Browsing by referee "Smolík, Robert"
Now showing 1 - 17 of 17
Results Per Page
Sort Options
- Autorská realizace - významotvornost materiáluBenešová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-15V rámci studia DAMU jsem se zúčastnila jako výtvarník i performer několika různorodých projektů. Ačkoli se v mnoha ohledech lišily, u většiny z nich bylo možné, a myslím, i vhodné využít autorské práce s materiálem jako významného inspiračního zdroje. Došlo k tomu i u vzniku scénografie k představení Tři měsíce prázdnin, na jejíž realizaci je postavená praktická část mé bakalářské práce. První část textu obsahuje seznámení s tématem inscenace Tři měsíce prázdnin a podrobnější vysvětlení jeho výtvarného řešení. Druhá část se zabývá významotvorností materiálu s přihlédnutím k jiným projektům, jimž jsem se věnovala v rámci studia scénografie na katedře alternativního a loutkového divadla DAMU a které s tématem souvisí.
- Haptika a drama - průběhové testováníVlachynská, Petra(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-18Moje motivace a struktura přemýšlení o haptickém vnímání v této diplomové práci se člení do mnoha náhledů. Definuji téma nejen v kontextu dramatické tvorby, ale také v rovině sociální, filosofické, psychologické a historické, v souvislosti vlastního vývoje tohoto fenoménu v umění. Zmiňuji se o nadčasovém chápání těla a tělesnosti v kybernetice, které je značně provokativní a vizionářské.
- Hra a hravost jako inscenační komponenta a jejich akcentování ve scénografiiMacholdová, Taťjana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-07-03Diplomová práce obsahuje informace o různých pohledech na scénografii a scénografickou hravost. Poukazuje na rozdílné podoby loutky, kostýmu, divadelního prostoru, ale i samotného režijního zpracování divadelní hry. Na celou tuto problematiku je nahlíženo nejen očima tvůrců divadelních představení, ale i diváků. Práce se zabývá také hrou obecně, hrou spojenou s dětstvím, která volně navazuje na celý další lidský život. Různé způsoby pojetí jsou konfrontovány s celým průběhem scénografické práce na projektu Tajný lodní deník, až po jeho finální řešení.
- Kompletní scénografické a technologické řešení inscenace Nad střechyProusková, Magdalena(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-12Scénické návrhy, DVD a fotodokumentace.
- Kompletní výtvarné a technické řešení site specific performance Květ dušeSzakál, Andrea(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-30V posledních třech letech mě zaměstnávala otázka, která je vlastně zároveň i názvem mé práce: Jak se může projevit Osobní v Neosobním, náš nejvnitřnější svět na poli veřejném. Co vytvoří velmi zvláštní formu divadla? Na následujících stránkách popisuji svou cestu od prvního setkání s alternativním divadlem k mému prvnímu představení. Různé úseky cesty naznačují po sobě jdoucí kapitoly. Vytvořila jsem cestovní instalaci, v níž různá místa v různých městech představovala různé osobnosti. Dále popisuji festival 4 + 4 dny, v rámci kterého byl realizován můj první počin Zahrada mrtvých zón, a následně i to nejdůležitější, představení Vegetable groming for amateur. To jsme na zanedbaném pražském pozemku realizovali se spolkem Krepsko, načež jsme je představili i v Budapešti. Myslím, že současné alternativní divadlo má obrovské možnosti využití zanedbaných městských míst. Díky prostému přímému oslovení lidí na počátku, dále díky rozšíření pojmu divadla a v neposlední řadě díky vyléčení jizvy městkých částí může na místě zahojených ran vzniknout nový život. Má práce ukazuje jednu cestu těchto možností.
- Kompletní výtvarné a technologické řešení inscenace hry L.Dvorského, J.Schmida Tajný lodní deníkMacholdová, Taťjana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-07-03výtvarné návrhy, písemná práce - záznam na CD
- Kompletní výtvarné a technologické řešení inscenace Utrpení knížete Sternenhocha 1 a 2Fidrmuc, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Scénografické návrhy.
- Kompletní výtvarné řešení site specific projektu Haptické vnímáníVlachynská, Petra(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)V závěru textu se věnuji praktické části mojí diplomové práce, popisuji v ní jednotlivé fáze mých haptických happeningů, také zde prezentuji konečnou podobu mého interaktivního haptického projektu.
- Komunitiní umění a divadloProusková, Magdalena(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-12Diplomová práce Komunitní umění a divadlo pojednává na základě osobní zkušenosti s projektem Nad Střechy o způsobu komunitní práce na lokální úrovni a využití divadla jako média komunikace s místními lidmi. Práce hodnotí projekt v Mnichově Hradišti a zasazuje ho do širšího rámce problematiky komunitního umění a možností divadelního projektu s ním spojeným. Práce také posuzuje struktury komunity samotné a její spojitosti s uměním v návaznosti na lokaci či ideologii. Na příkladech několika divadelních souborů a osobností zkoumá, jakým způsobem se ke komunitě v oblasti divadla můžeme vztahovat, jak z ní můžeme vycházet, nacházet v ní partnera k dialogu a zpětně ji pozitivně proměňovat.
- Místo - zjevení osobního v neosobním.Szakál, Andrea(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-30V posledních třech letech mě zaměstnávala otázka, která je vlastně zároveň i názvem mé práce: Jak se může projevit Osobní v Neosobním, náš nejvnitřnější svět na poli veřejném. Co vytvoří velmi zvláštní formu divadla? Na následujících stránkách popisuji svou cestu od prvního setkání s alternativním divadlem k mému prvnímu představení. Různé úseky cesty naznačují po sobě jdoucí kapitoly. Vytvořila jsem cestovní instalaci, v níž různá místa v různých městech představovala různé osobnosti. Dále popisuji festival 4 + 4 dny, v rámci kterého byl realizován můj první počin Zahrada mrtvých zón, a následně i to nejdůležitější, představení Vegetable groming for amateur. To jsme na zanedbaném pražském pozemku realizovali se spolkem Krepsko, načež jsme je představili i v Budapešti. Myslím, že současné alternativní divadlo má obrovské možnosti využití zanedbaných městských míst. Díky prostému přímému oslovení lidí na počátku, dále díky rozšíření pojmu divadla a v neposlední řadě díky vyléčení jizvy městkých částí může na místě zahojených ran vzniknout nový život. Má práce ukazuje jednu cestu těchto možností.
- Pokus o hledání současné podoby loutkového divadla v Anglii, Francii a Slovinsku.Vaňousová, Johana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-29Diplomová práce Pokus o hledání současné podoby loutkového divadla v Anglii, Francii a Slovinsku s podtitulem Subjektivní pohled na základě vlastní zkušenosti se snaží zachycovat aktuální dění v daných zemích konfrontováním vlastních zážitků a informací z nastudovaných materiálů. Práce je rozdělena na tři oddíly podle zemí působení a výzkumu. Začátek každého oddílu popisuje osobní zkušenost, poté následuje obecnější část mapující divadelní soubory, inscenace, asociace, periodika, školy, statutární loutková divadla a festivaly. V první kapitole pojednávající o Anglii, kde jsem absolvovala svoji studijní stáž, čerpám informace také z cenných rozhovorů s umělci. Ve francouzském oddíle píšu o mé pracovní stáži a stručně nastiňuji bohaté divadelní dění. V poslední, slovinské části především popisuji jedinečnou příležitost, kterou jsme jako kolektiv dostali v Loutkovém divadle Maribor.
- Práce na projektu Utrpení knížete SternenhochaFidrmuc, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-09Ve své bakalářské práci vzájemně konfrontuji dvě divadelní představení - Utrpení knížete Sternenhocha 1 a Utrpení knížete Sternenhocha 2, která vznikla v letech 2005 a 2006 jako klauzurní práce oboru scénografie alternativního a loutkového divadla na Akademii múzických umění v Praze. Tato představení vznikla jako výsledek práce jednoho tvůrčího týmu ve vzájemném rozestupu jednoho roku a vycházela ze stejné literární předlohy. Srovnávám jejich výtvarné řešení, režijní koncepty a samotný průběh realizace. Zároveň se rámcově dotýkám osobnosti Ladislava Klímy a jeho groteskního romaneta Utrpení knížete Sternenhocha.
- Rytmus, zvuk, hudba a hledání jejich využití ve scénografiiKrtičková, Anna(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-27V mé bakalářské práci Rytmus, zvuk, hudba a hledání jejich využití ve scénografii se snažím nalézat možnosti a spolupráce hudební a výtvarné složky v divadle. Na příkladech z historie i současnosti demonstruji různé způsoby vizualizování hudby a zkoumám zvuk jako charakterizační a obrazotvorný prvek divadelního představení. Zároveň se v rámci daného tématu snažím reflektovat přípravu a tvorbu našeho bakalářského představení Děviatko.
- Scénografický projekt :Tři měsíce prázdnin - výtvarné řešení inscenaceBenešová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)V rámci studia DAMU jsem se zúčastnila jako výtvarník i performer několika různorodých projektů. Ačkoli se v mnoha ohledech lišily, u většiny z nich bylo možné, a myslím, i vhodné využít autorské práce s materiálem jako významného inspiračního zdroje. Došlo k tomu i u vzniku scénografie k představení Tři měsíce prázdnin, na jejíž realizaci je postavená praktická část mé bakalářské práce. První část textu obsahuje seznámení s tématem inscenace Tři měsíce prázdnin a podrobnější vysvětlení jeho výtvarného řešení. Druhá část se zabývá významotvorností materiálu s přihlédnutím k jiným projektům, jimž jsem se věnovala v rámci studia scénografie na katedře alternativního a loutkového divadla DAMU a které s tématem souvisí.
- Scénografický projekt: Děviatko - výtvarné řešení inscenaceKrtičková, Anna(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Scénografická realizace divadelního představení pro děti Děviatko na motivy stejnojmenné slovenské pohádky, vytvořená pro prostor divadla Disk. V tomto představení hraje důležitou roli hudba, rytmus, zvuk. Tyto složky jsme se snažili kreativně využít a začlenit do děje.
- Scénografický projekt: Příběh z říše fantazie - výtvarné řešení inscenaceVítková, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Scénografický projekt: Příběh z říše fantazie - výtvarné řešení inscenace.
- Specifika divadla pro málo divákůVítková, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-13V následující práci se zabývám specifiky divadla pro málo diváků. Zamýšlím se nad prostorem a blízkostí jako nad veličinami, které určují náš vztah k viděnému. Také nad detailem v divadle.Připojuji příklady některých osobností, které cíleně tvořísvá představení pro menší počet diváků a do komorních prostor. V praktické části popisuji svou práci na představení Příběh z říše Fantázie.