Browsing by referee "Seidl, Jiří"
Now showing 1 - 19 of 19
Results Per Page
Sort Options
- Dunglová Marie : Bakalářský koncertDunglová, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-25
- Dunglová Marie: Magisterský koncertDunglová, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-16
- Fagotisté České filharmonieHlavatý, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-15Cílem mé bakalářské práce je podat stručnou ranou historii České filharmonie v souvislosti s Národním divadlem v Praze a přehled fagotistů České filharmonie od jejího vzniku (jako datum vzniku je zde počítán 4. leden 1896) do současnosti. V další části uvedu přehled nejvýznamnějších osobností s uvedením jejich stručného životopisu a přehledem jejich nejdůležitějších nahraných skladeb, popřípadě dalších teoretických a praktických prací. Poslední částí je přehled všech sólových výstupů fagotistů s Českou filharmonií od roku 1930. Jako zdroje informací mi posloužily různé dostupné publikace o České Filharmonii, informace z archivů České filharmonie a Národního divadla v Praze, z hudebního slovníku a dále od současných hráčů České filharmonie.
- Hlavatý Petr: Bakalářský koncertHlavatý, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-15
- J. A. Koželuh - Koncert pro fagot C durSoukal, Libor(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-25Ve své bakalářské práci jsem se rozhodl zaměřit na Koncert C dur pro fagot J. A. Koželuha a na jeho osobnost. Značná čáct textu je věnována jeho životu a tvorbě. Poté následuje hudební a interpretační rozbor.
- Juráň J.: Bakalářský koncertJuráň, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06
- Metodika hry na fagotSvoboda, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07Diplomová práce se zabývá metodikou hry na fagot v rámci formy a pravidel Školního vzdělávacího programu. Na Základních uměleckých školách (ZUŠ) bude Školní vzdělávací program (ŠVP) nahrazovat doposud platné osnovy a stanoví závazný učební program pro následující období. Nejprve předkládám finální verzi ŠVP pro ZUŠ Štefánikova, která má tvar tabulky a je formálně nejpřesnější. Následuje Základní text ŠVP, který zahrnuje další materiály, podrobnější pojetí a více variant výuky. Ze Základního textu ŠVP vychází nejdelší, metodická část práce, kde popisuji jednotlivé odborné termíny a důležité pojmy. Cílem práce je umožnit náhled na tvorbu ŠVP a objasnění významu jednotlivých termínů.
- Negativní dopady fagotové hry na zdraví hráčeDunglová, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-16Cílem této práce je prezentovat širokou problematiku profesionálních onemocnění
- Osobnost Carla Marii von Webera se zaměřením na Grand duo Concertant pro klarinet a klavír op. 48Juráň, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06Hlavním tématem této bakalářské práce je přiblížení života Carla Marii von Webera a jeho stěžejních děl. Práce je rozdělena do tří kapitol. V první je charakterizována doba, v níž skladatel žil a tvořil, druhá se věnuje přímo Weberově osobnosti a dílu a třetí pojednává podrobně o skladbě Grand duo concertant. Kapitoly jsou dále rozděleny do pěti podkapitol. Třetí kapitola se nejdříve snaží přiblížit vznik této skladby, poté následuje její formální, tektonický a harmonický rozbor, zkoumání z hlediska interpretace a nakonec výčet některých nahrávek tohoto díla.
- P. I. Čajkovskij a jeho symfonická tvorbaFürbach, Václav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-15Má diplomová práce se skládá ze třech kapitol. První obsahuje podrobný životopis P.I.Čajkovského, vystihuji zde Čajkovského osobnost od jeho dětství až po zralý věk. V druhé části najdeme formální rozbor jeho sinfonií. Třetí kapitola se nazývá "Interpretační problémy fagotových sól Čajkovského sinfonií" a najdeme zde výběr nejzásadnějších sól IV., V. a VI. sinfomie a návody, jak řešit jejich obtížnou interpretaci.
- Problematika výuky začínajících fagotistů na základní umělecké školeSvoboda, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-05V této diplomové práci se budeme po základním seznámení s fagotem zabývat nejprve obecnými předpoklady hry na tento nástroj, jakými jsou správné držení těla a nástroje. Následovat bude problematika dýchání a práce s nátiskem, tedy velmi diskutovaná, ale málokdy opravdu objasněná témata, jimž věnujeme více prostoru a pro zlepšení představy se lehce ponoříme do anatomie. Ve stejném duchu budeme pokračovat v otázkách nasazení a tvorby tónu. Po zastavení u fagotového strojku, jistě nejdůležitější části fagotu, a jeho úpravě pro jednotlivé žáky, se dostaneme k nejdůležitější části, k práci v hodině. Na závěr přidáme dva nejčastěji řešené problémy intonaci a nácvik obtížných pasáží. Práci uzavírám výpisem notového materiálu, který aktuálně používám.
- Repertoár pro sólový fagot bez doprovodu a jeho interpretační specifikaVonášek, Václav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-13Tato disertační práce se zabývá repertoárem pro sólový fagot bez doprovodu. Popisuje jeho historii a nabízí bližší pohled na vybrané skladby (včetně transkripcí barokních skladeb), jakož i nové techniky hry, které jsou v nich použity. Důraz je kladen na hledisko interpreta, a proto práce projednává praktickou stránku hry bez doprovodu a snaží se přinést řešení technických problémů. Obsažen je též rozsáhlý katalog skladeb s údaji o jejich dostupnosti. Praktickou součást práce tvoří CD se zvukovými ukázkami a studiovou nahrávkou, dále pak DVD se záznamem doktorandského recitálu.
- Rozbor koncertu F dur pro fagot a orchestr C. M. von WeberaDunglová, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-25Ve své bakalářské práci jsem se rozhodla zaměřit na osobnost Carl Marii von Webera. Značná část textu je věnována jeho životním osudům a tvorbě, dále potom rozboru konkrétního díla - Koncertu F dur pro fagot a orchestr a to jak po stránce harmonické tak i formální.
- Skalický R.: Magisterský koncertSkalický, Radovan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07
- Soukal Libor : Bakalářský koncertSoukal, Libor(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-25
- Svoboda Lukáš : Bakalářský koncertSvoboda, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, )
- Svoboda Lukáš: Magisterský koncertSvoboda, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2011-06-07
- Významní světoví výrobci a stavitelé fagotůSkalický, Radovan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07Fagot je dřevěný dechový nástroj s kónickým vrtáním, na který se hraje pomocí dvouplátkového třtinového strojku a který se nejčastěji používá jako tenor nebo bas orchestrální dřevěné dechové sekce či komorních souborů. Fagot prošel poměrně dlouhým vývojem, za jeho předchůdce totiž bývá považován nástroj Phagotum, který vznikl již v roce 1525. Vývoj nástroje pak pokračoval přes dulcian, stavěný z jednoho kusu dřeva, přes klasicistní a romantický vícedílný fagot až k moderní podobě nástroje, kterou známe zhruba od první poloviny 19. století. V této době se ustálily dva typy fagotu: francouzský (konstrukčně subtilnější a zvukově jemnější se snadným ozvem vysokých poloh) a německý (robustnější, zvukově průraznější ? zejména ve spodní poloze). O německou podobu nástroje, která dnes ve světě převažuje, se zasloužila především dvojice nástrojařů Carl Almenraeder (1786 ? 1843) a Johann Adam Heckel (1812 ? 1877). Moderní fagot se vyrábí z javorového dřeva a skládá se z pěti částí: hlavice, basové hole, boty, křídla a esa. Eventuální šestou částí je dvouplátkový třtinový strojek. V současnosti můžeme vidět v praxi dvě podoby tohoto nástroje, a to basovou ? fagot a kontrabasovou ? kontrafagot. K významným výrobcům německého typu fagotu patřili před druhou světovou válkou kromě firmy Heckel také němečtí výrobci Adler, Hüller, Kohlert, Mollenhauer a Mönnig. V současnosti se mezi hlavní výrobce německých nástrojů počítají firmy: Amati (Česká Republika), Bell (Kanada), Fox (USA), Heckel (Německo), Mönnig-Adler (Německo), Moosmann (Německo), Püchner (Německo), Schreiber (Německo), Takeda (Japonsko), Walter (Německo), Wolf (Německo) a Yamaha (Japonsko). Francouzský typ nástroje pak dříve produkovaly dílny Mahillon (Belgie), Boosey & Hawkes (Anglie) a Morton (Anglie). V současné době jej vyrábí pouze firmy Buffet-Crampon (Francie) a Selmer (Francie). Kromě těchto výrobců existuje ještě široké spektrum výrobců a stavitelů historických replik. Z nejvýznamnějších jsou to např.: Olivier Cottet, Laurent, Vergeat (Francie), Moeck, Rainer Weber, Guntram Wolf (Německo), Matthew Dart, John Hanchet, Graham Lyndon-Jones, Barbara Stanley (Velká Británie), Peter de Robinson a Konningh (Nizozemí), Robert Cronin a Ross (USA).