Browsing by referee "SULŽENKO, Jiří"
Now showing 1 - 15 of 15
Results Per Page
Sort Options
- Česká nezávislá taneční scéna a její vnitřní strukturaHájková, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-09Práce si klade za cíl přiblížit a zmapovat současnou nezávislou taneční scénu, s důrazem na její subjekty a jejich provázanost. Sleduje pouze oblast současného tance, pohybového a fyzického divadla, provozovaného na profesionální úrovni. První část je přehledová. Představí soubory u nás v současné době fungující, v jakých prostorech se mohou prezentovat, kterých festivalů se mohou účastnit, kde mohou získávat finanční zdroje a na koho se mohou obrátit s prosbou o pomoc. Hlavním výstupem práce jsou především grafy, které originálně rozvíjejí předchozí mapovací část. Práce může být přínosná nejen pro ty, kteří se v taneční oblasti již pohybují, ale zároveň například pro produkční a manažery, kteří mají zájem věnovat se taneční oblasti, ale zatím se v ní příliš neorientují.
- Činnost a fungování Nové sítě, z.s.Tyl, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-06Abstrakt Bakalářská práce s názvem Činnost a fungování Nové sítě, z. s. si klade za cíl detailní rozbor této kulturní sítě. Jaké cesty volí, jak naplňuje své vize, atd. Popsat vznik organizace, motivace a dílčí kroky, které Nová síť ke svému současnému fungování podnikla. Jak jednotlivé části organismu přemýšlejí a jak spolu kooperují. Věnuje se organizační struktuře, v jakých podmínkách existuje. Chce souhrnně vypsat přehled činností, kterým se věnuje. Rozkrýt zdroje financování. To vše v návaznosti na představení jiných evropských kulturních networků. Konkrétně IETM, Trans Europe Halles a IN SITU. V závěru práce nastínit další směřování Nové sítě.
- E-marketing v slovenských a českých diva dláchKánová, Mária(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-10KÁNOVÁ, Mária: E-marketing v slovenských a českých divadlách. [Diplomová práca] ? Akadémia múzických umení v Prahe. Divadelná fakulta; Katedra divadelnej produkcie. ? Vedúci magisterskej práce: Mgr. Vlastimil Ježek Predkladaná diplomová práca sa zaoberá marketingom na internete a jeho využitím v divadelnom prostredí. Opisuje vzťah internetu a marketingu, obsah, rolu a definíciu e-marketingu a poukazuje na základné špecifiká marketingu divadiel. Hlavná časť je zameraná na podrobný rozbor jednotlivých nástrojov marketingového mixu na internete a podanie príkladov ich možného využitia v divadlách. Práca môže poslúžiť marketingových stratégií pre prostredie internetu. Cieľom práce je zmapovať súčasný stav e-marketingu v slovenských a českých divadlách a poukázať na možné príležitosti do budúcnosti. najmä divadlám ako teoretické východisko
- Internetové technologie a divákPelechová, Andrea(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-06-13Tato bakalářská práce představuje způsoby využití internetových technologií pro obor divadelní produkce. Zkoumá možnosti, jak využít analytické a komunikační nástroje prudce se rozvíjejícího oboru internetových technologií ve prospěch divadla a jeho diváka. Práce se zaměřuje na možnosti využití internetových technologií pro zlepšení komunikace mezi tvůrcem-divadelním subjektem a divákem a za účelem odstraňování bariér v jejich vztahu. Popisuje možnosti aktivizace diváků, prohloubení jejich prožitku a zážitku a popisuje, jak lze poskytovat divákům lepší či zcela nové typy služeb. Zkoumá možnosti využití internetových technologií pro efektivní zahájení a udržení kontaktu tvůrce-divadelního subjektu a diváka v jednotlivých období komunikace s použitím rámce See-Think-Do-Care. Prostřednictvím internetových technologií lze také získávat data o divácích ‒ tomu je rovněž v práci věnovaná kapitola. V praktické části usiluji o zmapování současného stavu využívání internetových technologií. Formou výzkumu jsou nestandardizované rozhovory se zástupci několika vybraných tvůrců-divadelních subjektů, kteří nastiňují problematické body současného stavu.
- Ku kreatívnym možnostiam manažmentu divadlaCieślaková, Adriána(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-05-15Dizertačná práca s názvom Ku kreatívnym možnostiam manažmentu divadla skúma rôzne možnosti a cesty umožňujúce rozvíjať tvorivý potenciál jednotlivcov, osobu kreatívneho manažéra, vedenie ľudí v kreatívnych tímoch a napokon smerovať k vytvoreniu a stabilizácii kreatívnej organizácie. Tieto štyri témy tvoria prvé štyri kapitoly dizertačnej práce. Základnou metódou výskumu je syntéza poznatkov od renomovaných autorov v oblasti kreatívneho manažmentu, kulturológie, ekonómie, psychológie a psychiatrie, neurológie, od dramaturgov, režisérov a manažérov. Súčasne sa opieram o výsledky svojho pedagogického pôsobenia na Katedre produkcie DAMU a o vlastné skúsenosti, ktoré si dovoľujem sumarizovať pri jednotlivých popisovaných fenoménoch. Predkladaná dizertačná práca nemá ambíciu stopercentne vyčerpať danú tému, ale priniesť postrehy v nových súvislostiach, nových prepojeniach, najmä na rôzne zdroje tvorivosti a možností kreatívneho riešenia problémov vo vzťahu k manažérskej práci a z hľadiska divadelno - profesijného na osobu dramaturga, čomu je venovaná záverečná, piata kapitola. Touto prácou si kladiem za cieľ dokázať využiteľnosť a účelnosť tvorivého prístupu, ktorý má predpokladám pozitívny vplyv na ľudí, tímy aj celé organizácie ako v kvantitatívnej rovine, najmä v efektívnosti procesov, tak po kvalitatívnej stránke. Tieto poznatky sú už do istej miery spracované v literatúre manažérskej, avšak len zriedka v umelecko – manažérskej. Východiskom výskumu realizovaného v rámci doktorandského štúdia na Katedre alternatívneho a bábkového divadla DAMU je hypotéza, že poznanie a využívanie metód kreatívnych postupov povedie k zvyšovaniu úspešnosti vybraných organizácií, prechodu od kreovania nových myšlienok k ich artikulácii, realizácii a evaluácii, ktorá prinesie ďalší posun motivovaných ľudí, ktorých práca v prvom rade baví. Organizácia rozšíri množstvo a zvýši kvalitu projektov a iných výstupov, spolupracovníkov, divákov, zvýši úroveň finančnej stability, odozvu u mediálnych partnerov.
- Kultura v krizi aneb kulturní transformace?Mikhailiv, Olga(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-09-11Tato práce analyzuje kulturu v krizi nebo v době transformace a je doplněna případovou studií pro město Lvov. Záměrem práce je kriticky posoudit stav kultury na Ukrajině a určit, kdo jsou skuteční činitelé ovlivňující kulturní vývoj v zemi. Je zde proveden stručný rozbor legislativy týkající se kultury od osamostatnění státu po současnost. Dále jsou mapovány nestátní komunitní a soukromí činitelé účastnící se kulturního života v zemi. Práci uzavírá případová studie kulturního vývoje na lokální úrovni, provedená na příkladu města Lvova.
- Kulturní strategie pro umění ve veřejném prostoruKunc, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-02-02Předkládaná diplomová práce se věnuje široké oblasti živého umění ve veřejném prostoru, takzvaného buskingu, a to ve vztahu ke dvěma hlavním myšlenkovým proudům – jednak bariérám pro realizaci aktivit, napříč městy; v řadě další potom kulturním strategiím pro tuto oblast. Nasbírané teoretické znalosti i praktické zkušenosti (mimo jiné z historického vývoje městských společenství, studia celé řady legislativních dokumentů, kulturních strategií, vlastních výzkumů autora, četných pozorování a rozhovorů s uměleckými aktéry a zástupci standardotvorných institucí napříč celým světem, analýz překážek pro realizaci aktivit ve veřejném prostoru a dalšího) přeměňuje jednak v komparaci dvou měst – v prvé řadě Prahy a v řadě druhé Londýna jakožto etalonu přístupu k uměleckým aktivitám ve veřejném prostoru, dále poté v sérii konkrétních doporučení pro tvorbu standardu, strategie a případně i navazující legislativy pro realizaci opatření ve vztahu k předmětu práce v rámci hlavního města Prahy. Myšlenkovým fundamentem celé diplomové práce je přesvědčení, že kulturní aktivity tzv. živého umění do veřejného prostoru patří, neboť mají poten-ciál zvyšovat kvalitu života, edukovat obyvatelstvo a zásadně zvyšovat jeho kreativitu, rozvíjet potenciál místa a lokality, snižovat kriminalitu, tvořit ekonomické multiplikace a další.
- Mezisektorová spolupráce mezi uměním a organizacemiNazarova, Nadezda(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-02-12Mezisektorová spolupráce mezi uměním a organizacemi (nebo jiným názvem je umělecká intervence) byla prozkoumána a používána v praxi v evropských zemích, jako je Švédsko, Norsko, Dánsko, Francie, Španělsko, Spojené království, Švýcarsko. Výzkum diskutuje mezisektorovou spolupráci, při nichž lidé, praktiky a / nebo produkty ze světa umění vstupují do světa organizací na podporu a spouštění rozvoje a inovací. Prozkoumám a zmapuji vývoj této oblasti v České republice a na Slovensku, stejně jako prozkoumám otazku "jaké jsou dopady takové spolupráce?". Zda dokážeme identifikovat potenciální "přidané hodnoty" pro organizace, umělce a pro společnost, ve které jsou přiloženy? Práce také obsahuje výsledky výzkumu, během praxe v roce 2020, která byla provedena ve Švédsku v rámci organizace TILLT, jeden z nejzkušenějších projektových týmů v oblasti mezisektorové spolupráce od počátku roku 2000.
- Nákladové nádraží ŽižkovVlčková, Jovanka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-12Diplomová práce se věnuje nákladovému nádraží Žižkov a jeho přeměně na kulturní centrum. Představuje jeho charakteristiky, provoz a výstavbu. Dále zkoumá jeho cestu k prohlášení za kulturní památku, se všemi peripetiemi popisuje složité vztahy a zájmy mezi vlastníkem budovy, developery, městskou částí Praha 3, politiky, ale i neziskovou sférou a občanskými iniciativami. Jedná se o studii prostředí, ve které je nutné se orientovat předtím, než se začne plánovat jakýkoli projekt. Dále práce popisuje konkrétní vize kulturního centra, majetkovou a finanční situaci a prezentuje vybrané subjekty - budoucí obyvatele nádraží, včetně konkrétního projektu, který se chystá realizovat přímo autorka práce. V závěrečné části jsou představeny příklady již funkčních center nejen ze zahraničí, které dokazují veskrze pozitivní dopady na společnost, na uměleckou komunitu i ekonomický vzrůst okolí. Budoucnost nákladového nádraží Žižkov je jen zlomkem v široké problematice konverzí industriálních či nádražních prostor. Jedná se o ojedinělou příležitost, jak v Praze vybudovat z výjimečného místa unikátní projekt.
- Nová média v práci s divadelním publikemZavřelová, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-02-01Předkládaná práce se věnuje problematice využití nových médií a implementace současných trendů online komunikace v prostředí divadel. V první části jsou definovány nejdůležitější pojmy a představeny hlavní platformy online komunikace. Následuje komparativní analýza komunikace pěti českých divadel na sociálních sítích – jedná se o Jihočeské divadlo v Českých Budějovicích, Slovácké divadlo v Uherském Hradišti, Městské divadlo Zlín, Moravské divadlo v Olomouci a Klicperovo divadlo v Hradci Králové. V další části je pak vyhodnocen výzkum publika Jihočeského divadla s důrazem na online komunikaci a participaci, který byl realizován ve spolupráci s tímto divadlem. Na základě tohoto výzkumu a komparativní analýzy jsou v práci formulována doporučení pro komunikační strategii Jihočeského divadla.
- Propagace divadel v sociálních médiíchNováková, Gabriela(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-11Bakalářská práce v první části představuje pojem sociální média, jejich konkrétní typy a dále specifika marketingu neziskových kulturních organizací. Shrnuje několik zásadních doporučení, jakým způsobem se sociálními médii pracovat z hlediska tvorby obsahu, zejména se sítí Facebook. Druhá část se věnuje třem konkrétním pražským divadlům a jejich užívání sociálních médií v praxi. To je podrobeno stručné analýze. Závěr hodnotí práci zkoumaných divadel se sociálními médii a nastiňuje možnosti, jak jejich využívání v těchto institucích zefektivnit.
- Public relations v divadleVahalová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-09Cílem mé diplomové práce je zmapování a utřídění dostupných informací k tématu Public Relations v divadle. Práce je rozdělena na dvě základní části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je pozornost zaměřena především na obsah Public Relations, dále na komunikaci jako nedílnou součást PR, nové trendy, druhy sdělení a komunikační prostředky. Součástí teoretické části je i historie Public Relations, primárně kolébka PR - Spojené státy americké. Praktická část nás zavede do dvou konkrétních divadel. Tím prvním je příspěvková organizace - Švandovo divadlo na Smíchově v Praze, a tím druhým je společnost s ručením omezeným - Studio DVA, taktéž v hlavním městě. Celou praktickou část doplní komunikace s médii a novináři, kde byl můj primární zájem zaměřen na to, jak média a novináři hodnotí stávající "divadelní servis". Co dělají divadla při komunikaci s médií správně, a co by mohla naopak zlepšit. V celé práci je průběžně uvedeno mnoho inspirativních příkladů z praxe, ať už z historie či současnosti.
- Role PR ve vybraných divadlechDrvotová, Vladana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-13Diplomová práce představuje a analyzuje poznatky o současném stavu a podobě public relations (PR) vybraných divadelních příspěvkových organizací a subjektů v nestátním neziskovém sektoru v pěti největších českých městech – v Praze, Brně, Ostravě, Plzni a Olomouci. Jejím hlavním cílem je zjistit, jakou roli zastává PR v těchto organizacích. Zda je vnímáno spíše jako strategický nástroj nebo výkonná služba a jaké místo má ve struktuře organizace. Přestože je termín PR stále častěji používán nejen v rámci akademické sféry, ale i širokou veřejností v běžné komunikaci, může působit matoucím dojmem. V teoretické části práce je proto věnována pozornost ukotvení PR v rámci teorie oboru samotného, ale také marketingové komunikace a managementu. Prostor je věnován i aktuálním trendům v PR. Ústřední praktická část obsahuje data získaná z osobních semi-strukturovaných rozhovorů s pracovníky PR a marketingu Národního divadla, Národního divadla Brno, Národního divadla moravskoslezského, Moravského divadla Olomouc, Divadla Josefa Kajetána Tyla, scény Jatka78, Kulturního centra Cooltour, Moving Station a Divadla Tramtarie.
- Studio DamúzaŘezníková, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-06Bakalářská práce Studio Damúza je zaměřena na současný stav produkční jednotky, která vznikla před 17 lety původně jako alternativní scéna k Divadlu DISK pražské DAMU. Na příkladu několika produkčních jednotek je zde vysvětlen pojem produkční jednotka. Práce srovnává provoz Studia Damúza, Jedefrau.org a ART Prometheus. Popisuje vy zkratce historii Studia Damúza. Dále se věnuje především jeho současnému provozu, financování a pokusům o získání vlastního prostoru. Poetiku Studia Damúza přibližuje práce na popisu současného repertoáru. V závěru práce nabízí několik variant, jak posunout provoz Studia Damúza směrem kupředu. Hledá problémy, které mu v tom brání, a snaží se najít jejich řešení.
- Virální a guerillový marketing v kultuřeMoudrá, Martina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-10Diplomová práce Virální a guerillový marketing v kultuře vychází z definice virálu coby cesty šíření informací a guerilly jakožto přístupu k marketingu. Virální šíření sdělení je staré jako reklama sama, ale nová média sdílení informací poskytla další rozměr a kontext. Virální a guerillový marketing představují pro umělecké organizace nevyužitý potenciál, protože kultura může pro tyto účely využívat svou virální (šíření) a guerillovou povahu (boj za lepší svět, hledání momentu překvapení a nových cest prezentace). Výchozí tezi této diplomové práci, tedy, že tyto formy marketingu kultura nedostatečně využívá, potvrzuje rozbor publika umění, specifik arts marketingu v porovnání s marketingem zboží, definování silných a slabých stránek virálu i guerilly, aktivizace veřejného prostoru ve prospěch umění a v neposlední řadě i případové studie kampaní českých kulturních organizací a výzkum znalosti a užívanosti virálu.