Browsing by referee "Slavíková, Eva"
Now showing 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
- Byt či nebyt? Cesta k autorské prezentaci, fenomén bytového divadlaFeithová, Irena(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-05Anotace bakalářské práce Feithová Irena: ?Byt či nebyt?? Stručná charakteristika: Tato práce je založena na reflexi tříletého bakalářského studia na katedře autorské tvorby a pedagogiky. První část práce konkrétně reflektuje přípravy autorských prezentací, které jsou jedním z předmětů studia na katedře autorské tvorby a pedagogiky a další možné autorské plány do budoucna. Druhá část práce navazuje na část první a zabývá se specifikami fenoménu bytového divadla, konkrétně Bytového divadla Vlasty Chramostové a tendencemi současných umělců tento žánr následovat.
- Divadlo jako pedagogický konceptTóthová Fišerová, Irma(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-25V této mojí diplomové práci se snažím o rozkrytí jednotlivých etap mého studia na Divadelní fakultě AMU. Nejde mi o porovnávání či upřednostňování jednotlivých (divadelních, pedagogických aj.) postupů, přístupů, metod, ale zejména o jakousi otevřenou cestu možností. Toto studium, mi umožnilo poznat nejen práci, ve které je člověk veden, ale i tu, ve které já jsem ten, který vede, učí, motivuje. Umožnilo mi práci ve skupině i se skupinou a především práci na sobě samé. Dalo mi možnost uvědomit si sebe samu v konkrétním čase, prostoru, situaci. Prozkoumávat nové možnosti, výzvy, směry a klást si nové otázky. Hledat potencionalitu vlastního autorského přístupu.
- Hledání spontaneityUrválková, Tamara(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-25Ve své práci se zabývám tématem hledání spontaneity a úvahami o ní. Zamýšlím se nad některými cestami, jak poznávat sám sebe a tím se ke spontaneitě vracet. V úvodu se zamýšlím nad pojmy improvizace, náhoda a nonsens, které, dle mého mínění, se spontaneitou úzce souvisí. Dále se zabývám knihou Keitha Johnstona IMPRO. Pro mě byly důležité kapitoly o východiscích jeho pedagogické práce, ve kterých popisuje, jakým způsobem vzdělávací systém odmítá spontaneitu a tím studenty zbavuje kreativity, ve prospěch imitování zažitých norem. Dále Johnstone popisuje metody, která mají jeho studentům pomoci se ke spontaneitě znovu vrátit. Tyto metody srovnávám se svojí vlastní zkušeností v hledání spontaneity v dialogickém jednání. Jak jsem se s tímto hledáním potýkala se snažím popsat v závěrečné reflexi.
- Hra cestou k životuŠiková, Marcela(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-24
- Ježek a čížekJirásková, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-25Tato práce pojednává o prvním českém divadle lidí bez domova, nesoucím název Ježek a čížek. První část je věnovaná faktům a vývoji tohoto divadla, druhá subjektivnímu náhledu bývalé členky realizačního týmu. Divadlo vzniklo v roce 2000 a funguje dodnes. Nazkoušelo třináct divadelních her, sehrálo kolem sto čtyřiceti představení a prošlo jím kolem tří set herců. Dále uspořádalo čtyři mezinárodní festivaly bezdomoveckých divadel a několikrát hrálo v zahraničí. Z původně dobrovolnické činnosti se stalo profesionální občanské sdružení, které nabízí i sociálně pracovní podporu. Má prvotní motivace k účasti na tomto projektu byl úžas nad charmsovským představením Jakou barvu má nic? Napomohla mi k tomu i blízkost k divadlu a radost z práce se sociálně vyloučenými. V letech 2003 až 2005 jsem měla šanci poznat zblízka tým i herce ? klienty. Cílem této divadelní skupiny bylo na prvním místě představení, citlivě režírované, se značnými nároky na otevřenost a hravost herců ? klientů, kteří mají zkušenost s absurditou a krutostí. Herci ? klienti mají mé uznání, protože - přestože nemají zázemí - zvládnou vystoupit ze svého stereotypu ?člověka bez domova? a vyšvihnout se na úroveň tvorby, pro vlastní zábavu.
- Jsem na konci - stojím za začátkuFleková, Olga(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-24
- Moje lokální divadlo - nálevny, bary, hostince, restaurace a podobné jako možné scény dramatických, slovesných a hudebních aktivitKasper, Zdeněk(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-09-26Touto prací se snažím poukázat i na ne zcela obvylklé řešení při vytváření náhradních prostor, než jen klasických, a možnost v těchto alternativních prostorách tvořit to příjemně nenásilné, blahodárné sdružování za účelem souznění.
- Předpoklady svobodného projevuMedunová, Pavlína(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2005)Date of thesis defence: 2006-02-22
- Setkání dvou světůMacáková, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-25
- Setkání s dialogickým jednáním v kontextu mně známých (i praktikovaných) duchovních cestSamuhelová, Danica(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-25Ve své diplomové práci jsem se pokusila nahlédnout do hlubších souvislostí, které se otevírají během dialogického jednání s vnitřním partnerem. Vědomě jsem opomenula divadelní využití dialogického jednání, kterého jsem se dotkla jenom okrajově. Chtěla jsem v první řadě připomenout rovinu spirituální, která je při vstupu do dialogického jednání vždy otevřena a každému přístupna. Pro mě je dialogické jednání mostem mezi západním stylem pojímání reality a východním nahlížením do podstaty existence. Uvádím duchovní praktiky, které jsem sama zakoušela. Většinou prostřednictvím cvičení anebo intuitivním spojením skrze sny.
- Studium na katedře autorské tvorby a pedagogiky jako cesta k poznání vlastní osobnostiMarquezová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-09-25