Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "Salzmannová, Eva"

Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
  • Dramatická postava jako sen, herecká postava jako její život
    Nováček, Jindřich
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-09-18
    Tato práce je rozborem rozdílu mezi hereckou postavou a dramatickou osobou. V souvislosti s mojí absolventskou rolí Segismunda, v absolventské inscenaci Pedra Calderóna de la Barcy ?Život je sen?, pod režijním vedením Pavla Kheka. Jde o přesné určení rozdílu ve vnímání herce, kdy je hereckou postavou (při zkouškách, při hledání znaků pro dramatickou postavu) a dramatickou osobou (při představeních, kdy herce divák vnímá jako postavu jednající na jevišti). Tento rozbor je doplněn konkrétními příklady z výše uvedené hry a ze zkoušek inscenace do divadla DISK, reflektující interpretaci postavy Segismunda. Po celou dobu jsem převážně vycházel z teoretického určení těchto pojmů z knihy Jana Císaře: Člověk v situaci.
  • Dramatická zpracování faustovského tématu
    Máchová, Irena
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-09-18
    Ve své diplomové práci se zabývám inscenací Faust A Studia Rubín se zaměřením na postavu Markétky, kterou jsem v ní ztvárnila. V první části rekapituluji osobní poznatky související s procesem zkoušení, otázkou alternace a sklepním prostorem, ve kterém se inscenace odehrávala. Druhou část věnuji otázkám dle ankety ruských teatrologů, týkajících se herecké tvorby z psychologického hlediska, na které jsem nechala odpovědět i herečku Evu Salzmannovou a přiřadila také rozhovor, týkající se Fausta a Markétky z jejího pohledu. V samotném závěru práce se snažím v úvaze shrnout, co mi ztvárnění postavy Markétky přineslo do další herecké práce. V přílohové části přikládám faktické údaje o Faustovi v Čechách, životopisy J.W.Goetha, ?jeho předchůdce? Christophera Marlowa, deníkový záznam z roku 2003 - reflexi z doby, kdy jsem Fausta zkoušela a jako poslední kritiku Divadelních novin k inscenaci A Studia Rubín.
  • Herecké prožívání a představování
    Ištoková, Magdaléna Bianka
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-06-20
    Tato práce se zabývá tématem hereckého prožívání a představování. Nejedná se tedy o práci ve smyslu teoretické studie, nýbrž o subjektivní úvahu nad daným tématem. Ve zpětné reflexi se autorka zaměřuje především na dvě role, které ztvárnila ve školním divadle Disk v sezóně 2005/2006. Role Cecílie (B.M.Koltés-Západní přístav) a role Ženy1 (Chór;Euripidés-Orestés).
  • "Svatá země": jak pochopit a co hrát
    Průchová, Týna
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-01-15
    Pro herce jsou, myslím, nejdůležitější jeho praktické zkušenosti. Je pro něj vždycky lepší zkoušet než o zkoušení pouze mluvit. A proto věnuji svou práci zkoušení a všemu, co jsem při něm pochopila, co se naučila, nad čím přemýšlela.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy