Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "Sequardtová, Liběna"

Now showing 1 - 13 of 13
Results Per Page
Sort Options
  • Barokní hoboj
    Melkusová, Hana
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-06-15
    V této práci, která se věnuje baroknímu hoboji, naleznete nejen historii hoboje, ale také jeho dobové zařazení, mezi nějž určitě patří ladění, vzhled nástroje, výroba barokního hoboje a způsob výroby hobojových strojků. Jelikož barokní hoboj hodně lidí zaměňuje za hoboj d´amoure, práce hledí projasnit, co je barokní hoboj a jedna z jejích kapitol je věnovaná rozdílům těchto dvou nástrojů. Protože se spousta současných hobojistů navrací k původním nástrojům a barokní hoboj oživují, je v této práci vložena kapitola o výrobě hoboje v dnešní době.
  • F. V. Kramář a jeho koncerty F dur pro hoboj (Op. 37 a Op. 52), rozbor a interpretace
    Halamová, Markéta
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-07
    Tato magistreská práce se zabávý životem českého skladatele F. V. Kramáře a jeho dvěma koncerty pro hoboj, které jsou zde detailně analyzovány a nastíněna je i jejich interpretace a řešení některých problémů, se kterými se může interpret v průběhu studia setkat.
  • Halamová M.: Magisterský koncert
    Halamová, Markéta
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-07
  • Halamová Markéta: Bakalářský koncert
    Halamová, Markéta
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-06-15
  • Hoboj v tvorbe slovenských skladateľov 20. storočia
    Neuszerová, Eva
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-09-03
    Cieľom mojej bakalárskej práce ?Hoboj v tvorbe slovenských skladateľov 20. storočia? bolo vytvoriť akýsi prehľad či chronologické usporiadanie slovenských skladieb 20. storočia pre hoboj. Moja práca sa skladá z troch hlavných častí. Prvú tvorí stručný prehľad hudobného života na Slovensku v 20. storočí (po roku 1918 a po roku 1945). V ďalšej časti sa v abecednom poradí nachádza zoznam a stručný životopis skladateľov, v ktorých tvorbe sa objavujú skladby pre hoboj. Pod životopismi skladateľov sú vždy umiestnené názvy skladieb pre hoboj, ktoré autor skomponoval. Tretiu ? ťažiskovú časť tvoria samotné skladby pre hoboj ? ich popis, charakteristika či poznatky ku ktorým som dospela pri ich ?analýze?. Dúfam, že moja práca by v budúcnosti mohla poslúžiť čitateľom, najmä hobojistom zorientovať sa v tejto oblasti a snáď by mohla inšpirovať k zaradeniu niektorých skladieb do svojho koncertného repertoáru.
  • Jaroslav Pelikán
    Halamová, Markéta
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-06-15
    Tato bakalářská práce se zabývá životem a tvorbou současného českého hudebního skladatele Jaroslava Pelikána. Hlavním cílem této práce byla sonda do osobního a tvůrčího života autora, který se do jisté míry snaží oprostit od avantgardních směrů hudby konce 20. století a hledá své osobité vyjadřovací prostředky. Tyto vlivy jsme analyzovali na vybraných skladbách pro hoboj.
  • Koncert
    Neuszerová, Eva
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-06-08
  • Lužná Kateřina.: Bakalářský koncert
    Lužná, Kateřina
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-09-07
  • Pedagogové hobojové třídy AMU Ladislav Skuhrovský, František Hanták, Jiří Mihule
    Wichterlová, Dana
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-05-25
    Práce se zabývá třemi významnými pedagogy hobojové hry,představiteli tří různých generací od počátku 20.století až do současnosti.Každému přísluší jedna kapitola,která mapuje všechny důležité etapy života,umělecký vývoj a jejich přínos.V případě F.Hantáka a J.Mihule dopňuje kapitoly přehled nahrávek,na kterých se podíleli a které se mi při sbírání dokumentů podařilo dohledat.
  • Problematika hobojového strojku
    Lužná, Kateřina
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-09-07
    Tato bakalářská práce se zabývá pojednáním o celkovém problému hobojových strojků a snaží se zachytit jejich strukturu. Nejprve se zaměřuje na historické počátky a problematiku strojků v 17. století. Další kapitola je věnována ruční výrobě strojků, pracovnímu postupu, potřebnému materiálu a v neposlední řadě i nářadí. V této kapitole se na závěr zabýváme strojovou výrobou současné německé společnosti Reeds ´n Stuff. Dalším důležitým artiklem v této práci je produkování tónu, související s dechem, nátiskem a artikulací. Následně jsou zde popsány jednotlivé styly hobojových strojků a v závěrečné kapitole najdeme jednotlivé postupy a názory slavných hobojistů, jako byli Jiří Tancibudek a František Hanták a je Heinz Holliger.
  • Souček Jan : Bakalářský koncert
    Souček, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)
    Date of thesis defence: 2007-05-25
  • Tvorba francouzských autorů pro hoboj po roce 1850
    Souček, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-05-25
    Tato práce se věnuje skladatelům francouzské národnosti jejichž činnost spadá alespoň zčásti do období od 2. poloviny 19. století do poloviny 20. století, tedy přibližně do let 1850 ? 1950. Jsou zde zařazeni i autoři narození počátkem 20. století, kteří výše uvedené časové období překračují. Práce popisuje jejich hobojový repertoár: sólové, koncertní a komorní skladby a významné party v symfonických a operních dílech. Zaměřuje se na problematiku jejich obtížnosti, užití a interpretace. Práce obsahuje fotografie skladatelských osobností a několik notových příkladů.
  • Wichterlová Dana : Magisterský koncert
    Wichterlová, Dana
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-05-25

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy