory and practice. Specific attention is paid to the ways that science fiction led to the development of certain modes of accelerationist thought, speculative realism and its relationship to knowledge, and utopian studies as separate from science fiction. Following this a brief survey of contemporary artists whose work interacts with certain principles unique to science fiction will be conducted. Specific attention will be paid to concepts of worldbuilding and estrangement, as well as methods for engaging and presenting postcolonial thought and practice. This paper argues that there is much to gain in studying science fiction, and provides examples of cases where such readings can be useful and productive.
- Vicarious TraumaLee, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-14The construct of this thesis is an examination of the role of trauma or traumatic events within a viewer’s vicarious experience. The fundamental aspects, which I will be examining, in order to understand this role, will be vicarious witnessing of traumatic events via media and art. Beginning with how trauma is understood in a clinical sense, the thesis will explore the definition and the history of trauma. Furthermore, the thesis will explore the understanding of vicarious trauma through media witnessing. This thesis presents case studies in which the experience of a traumatic event is portrayed, in a vicarious capacity, to an audience, whether it be through mass media, or contemporary art and will establish the importance and role of vicarious trauma in today’s society.
- Vizuální reprezentace kultury původních obyvatel KanadySměták, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-06-29Práce mapuje filmovou tvorbu původních obyvatel Kanady, přičemž se zaměřuje na to, jak původní obyvatelé reprezentují svoji vlastní kulturu. Na úvod se práce věnuje problematice vidění a zobrazování „těch druhých“ v kontextu vizuální antropologie, která domorodé kultury zobrazuje zpravidla z perspektivy západní kultury. Teoreticky se práce opírá o pojetí dokumentárních modů Billa Nicholse, jež aplikuje na filmová díla realizovaná produkčními společnostmi Isuma a National Film Board of Canada. Cílem práce je určit specifika domorodého filmu, a to zejména z hlediska filmové řeči a motivů, které se ve filmech objevují. Důraz bude kladen dále na analýzu role vypravěče, příběhu a původních domorodých jazyků.