Repository logo
Home
  • English
  • Čeština
  • Log In
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
  1. Home
  2. Browse by referee

Browsing by referee "Smolík, Robert"

Now showing 1 - 17 of 17
Results Per Page
Sort Options
  • Autorská realizace - významotvornost materiálu
    Benešová, Tereza
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-09-15
    V rámci studia DAMU jsem se zúčastnila jako výtvarník i performer několika různorodých projektů. Ačkoli se v mnoha ohledech lišily, u většiny z nich bylo možné, a myslím, i vhodné využít autorské práce s materiálem jako významného inspiračního zdroje. Došlo k tomu i u vzniku scénografie k představení Tři měsíce prázdnin, na jejíž realizaci je postavená praktická část mé bakalářské práce. První část textu obsahuje seznámení s tématem inscenace Tři měsíce prázdnin a podrobnější vysvětlení jeho výtvarného řešení. Druhá část se zabývá významotvorností materiálu s přihlédnutím k jiným projektům, jimž jsem se věnovala v rámci studia scénografie na katedře alternativního a loutkového divadla DAMU a které s tématem souvisí.
  • Haptika a drama - průběhové testování
    Vlachynská, Petra
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)
    Date of thesis defence: 2009-09-18
    Moje motivace a struktura přemýšlení o haptickém vnímání v této diplomové práci se člení do mnoha náhledů. Definuji téma nejen v kontextu dramatické tvorby, ale také v rovině sociální, filosofické, psychologické a historické, v souvislosti vlastního vývoje tohoto fenoménu v umění. Zmiňuji se o nadčasovém chápání těla a tělesnosti v kybernetice, které je značně provokativní a vizionářské.
  • Hra a hravost jako inscenační komponenta a jejich akcentování ve scénografii
    Macholdová, Taťjana
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-07-03
    Diplomová práce obsahuje informace o různých pohledech na scénografii a scénografickou hravost. Poukazuje na rozdílné podoby loutky, kostýmu, divadelního prostoru, ale i samotného režijního zpracování divadelní hry. Na celou tuto problematiku je nahlíženo nejen očima tvůrců divadelních představení, ale i diváků. Práce se zabývá také hrou obecně, hrou spojenou s dětstvím, která volně navazuje na celý další lidský život. Různé způsoby pojetí jsou konfrontovány s celým průběhem scénografické práce na projektu Tajný lodní deník, až po jeho finální řešení.
  • Kompletní scénografické a technologické řešení inscenace Nad střechy
    Prousková, Magdalena
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-09-12
    Scénické návrhy, DVD a fotodokumentace.
  • Kompletní výtvarné a technické řešení site specific performance Květ duše
    Szakál, Andrea
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-06-30
    V posledních třech letech mě zaměstnávala otázka, která je vlastně zároveň i názvem mé práce: Jak se může projevit Osobní v Neosobním, náš nejvnitřnější svět na poli veřejném. Co vytvoří velmi zvláštní formu divadla? Na následujících stránkách popisuji svou cestu od prvního setkání s alternativním divadlem k mému prvnímu představení. Různé úseky cesty naznačují po sobě jdoucí kapitoly. Vytvořila jsem cestovní instalaci, v níž různá místa v různých městech představovala různé osobnosti. Dále popisuji festival 4 + 4 dny, v rámci kterého byl realizován můj první počin Zahrada mrtvých zón, a následně i to nejdůležitější, představení Vegetable groming for amateur. To jsme na zanedbaném pražském pozemku realizovali se spolkem Krepsko, načež jsme je představili i v Budapešti. Myslím, že současné alternativní divadlo má obrovské možnosti využití zanedbaných městských míst. Díky prostému přímému oslovení lidí na počátku, dále díky rozšíření pojmu divadla a v neposlední řadě díky vyléčení jizvy městkých částí může na místě zahojených ran vzniknout nový život. Má práce ukazuje jednu cestu těchto možností.
  • Kompletní výtvarné a technologické řešení inscenace hry L.Dvorského, J.Schmida Tajný lodní deník
    Macholdová, Taťjana
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-07-03
    výtvarné návrhy, písemná práce - záznam na CD
  • Kompletní výtvarné a technologické řešení inscenace Utrpení knížete Sternenhocha 1 a 2
    Fidrmuc, Jaroslav
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)
    Scénografické návrhy.
  • Kompletní výtvarné řešení site specific projektu Haptické vnímání
    Vlachynská, Petra
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)
    V závěru textu se věnuji praktické části mojí diplomové práce, popisuji v ní jednotlivé fáze mých haptických happeningů, také zde prezentuji konečnou podobu mého interaktivního haptického projektu.
  • Komunitiní umění a divadlo
    Prousková, Magdalena
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)
    Date of thesis defence: 2007-09-12
    Diplomová práce Komunitní umění a divadlo pojednává na základě osobní zkušenosti s projektem Nad Střechy o způsobu komunitní práce na lokální úrovni a využití divadla jako média komunikace s místními lidmi. Práce hodnotí projekt v Mnichově Hradišti a zasazuje ho do širšího rámce problematiky komunitního umění a možností divadelního projektu s ním spojeným. Práce také posuzuje struktury komunity samotné a její spojitosti s uměním v návaznosti na lokaci či ideologii. Na příkladech několika divadelních souborů a osobností zkoumá, jakým způsobem se ke komunitě v oblasti divadla můžeme vztahovat, jak z ní můžeme vycházet, nacházet v ní partnera k dialogu a zpětně ji pozitivně proměňovat.
  • Místo - zjevení osobního v neosobním.
    Szakál, Andrea
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)
    Date of thesis defence: 2010-06-30
    V posledních třech letech mě zaměstnávala otázka, která je vlastně zároveň i názvem mé práce: Jak se může projevit Osobní v Neosobním, náš nejvnitřnější svět na poli veřejném. Co vytvoří velmi zvláštní formu divadla? Na následujících stránkách popisuji svou cestu od prvního setkání s alternativním divadlem k mému prvnímu představení. Různé úseky cesty naznačují po sobě jdoucí kapitoly. Vytvořila jsem cestovní instalaci, v níž různá místa v různých městech představovala různé osobnosti. Dále popisuji festival 4 + 4 dny, v rámci kterého byl realizován můj první počin Zahrada mrtvých zón, a následně i to nejdůležitější, představení Vegetable groming for amateur. To jsme na zanedbaném pražském pozemku realizovali se spolkem Krepsko, načež jsme je představili i v Budapešti. Myslím, že současné alternativní divadlo má obrovské možnosti využití zanedbaných městských míst. Díky prostému přímému oslovení lidí na počátku, dále díky rozšíření pojmu divadla a v neposlední řadě díky vyléčení jizvy městkých částí může na místě zahojených ran vzniknout nový život. Má práce ukazuje jednu cestu těchto možností.
  • Pokus o hledání současné podoby loutkového divadla v Anglii, Francii a Slovinsku.
    Vaňousová, Johana
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-29
    Diplomová práce Pokus o hledání současné podoby loutkového divadla v Anglii, Francii a Slovinsku s podtitulem Subjektivní pohled na základě vlastní zkušenosti se snaží zachycovat aktuální dění v daných zemích konfrontováním vlastních zážitků a informací z nastudovaných materiálů. Práce je rozdělena na tři oddíly podle zemí působení a výzkumu. Začátek každého oddílu popisuje osobní zkušenost, poté následuje obecnější část mapující divadelní soubory, inscenace, asociace, periodika, školy, statutární loutková divadla a festivaly. V první kapitole pojednávající o Anglii, kde jsem absolvovala svoji studijní stáž, čerpám informace také z cenných rozhovorů s umělci. Ve francouzském oddíle píšu o mé pracovní stáži a stručně nastiňuji bohaté divadelní dění. V poslední, slovinské části především popisuji jedinečnou příležitost, kterou jsme jako kolektiv dostali v Loutkovém divadle Maribor.
  • Práce na projektu Utrpení knížete Sternenhocha
    Fidrmuc, Jaroslav
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)
    Date of thesis defence: 2008-09-09
    Ve své bakalářské práci vzájemně konfrontuji dvě divadelní představení - Utrpení knížete Sternenhocha 1 a Utrpení knížete Sternenhocha 2, která vznikla v letech 2005 a 2006 jako klauzurní práce oboru scénografie alternativního a loutkového divadla na Akademii múzických umění v Praze. Tato představení vznikla jako výsledek práce jednoho tvůrčího týmu ve vzájemném rozestupu jednoho roku a vycházela ze stejné literární předlohy. Srovnávám jejich výtvarné řešení, režijní koncepty a samotný průběh realizace. Zároveň se rámcově dotýkám osobnosti Ladislava Klímy a jeho groteskního romaneta Utrpení knížete Sternenhocha.
  • Rytmus, zvuk, hudba a hledání jejich využití ve scénografii
    Krtičková, Anna
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-06-27
    V mé bakalářské práci Rytmus, zvuk, hudba a hledání jejich využití ve scénografii se snažím nalézat možnosti a spolupráce hudební a výtvarné složky v divadle. Na příkladech z historie i současnosti demonstruji různé způsoby vizualizování hudby a zkoumám zvuk jako charakterizační a obrazotvorný prvek divadelního představení. Zároveň se v rámci daného tématu snažím reflektovat přípravu a tvorbu našeho bakalářského představení Děviatko.
  • Scénografický projekt :Tři měsíce prázdnin - výtvarné řešení inscenace
    Benešová, Tereza
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)
    V rámci studia DAMU jsem se zúčastnila jako výtvarník i performer několika různorodých projektů. Ačkoli se v mnoha ohledech lišily, u většiny z nich bylo možné, a myslím, i vhodné využít autorské práce s materiálem jako významného inspiračního zdroje. Došlo k tomu i u vzniku scénografie k představení Tři měsíce prázdnin, na jejíž realizaci je postavená praktická část mé bakalářské práce. První část textu obsahuje seznámení s tématem inscenace Tři měsíce prázdnin a podrobnější vysvětlení jeho výtvarného řešení. Druhá část se zabývá významotvorností materiálu s přihlédnutím k jiným projektům, jimž jsem se věnovala v rámci studia scénografie na katedře alternativního a loutkového divadla DAMU a které s tématem souvisí.
  • Scénografický projekt: Děviatko - výtvarné řešení inscenace
    Krtičková, Anna
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)
    Scénografická realizace divadelního představení pro děti Děviatko na motivy stejnojmenné slovenské pohádky, vytvořená pro prostor divadla Disk. V tomto představení hraje důležitou roli hudba, rytmus, zvuk. Tyto složky jsme se snažili kreativně využít a začlenit do děje.
  • Scénografický projekt: Příběh z říše fantazie - výtvarné řešení inscenace
    Vítková, Zuzana
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)
    Scénografický projekt: Příběh z říše fantazie - výtvarné řešení inscenace.
  • Specifika divadla pro málo diváků
    Vítková, Zuzana
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)
    Date of thesis defence: 2011-09-13
    V následující práci se zabývám specifiky divadla pro málo diváků. Zamýšlím se nad prostorem a blízkostí jako nad veličinami, které určují náš vztah k viděnému. Také nad detailem v divadle.Připojuji příklady některých osobností, které cíleně tvořísvá představení pro menší počet diváků a do komorních prostor. V praktické části popisuji svou práci na představení Příběh z říše Fantázie.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy